• 010 - 888 54 07

Batterier till hörapparater hos Audika Västerås

Kopparbergsvägen 14, 3 trappor, Västerås - Visa på karta

Batterier till hörapparater

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Västerås kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batterier i vår webbshop www.hörselbutik.se. Vi erbjuder batterier till reducerade priser.

Nyhet! Nu erbjuder vi även laddningsbara batterier och batteriladdare. Fråga oss om dessa passar din modell av hörapparat!

För att spara på batterierna, kom ihåg att stänga av hörapparaten när den inte används!

Hur ofta behöver man byta batteri?

Ett batteri räcker 5-7 dagar om hörapparaten används dagligen. Du hör två ljudsignaler när det är dags att byta batteri, och ljudet upprepas tills batteriet tar slut och hörapparaten stängs av. Innan det sker hör du fyra ljudsignaler som indikerar att hörapparaten har slutat att fungera.

Välkommen att köpa nya batterier till hörapparater hos oss på Audika i Västerås eller på www.hörselbutik.se!

Informationen uppdaterades 03 februari 2020 av Vården.se

Om Audika Västerås

4,7

Välkommen till Audika i Västerås!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Västerås ligger i Läkarhuset på Kopparbergsvägen 14 precis intill Västerås centrum. Parkeringsmöjligheter finns i P-huset Skrapan under läkarhuset med infart från Timmermansgatan.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika i Västerås erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Köper du hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars öppet köp så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 03 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Västerås

Hörseltest hos Audika Västerås

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket är kostnadsfritt och du behöver...

Hörapparater hos Audika Västerås

På Audika Västerås erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmede...

Batterier till hörapparater hos Audika Västerås

Hörseltest online hos Audika Västerås

Vill du få en snabb indikation på hur du hör? Då kan du göra hörseltest online på Audikas hemsida, för att se om det är dags att boka tid ho...

Karta - Kopparbergsvägen 14, 3 trappor, Västerås

4,7