Skaffa linser hos Synsam Växjö Tegnér

Storgatan 36, Växjö - Visa på karta

• Söndag 12:00 - 16:00

Skaffa linser

Hur går det till att skaffa linser?

Det första steget när du kommer till oss är att göra en ordentlig undersökning, där vi kontrollerar din ögonhälsa och konstaterar om du har ett synfel som behöver korrigeras. Utifrån det hjälper optikern dig att hitta rätt styrka på linserna, som anpassas efter just dina ögon och behov. Vi ger dig också råd kring hur du sätter i och tar ut linserna, hur du hanterar dem och hur du sköter om dem på bästa sätt.

Boka en tid hos Synsam Växjö Tegnér så hjälper vi dig!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Om Synsam Växjö Tegnér

Välkommen till Synsam Växjö Tegnér!

I vår välsorterade butik på Storgatan 36 i Växjö kan du få hjälp med allt från olika sorters synundersökningar till bågar, glasögon, eller linser. Våra legitimerade optiker hjälper både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som haft glasögon ett tag och exempelvis vill byta dina bågar.

Ta hjälp av våra optiker

Hos Synsam Växjö Tegnér hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Hitta dina nya glasögon hos oss

Våra rådgivare på Synsam Växjö Tegnér kan hjälpa dig hitta rätt glasögon och välja bland bågar från många olika märken. Tillbehör, solglasögon, samt linsvätska hittar du också i vår butik. På Synsam erbjuder vi även abonnemanget Synsam Lifestyle, som gör att du kan hyra dina glasögon hos oss.

Du kan känna dig trygg hos oss

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Växjö Tegnér på Storgatan 36 redan idag!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Växjö Tegnér

Synundersökning hos Synsam Växjö Tegnér

Har du problem med synen? Tveka inte att boka en tid för synundersökning hos Synsam Växjö Tegnér redan idag! Vi undersöker din syn Om ...

Skaffa glasögon hos Synsam Växjö Tegnér

Tror du att du kanske behöver glasögon? Då är du varmt välkommen till Synsam Växjö Tegnér. Glasögon hjälper till att korrigera synfel ...

Skaffa linser hos Synsam Växjö Tegnér

För dig som har synfel men inte vill eller kan ha glasögon kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam Växjö Tegnér hjälper dig! Hur...

Karta - Storgatan 36, Växjö