Synundersökning hos Synsam Västerås Hantverkargatan

Hantverkargatan 11, Västerås - Visa på karta

Synundersökning

Upplever du besvär med synen eller känner du av trötta ögon och återkommande huvudvärk? Då kan det vara dags att boka in en synundersökning hos Synsam Västerås Hantverkargatan!

Vikten av att undersöka sin syn

Att leva med synfel kan vara mycket besvärande och ge fler symtom än bara att man ser dåligt. Därför är det viktigt att du söker hjälp när du upplever besvär. Vi på Synsam undersöker dig och hjälper till genom hela processen om du skulle behöva synkorrigering med hjälp av glasögon och/eller linser.

Vad händer vid en synundersökning?

När du kommer till oss börjar optikern med att ställa frågor kring din syn och ögonhälsa, och om du har någon ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar som du vet om. Efter det gör vi ett antal mätningar för att kunna konstatera om du har något synfel. Om det behövs synkorrigering får du också hjälp med att hitta lämplig styrka på glasögon och/eller linser. Skulle optikern hitta något annat som är avvikande vid undersökningen remitteras du vidare till en ögonläkare, för en mer djupgående undersökning.

Välkommen att boka tid för syntest hos Synsam Västerås Hantverkargatan!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Västerås Hantverkargatan

Välkommen till Synsam Västerås Hantverkargatan!

Du hittar vår välsorterade butik på Hantverkargatan 11 i Västerås. Här kan du få hjälp med olika sorters synundersökningar av legitimerade optiker. Vi erbjuder glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och kan hjälpa både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Undersök din syn hos någon av våra optiker

Du hittar legitimerade optiker hos oss på Synsam Västerås Hantverkargatan, som kan utföra ett flertal olika syntest för att hjälpa dig. Det kan vara aktuellt:

• Om du har svårt att se på olika avstånd
  • Ifall du besväras av återkommande huvudvärk
  • Ifall du ofta upplever problem med trötta ögon
  • Om du vill skaffa linser
  • Om du vill skaffa glasögon
  • Ifall du ska ta körkort

Vi ser till att du får rätt hjälp utifrån just dina problem - både unga och gamla är välkomna!

Skaffa glasögon hos Synsam Västerås Hantverkargatan

Vi på Synsam erbjuder ett stort utbud av glasögonbågar från olika märken. Känner du dig osäker på vad som passar just dig finns våra rådgivare alltid på plats för att hjälpa dig. Om du inte vill köpa dina glasögon erbjuder vi också möjligheten att hyra dem, genom abonnemanget Synsam Lifestyle. Vi har naturligtvis också solglasögon, linsvätska och massor med andra tillbehör i vår butik.

Olycksgaranti för att du ska känna dig trygg

Synsam finns kvar som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna så täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det betyder att vi reparerar eller byter ut dina glasögon åt dig. Skulle du få försämrad syn inom det första året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss - utan extra kostnad.

Boka in dig hos oss på Synsam Västerås Hantverkargatan - välkommen!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Västerås Hantverkargatan

Synundersökning hos Synsam Västerås Hantverkargatan

Skaffa glasögon hos Synsam Västerås Hantverkargatan

Hos Synsam Västerås Hantverkargatan kan vi hjälpa dig genom hela processen att skaffa glasögon: från en första undersökning till val av båga...

Skaffa linser hos Synsam Västerås Hantverkargatan

För dig som har synfel men inte vill eller kan ha glasögon kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam Västerås Hantverkargatan hjälper...

Karta - Hantverkargatan 11, Västerås