Synundersökning hos Synsam Västerås Erikslund

Krankroksgatan 17, Västerås - Visa på karta

• Lördag - Söndag 10:00 - 18:00

Synundersökning

Optikern undersöker ögat

Det kan vara bra att undersöka dina ögon om du upplever problem med din syn. Detta för att se om det finns något eventuellt synfel. Är du i behov av synkorrigering, kan optikern hjälpa dig att skaffa glasögon och/eller linser.

Hur går undersökningen till?

Inledningsvis vill vår optiker på Synsam ta reda på hur du själv uppfattar din syn och ögonhälsa. Inför undersökningen kan det därför vara bra att veta ifall du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. I nästa steg genomför optikern olika mätningar för att avgöra ifall du har någon typ av synfel. Skulle det visa sig att du har ett synfel som kan korrigeras med glasögon eller linser hjälper vi självklart till med att hitta rätt styrka för dig. Är det en något mer avvikande upptäckt får du remiss till en ögonläkare.

Boka en synundersökning hos oss på Synsam Västerås Erikslund redan idag!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Västerås Erikslund

Välkommen till Synsam Västerås Erikslund!

Behöver du hjälp med att skaffa glasögon eller linser? Då är du välkommen till vår välsorterade butik på Erikslund Shopping Center i Västerås. Här kan våra legitimerade optiker hjälpa dig med olika sorters synundersökningar. Du hittar glasögon, linser och tillbehör från välkända märken hos oss, och självklart hjälper vi både dig som behöver skaffa glasögon för första gången eller dig som bara vill uppdatera din stil.

Undersök din syn hos någon av våra optiker

Du hittar legitimerade optiker hos oss på Synsam Västerås Erikslund, som kan utföra ett flertal olika syntest för att hjälpa dig. Det kan vara aktuellt:

• Om du har svårt att se på olika avstånd
  • Ifall du besväras av återkommande huvudvärk
  • Ifall du ofta upplever problem med trötta ögon
  • Om du vill skaffa linser
  • Om du vill skaffa glasögon
  • Ifall du ska ta körkort

Vi ser till att du får rätt hjälp utifrån just dina problem - både unga och gamla är välkomna!

Vi hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos oss på Synsam Västerås Erikslund hittar du bågar från ett stort antal märken, för att du ska hitta rätt glasögon för dig. Du hittar även linsvätska, solglasögon och andra tillbehör i vår butik. Skulle du vilja hyra dina glasögon? Det kan du göra genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle.

Olycksgaranti för att du ska känna dig trygg

Synsam finns kvar som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna så täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det betyder att vi reparerar eller byter ut dina glasögon åt dig. Skulle du få försämrad syn inom det första året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss - utan extra kostnad.

Boka in dig hos oss på Synsam Västerås Erikslund - välkommen!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Västerås Erikslund

Synundersökning hos Synsam Västerås Erikslund

Besök någon av våra legitimerade optiker på Synsam Västerås Erikslund för en synundersökning. Optikern undersöker ögat Det kan vara b...

Skaffa glasögon hos Synsam Västerås Erikslund

Tror du att du kanske behöver glasögon? Då är du varmt välkommen till Synsam Västerås Erikslund. Glasögon hjälper till att korrigera synf...

Skaffa linser hos Synsam Västerås Erikslund

Linser fungerar som ett bra alternativ eller komplement till glasögon. Vi på Synsam Västerås Erikslund kan hjälpa dig med det. Hur gör du...

Karta - Krankroksgatan 17, Västerås