• 0470-29220

Synundersökning hos Synsam Grand Samarkand i Växjö

Hejaregatan 32, Växjö - Visa på karta

• Lördag - Söndag 10:00 - 18:00

Synundersökning

Därför är det bra att undersöka sina ögon

Upplever du problem med din syn eller har du andra besvärande symtom relaterade till din syn? Då kan det vara bra att undersöka ögat, ifall du skulle ha något eventuellt synfel. Om du behöver synkorrigering, kan det i så fall bli aktuellt att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går undersökningen till

Först vill våra optiker veta hur du uppfattar din syn och ögonhälsa. Då kan det vara bra att veta ifall du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Sedan görs olika mätningar för att avgöra om du har någon typ av synfel. Visar det sig att du har ett synfel som behöver korrigeras med glasögon eller linser kan optikern hitta rätt styrka för dig. Upptäcker optikern något annat som är avvikande skickar de en remiss till en ögonläkare.

Välkommen till oss på Synsam Grand Samarkand!

Informationen uppdaterades 27 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Grand Samarkand

Välkommen till Synsam Grand Samarkand!

I vår välsorterade butik på Hejaregatan 32 på Grand Samarkand i Växjö kan du få hjälp med allt från olika sorters synundersökningar till bågar, glasögon, eller linser. Våra legitimerade optiker hjälper både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som haft glasögon ett tag och exempelvis vill byta dina bågar.

Du kan undersöka din syn hos Synsam

Vi har legitimerade optiker med lång erfarenhet hos oss på Synsam Grand Samarkand som kan hjälpa dig med olika typer av synundersökningar. Ofta är det bra att kolla upp synen om du har svårt att se på olika avstånd, upplever återkommande huvudvärk eller har problem med trötta ögon. Hit kommer du om du vill skaffa glasögon och/eller linser, eller om du ska ta körkort. Alla är välkomna - unga som gamla. Vi ser till att hjälpa dig utifrån just dina behov och förutsättningar.

Synsam Grand Samarkand hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos Synsam finns alltid ett stort utbud av glasögonbågar, från välkända märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt par för just dig. Vill du inte köpa dina glasögon erbjuder vi möjligheten att hyra dem istället, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Hos oss finns naturligtvis också solglasögon, linsvätska och många andra tillbehör.

Du kan känna dig trygg hos oss

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Grand Samarkand på Hejaregatan 32 redan idag!

Informationen uppdaterades 27 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Grand Samarkand

Synundersökning hos Synsam Grand Samarkand i Växjö

Boka en synundersökning hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam Grand Samarkand. Därför är det bra att undersöka sina ögon U...

Skaffa glasögon hos Synsam Grand Samarkand i Växjö

Ska du skaffa dina första glasögon, eller uppdatera de du har? Välkommen till Synsam i Grand Samarkand, så hjälper vi dig! Du kan korrige...

Skaffa linser hos Synsam Grand Samarkand i Växjö

Ifall du har ett synfel och inte kan eller vill ha glasögon, kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam Grand Samarkand hjälper dig! ...

Karta - Hejaregatan 32, Växjö