• 0490-213 44

Besök hos optiker hos Synsam Västervik

Storgatan 27, Västervik - Visa på karta

Besök hos optiker

Därför är det bra att undersöka sina ögon

Upplever du problem med din syn eller har du andra besvärande symtom relaterade till din syn? Då kan det vara bra att undersöka ögat, ifall du skulle ha något eventuellt synfel. Om du behöver synkorrigering, kan det i så fall bli aktuellt att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går undersökningen till

Först vill våra optiker veta hur du uppfattar din syn och ögonhälsa. Då kan det vara bra att veta ifall du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Sedan görs olika mätningar för att avgöra om du har någon typ av synfel. Visar det sig att du har ett synfel som behöver korrigeras med glasögon eller linser kan optikern hitta rätt styrka för dig. Upptäcker optikern något annat som är avvikande skickar de en remiss till en ögonläkare.

Välkommen till oss på Synsam i Västervik!

Informationen uppdaterades 05 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Västervik

Välkommen till oss på Synsam Västervik!

Vi finns på Storgatan 27 i Västervik och kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Hos oss får du träffa legitimerade optiker som kan utföra olika typer av synundersökningar och hitta rätt lösning för just dig. Vi har ett stort sortiment från välkända märken och kan både hjälpa dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Ta hjälp av våra optiker

Hos Synsam Västervik hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Synsam Västervik hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos Synsam finns alltid ett stort utbud av glasögonbågar, från välkända märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt par för just dig. Vill du inte köpa dina glasögon erbjuder vi möjligheten att hyra dem istället, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Hos oss finns naturligtvis också solglasögon, linsvätska och många andra tillbehör.

Trygghet hela första året

När du har gått hem med dina nya glasögon erbjuder vi på Synsam fortfarande stöd. Det kan hinna hända mycket under ett år, så om dina glasögon skulle gå sönder under de första 365 dagarna reparerar vi eller byter ut dem helt utan extra kostnad. Du är också välkommen tillbaka till oss för en kostnadsfri synundersökning, om du skulle märka att din syn försämrats ytterligare inom det första året.

Varmt välkommen att boka en tid hos Synsam Västervik på Storgatan 27 redan idag!

Informationen uppdaterades 05 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Västervik

Besök hos optiker hos Synsam Västervik

Boka en synundersökning hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam Västervik. Därför är det bra att undersöka sina ögon Uppleve...

Skaffa glasögon hos Synsam Västervik

Hos Synsam Västervik kan vi hjälpa dig genom hela processen att skaffa glasögon: från en första undersökning till val av bågar. Vi hjälpe...

Skaffa linser hos Synsam Västervik

Linser är en av flera metoder för att korrigera synfel och kan fungera bra för dig som inte vill eller kan använda glasögon. Vi på Synsam Vä...

Karta - Storgatan 27, Västervik