1/3

Smedjegatan 7, Västerås

Synsam Västerås Smedjegatan

4.75
Boka behandling

Välkommen till Synsam Västerås Smedjegatan!

Behöver du hjälp med att skaffa glasögon eller linser? Då är du välkommen till vår välsorterade butik på Smedjegatan 7 i Västerås. Här kan våra legitimerade optiker hjälpa dig med olika sorters synundersökningar. Du hittar glasögon, linser och tillbehör från välkända märken hos oss, och självklart hjälper vi både dig som behöver skaffa glasögon för första gången eller dig som bara vill uppdatera din stil.

Våra optiker undersöker din syn

Hos Synsam Västerås Smedjegatan hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan till exempel vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Vi hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos oss på Synsam Västerås Smedjegatan hittar du bågar från ett stort antal märken, för att du ska hitta rätt glasögon för dig. Du hittar även linsvätska, solglasögon och andra tillbehör i vår butik. Skulle du vilja hyra dina glasögon? Det kan du göra genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle.

Olycksgaranti för att du ska känna dig trygg

Synsam finns kvar som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna så täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det betyder att vi reparerar eller byter ut dina glasögon åt dig. Skulle du få försämrad syn inom det första året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss - utan extra kostnad.

Boka in dig hos oss på Synsam Västerås Smedjegatan - välkommen!

Informationen uppdaterades 16:44 - 29 sep, 2020

Synundersökning hos Synsam Västerås Smedjegatan

Pris från: 199 kr

Har du svårt att se på olika avstånd eller upplever du problem med trötta ögon? Välkommen att boka en tid för synundersökning hos Synsam Västerås Smedjegatan!

Det är viktigt att testa synen

Att gå omkring med synfel som inte korrigeras kan vara frustrerande och ge många onödiga symtom. Våra legitimerade optiker kan mäta din syn och skulle det visa sig att du har ett synfel som behöver korrigeras hjälper de dig naturligtvis med att skaffa glasögon och/eller linser.

Det här ingår i en synundersökning

Innan själva undersökningen påbörjas ställer optikern frågor kring din syn och ögonhälsa, till exempel om du vet om att du har någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar. Efter det gör optikern olika mätningar, för att kunna konstatera om du har något synfel. Visar det sig att det finns fel som behöver korrigeras hjälper vi dig att hitta rätt styrka på glasögon och/eller linser. Om vi vid undersökningen skulle upptäcka något annat som är avvikande skickar vi en remiss vidare till ögonläkare, som kan göra en mer noggrann undersökning.

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Västerås Smedjegatan redan idag!

Skaffa glasögon
hos Synsam Västerås Smedjegatan

Funderar du på om du behöver glasögon? Välkommen till oss på Synsam Västerås Smedjegatan! Glasögon är till för att korrigera ditt synfel ...

Pris från: 199 kr

Skaffa linser
hos Synsam Västerås Smedjegatan

Har du funderat på att skaffa linser? Det kan vara ett bra alternativ eller komplement till glasögon. Hos Synsam Västerås Smedjegatan hjälpe...

Pris från: 549 kr

4.75 / 5