Skaffa glasögon hos Synsam Växjö Tegnér

Storgatan 36, Växjö - Visa på karta

• Söndag 12:00 - 16:00

Skaffa glasögon

Glasögon hjälper till att korrigera synfel

Om du har problem med synen och misstänker att du är i behov av glasögon går det bra att träffa en av våra optiker. Då får du svara på frågor om din ögonhälsa och olika tester utförs. Visar det sig att du behöver glasögon, hjälper optikern dig med justeringarna för att hitta rätt styrka på glasögonen.

Vi har flexibla lösningar för dina glasögon

Hos oss hittar du bågar från många olika märken, och vi kan hjälpa dig att hitta rätt par för dig. Väljer du att köpa glasögon hos oss täcks du dessutom av vår olycksgaranti, vilket innebär att vi reparerar eller ersätter dina glasögon om de skadas inom de första 365 dagarna. Vill du hellre hyra dina glasögon? Då kan vårt abonnemang Synsam Lifestyle vara något för dig. I abonnemanget får du tre olika typer glasögon som du betalar en fast månadskostnad för.

Hos Synsam Växjö Tegnér kan vi hitta glasögonen som passar dig!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Om Synsam Växjö Tegnér

Välkommen till Synsam Växjö Tegnér!

I vår välsorterade butik på Storgatan 36 i Växjö kan du få hjälp med allt från olika sorters synundersökningar till bågar, glasögon, eller linser. Våra legitimerade optiker hjälper både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som haft glasögon ett tag och exempelvis vill byta dina bågar.

Ta hjälp av våra optiker

Hos Synsam Växjö Tegnér hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Hitta dina nya glasögon hos oss

Våra rådgivare på Synsam Växjö Tegnér kan hjälpa dig hitta rätt glasögon och välja bland bågar från många olika märken. Tillbehör, solglasögon, samt linsvätska hittar du också i vår butik. På Synsam erbjuder vi även abonnemanget Synsam Lifestyle, som gör att du kan hyra dina glasögon hos oss.

Du kan känna dig trygg hos oss

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Växjö Tegnér på Storgatan 36 redan idag!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Växjö Tegnér

Synundersökning hos Synsam Växjö Tegnér

Har du problem med synen? Tveka inte att boka en tid för synundersökning hos Synsam Växjö Tegnér redan idag! Vi undersöker din syn Om ...

Skaffa glasögon hos Synsam Växjö Tegnér

Tror du att du kanske behöver glasögon? Då är du varmt välkommen till Synsam Växjö Tegnér. Glasögon hjälper till att korrigera synfel ...

Skaffa linser hos Synsam Växjö Tegnér

För dig som har synfel men inte vill eller kan ha glasögon kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam Växjö Tegnér hjälper dig! Hur...

Karta - Storgatan 36, Växjö