700 kr

Återbesök 600 kr

Gruvgatan 8, Västra Frölunda - Visa på karta

Kiropraktorerna Frölunda - Västra Frölunda, Göteborg

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, detta beror lite på armens och handens position. Det finns flera olika tekniker som kiropraktorn kan använda för att behandla tennisarmbågen lokalt. Det är viktigt att titta på helheten som till exempel funktionen i skuldra och nacke.

Vad kan orsaka en tennisarmbåge?

Orsaken till tennisarmbåge kan vara överansträngning i musklerna på grund av ensidiga och upprepade rörelser i handleden samt även andra funktionella orsaker.

Vilka symtom brukar förekomma?

Vanliga symtom är smärta längst underarmens ovansida eller armbåge samt ömhet på utsidan av armbågen. Stelhet och minskad kraft i armen. Vissa personer känner sig begränsade gällande arbetssysslor på grund av smärtan. Man kan få svårt att lyfta tunga och otympliga föremål.

Hos oss på Kiropraktorerna Frölunda kan du få din tennisarmbåge behandlad då besvären annars kan bli långvariga och besvärliga. Vi erbjuder stötvågsbehandling på vår klinik vilket är effektivt vid långvariga besvär av tennisarmbåge.

Vad kan jag själv göra om jag har fått en tennisarmbåge?

• Om du har ett arbete som innebär mycket tid framför datorn kan det vara bra att införskaffa ett ergonomisk anpassat tangentbord. Du bör också undvika ensidiga och smärtsamma rörelser.

• Använd ett handledsstöd.

Välkommen att kontakta oss för vidare information!

Informationen uppdaterades 09 mars 2017 av Vården.se

Om Kiropraktorerna Frölunda

Välkommen till oss på Kiropraktorerna Frölunda. Vi finns i Högsbo industri område, Gruvgatan 8. Våra kiropraktorer Ola Wimelius, Ulrika Lundin och Joakim Andersson samt certifierad massageterapeut Ariel Zamit vänder sig till gammal som ung med fokus på hälsa och livskvalitet.

Vad kan vi på Kiropraktorerna Frölunda hjälpa dig med?

Vi värnar om att engagera dig i ditt akuta eller kroniska besvär, klargöra din prognos samt de terapier som finns och vad du kan göra själv. Tar hand om rygg- och nackbesvär, ischias, huvudvärk, arbets- och idrottsskador mm.

Akuttider dagligen, goda parkerings- och kommunikationsmöjligheter.

Varmt välkommen!

Informationen uppdaterades 09 mars 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Kiropraktorerna Frölunda

Kiropraktorbehandling hos Kiropraktorerna Frölunda i Västra Frölunda

700 kr Återbesök 560 kr

Kiropraktik är ett yrke inom primärvården med unika principer relaterade till funktion, hälsa och välmående. Verksamhetsområdet omfattar dia...

Stötvågsbehandling hos Kiropraktorerna Frölunda i Västra Frölunda

700 kr Återbesök 600 kr

De delar av kroppen som vi behandlar är axlar, armbågar, höfter, knän och fötter. I dessa områden behandlas långdragna sen- och muskelbesvär...

Massage/Idrottsmassage hos Kiropraktorerna Frölunda i Västra Frölunda

fr. 580 kr 580 kr - 45 min 690 kr - 60 min

En kraftigare form av klassisk massage, för dig som är i behov av en mer djupgående genomgång av muskler, blodomlopp och lymfa. Massage k...

Nackspärr hos Kiropraktorerna Frölunda i Västra Frölunda

700 kr Återbesök 560 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n...

Hälsporre hos Kiropraktorerna Frölunda i Västra Frölunda

fr. 700 kr Återbesök 600 kr

En hälsporre frambringas av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt stöd för foten då den belast...

Tennisarmbåge hos Kiropraktorerna Frölunda i Västra Frölunda

700 kr Återbesök 600 kr

Joakim Andersson

Telefon: 031-472506

Leg kiropraktor

Joakim studerade på Syddansk Universitet i Odense Danmark och 2011 blev han utexaminerad som Cand. Manu (Master of Chiropractic).

Utbildningen är på 5 år varav det tre första läses parallellt med medicinstuderande. Under utbildningen har Joakim haft 1-års praktiktjänstgöring på Ryggcentret på Middelfart sjukhus i Danmark.

Där ingick han som kiropraktor i ett team tillsammans med läkare, sjuksköterskor och sjukgymnaster. På ryggcentret lades det stor vikt på utredning av patienten för att korrekt diagnos skulle kunna ställas och behandlingen optimeras.

Ola Wimelius

Telefon: 031-472507

Leg kiropraktor

Ola tog sin examen 2001 på Palmer College of Chiropractic, USA. AT-tjänstgöring gjordes på bl.a. Göteborgs Medical Center (GMC), Kristinelundskliniken samt Kungsportsläkarna i Göteborg.

Ola jobbade även på Hälsocentrum i Karlstad under några år och etablerade samtidigt Kiropraktorerna Frölunda i maj 2003.

Ulrika Lundin

Telefon: 031-472508

Leg kiropraktor

Ulrika Lundin (fd Bergman) studerade på Anglo-European College of Chiropractic (AECC) i England och tog examen 2004, varvid hon erhöll en magistergrad i kiropraktik.

Innan starten tillsammans med Ola Wimelius på Kiropraktorerna Frölunda arbetade hon på en av Göteborgs största kiropraktorkliniker. Ulrika gjorde sin AT-tjänstgöring på Sahlgrenska univeristetsjukhuset, varpå hon fick sin legitimation från Socialstyrelsen.

Ulrika vill hålla sig uppdaterad och hon har vidareutbildning inom kraniell terapi och områden som innefattar pediatrik (behandling av barn) och behandling av gravida kvinnor.

Hon utgår alltid ifrån den enskilde patientens behov vid bedömning och behandling vare sig det gäller ett knä, nackbesvär eller huvudvärk, akuta eller kroniska besvär.

Ariel Zamit

Telefon: 0733-82 93 02

Certifierad massageterapeut från London School of Sports Massage (2005).

Ariel har flera års erfarenhet av att arbeta med professionella idrottare, dansare och sångare. Han arbetar med töjningar, ledmobilisering, djupare massagegrepp och myofacielle release tekniker som hjälper till att mjuka upp stel vävnad, förhindra sammanväxningar och ärrvävnad i muskler och bindväv.

Han är certifierad massageterapeut av Branschrådet Svensk Massage och medlem i KrY, kroppsterapeuternas yrkesförbud.

Ariel är vidareutbildad i:

• triggerpunktbehandling på Medicinskt Kursforum i Stockholm.
  • 5 specialistkurser på Physio Education i Malmö.
  • kinesiologi tejpning på Rehabtape i Göteborg.
  • fibromassage på Svensk Fibromassage genom Axelsons Gymnastiska Institut i Göteborg.
  • personlig tränare på Axelsons Gymnastiska Institut i Göteborg.

Ariel finns hos Kiropraktorerna Frölunda tisdag och torsdag.

Karta - Gruvgatan 8, Västra Frölunda

07:38 - 28 nov, 2017

08:46 - 30 okt, 2017

07:38 - 26 aug, 2014 skrev:

Fick enorm smärta i vaden när jag var ute och sprang. Hade haft känningar och av en stel vad ett tag men plötsligt var det som en blixt slog ner och jag kunde inte nästa röra mig framåt. Kom till Joakim som konstaterade 'gubbvad' efter 4-5 behandlingar så har jag inte kännt något nu på flera månader. Oerhört tacksam!

11:01 - 25 dec, 2012 skrev:

Jag har lidit av ryggont i många år.Ätit tabletter dagligen.Nu har jag smärtfria dagar.Jag är så tacksam för den behandling som jag har fått.Tack Joakim!