• 010 - 888 54 07

Hörapparater hos Audika Västerås

Kopparbergsvägen 14, 3 trappor, Västerås - Visa på karta

Hörapparater

På Audika Västerås erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater.

Vad är en hörapparat?

En hörapparat är ett diskret hjälpmedel som förstärker ljud för att underlätta för personer med hörselnedsättning.

Det finns många olika typer av hörapparater för att kunna tillgodose olika sorters hörselnedsättningar. Vi på Audika erbjuder ett brett sortiment av hörapparater i alla prisklasser.

Prova ut hörapparat

Om du bestämmer dig för att prova ut en hörapparat rekommenderar vår audionom en modell som är lämplig för dina behov och din livssituation. Vid ditt andra besök anpassas hörapparaten efter din hörsel. Du får ta med den hem och prova i 30 dagar för att se om den passar dig. Vid ditt tredje besök utvärderar vi tillsammans hur du hör med hörapparaten och justerar inställningarna vid behov.

Väljer du att prova ut hörapparat betalar du den faktiska kostnaden för hörapparaten och en utprovningsavgift på 1000 kr.

Moderna hjälpmedel

Utvecklingen av hörapparater och andra hörselhjälpmedel har gått mycket snabbt de senaste åren. Idag finns det väldigt smarta hörapparater som exempelvis kan kopplas direkt till moderna telefoner (iPhone), tv och dörrklockor. Med den senaste tekniken minskas ansträngningen för hjärnan och du får hjälp att fokusera på de ljud du vill höra, samtidigt som störande ljud effektivt dämpas. De moderna hörapparaterna ger även en ljudbild som är så ”verklig” som möjligt.

Kontakta oss gärna om du har frågor om hörapparater!

Informationen uppdaterades 03 februari 2020 av Vården.se

Om Audika Västerås

4,7

Välkommen till Audika i Västerås!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Västerås ligger i Läkarhuset på Kopparbergsvägen 14 precis intill Västerås centrum. Parkeringsmöjligheter finns i P-huset Skrapan under läkarhuset med infart från Timmermansgatan.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika i Västerås erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Köper du hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars öppet köp så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 03 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Västerås

Hörseltest hos Audika Västerås

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket är kostnadsfritt och du behöver...

Hörapparater hos Audika Västerås

På Audika Västerås erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmede...

Batterier till hörapparater hos Audika Västerås

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Västerås kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batter...

Hörseltest online hos Audika Västerås

Vill du få en snabb indikation på hur du hör? Då kan du göra hörseltest online på Audikas hemsida, för att se om det är dags att boka tid ho...

Karta - Kopparbergsvägen 14, 3 trappor, Västerås

4,7