Tandimplantat

Logo Denthorén - Tandläkare Henrik Thorén

Denthorén - Tandläkare Henrik Thorén - Västra Frölunda, Göteborg

Vad innebär tandimplantat?

Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titanskruvar som fästs i tandbenet, på dessa titanskruvar fäster man sedan så kallade distanser och på dessa distanser fästs slutligen de konstgjorda tänderna.

Tandimplantat genomförs oftast hos en käkkirurg

Oftast sker behandlingen hos en käkkirurg efter en remiss från en allmäntandläkare. De flesta käkkirurgiska operationer görs med lokalbedövning, precis på samma sätt som hos den vanliga tandläkaren.

Välkommen att kontakta oss för konsultation om tandimplantat!

Informationen uppdaterades 14 september 2018 av Vården.se

Klangfärgsgatan 5, Västra Frölunda - Visa på karta

Om Denthorén - Tandläkare Henrik Thorén

Jag har varit tandläkare i 30 år och fick min utbildning på Tandläkarhögskolan i Göteborg. Mottagningen där jag idag bedriver min verksamhet har funnits i 11 år och är belägen i Västra Frölunda. Jag arbetar här tillsammans med tandsköterska Ingela.

Innan jag startade min egna mottagning arbetade jag 17 år på en mottagning på Frölundatorg men jag påbörjade min karriär hos Folktandvården.

Vi samarbetar med specialister.

Familjetandvård

Till mottagningen kommer människor i alla åldrar, från barn till gamla. Jag har behandlat patienter i fem generationer.

Lugn miljö och goda parkeringsmöjligheter

Verksamheten bedrivs i en lugn och familjär miljö. Vid ett besök hos Denthorén kan du enkelt parkera din bil, parkeringsplats erbjuds direkt utanför porten.

Välkommen till Denthorén du också!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Denthorén - Tandläkare Henrik Thorén

• Bettskena

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att... Läs mer

• Kronor och broar

Kronor Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel ... Läs mer

• Rotfyllning

När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad,... Läs mer

• Tandläkarundersökning

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder... Läs mer

Karta - Klangfärgsgatan 5, Västra Frölunda

• 18:00 - 20 apr, 2018 skrev:

jag har använt mig av Henrik som tandläkare och hans team de senaste 27 åren, både hans gamla praktik på Frölunda Torg och den nuvarande.
    Jag kan bara säga att jag är riktigt nöjd. Alltid social, fantastiskt lätt på handen och har förstående för patientens eventuella lidande under behandlingen.

• 13:21 - 13 jun, 2017 skrev:

Den bästa tandläkare jag någonsin haft! Proffsig vänlig och jag som har tandläkarskräck känner mig väldigt lugn hos er =o)

• 09:46 - 24 nov, 2014 skrev:

Kan bara dela ut stjärnor till Henrik finns ingen bättre tandläkare.......

• 14:34 - 14 apr, 2014 skrev:

Tandläkarbesök är obehagliga - men Henrik gör dem till en bra upplevelse. Har ingen skräck längre efter 7-8 år hos honom. Med beröm godkänt !

• 13:10 - 08 jan, 2014 skrev:

Jag har gått hos tandläkare Thorén i 25 år - han är alltid lika vänlig och tar hand om dig på bästa sätt. Innan jag började hos honom hade jag en fruktansvärd tandläkarskräck. Jag kunde oroa mig i flera månader innan jag skulle gå ...
    Nu kan jag tänka på det dan innan eller samma dag, men är inte alls lika orolig längre.
    Jag kan varmt rekommendera Henrik!

• 20:42 - 12 okt, 2013 skrev:

Jag har länge haft Henrik som "min" tandläkare, vilket gjort att min tandläkarskräck inte längre finns med i mina tankar. Förr var varje tandläkarbesök en stor psykisk påfrestning - så inte längre!

• 09:46 - 02 okt, 2013 skrev:

har haft Henrik som tandläkare dem sista 10 åren, och kan bara säga att jag är riktigt nöjd!

• 10:54 - 16 maj, 2013 skrev:

Bästa tandläkaren!! Behandlar hela vår familj vare sig det är bettskenor, rotfyllningar,korrigeringar av käke eller en " vanlig" lagning. Känner sig alltid väl omhändertagen!