Synundersökning hos Synsam Växjö Tegnér

Storgatan 36, Växjö - Visa på karta

• Söndag 12:00 - 16:00

Synundersökning

Vi undersöker din syn

Om du upplever problem med din syn kan det vara bra att undersöka ögat, för att upptäcka eventuella synfel. Om det visar sig att du har fel som kräver synkorrigering kan vi hjälpa dig med att skaffa glasögon och/eller linser.

Hur går en synundersökning till?

Vi börjar alltid undersökningen med att ställa frågor om hur du uppfattar din syn och ögonhälsa, och om du vet att du har någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar. Efter det gör vi ett antal olika mätningar, och om vi upptäcker någon typ av synfel hjälper optikern dig att hitta rätt styrka för att korrigera felet. Om vi skulle upptäcka något annat som är avvikande skickar vi remiss till en ögonläkare, som kan undersöka din ögonhälsa ytterligare.

Varmt välkommen att boka synundersökning hos oss på Synsam Växjö Tegnér!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Om Synsam Växjö Tegnér

Välkommen till Synsam Växjö Tegnér!

I vår välsorterade butik på Storgatan 36 i Växjö kan du få hjälp med allt från olika sorters synundersökningar till bågar, glasögon, eller linser. Våra legitimerade optiker hjälper både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som haft glasögon ett tag och exempelvis vill byta dina bågar.

Ta hjälp av våra optiker

Hos Synsam Växjö Tegnér hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Hitta dina nya glasögon hos oss

Våra rådgivare på Synsam Växjö Tegnér kan hjälpa dig hitta rätt glasögon och välja bland bågar från många olika märken. Tillbehör, solglasögon, samt linsvätska hittar du också i vår butik. På Synsam erbjuder vi även abonnemanget Synsam Lifestyle, som gör att du kan hyra dina glasögon hos oss.

Du kan känna dig trygg hos oss

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Växjö Tegnér på Storgatan 36 redan idag!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Växjö Tegnér

Synundersökning hos Synsam Växjö Tegnér

Har du problem med synen? Tveka inte att boka en tid för synundersökning hos Synsam Växjö Tegnér redan idag! Vi undersöker din syn Om ...

Skaffa glasögon hos Synsam Växjö Tegnér

Tror du att du kanske behöver glasögon? Då är du varmt välkommen till Synsam Växjö Tegnér. Glasögon hjälper till att korrigera synfel ...

Skaffa linser hos Synsam Växjö Tegnér

För dig som har synfel men inte vill eller kan ha glasögon kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam Växjö Tegnér hjälper dig! Hur...

Karta - Storgatan 36, Växjö