Logo Corpus Kiropraktik

Corpus Kiropraktik - Vällingby, Stockholm

Hos våra AT kiropraktorer kan du få hjälp med alla typer av besvär som du kan få hjälp med hos någon av våra andra kiropraktorer, exempelvis:

• Nackspärr
  • Ryggskott
  • Hälsporre
  • Tennisarmbåge
  • Belastningsskador
  • Smärtor i muskler och leder

En AT kiropraktor innebär att de fått examen efter den femåriga kiropraktorutbildningen men inte fått sin legitimation än från Socialstyrelsen. Våra AT kiropraktorer är medlemmar i Kiropraktiska Föreningen i Sverige, KFS, och innehar patientförsäkring.

Hur går ett behandlingsbesök till?

Ett förstagångsbesök tar vanligtvis 45 minuter och då ingår hälso- och neurologisk undersökning, funktionell analys, diagnos samt eventuell behandling av ditt problem.

När du kommer på återbesök följer vi upp hur ditt besvär är i dagsläget genom en undersökning, därefter utför vi behandling. Du får också råd om vad du själv kan göra för att snabba på läkningsprocessen och även undvika återfall. Ett återbesök tar ca 30 minuter.

Vi erbjuder en kort kiropraktisk undersökning

Hos oss erbjuder vi kiropraktisk undersökning som tar ca 15 min. Då gör vi en hälso- och neurologisk undersökning samt funktionell analys, därefter ställer vi diagnos.

Välkommen att boka en tid online hos någon av våra AT kiropraktorer!

Informationen uppdaterades 14 augusti 2018 av Vården.se

fr. 250 kr

Undersökning 250 kr, Nybesök 550 kr, Återbesök 450 kr

Indalsbacken 2, Läkarhuset plan 1, Vällingby - Visa på karta

• Lördag - Söndag 10:00 - 14:00
  • Vid akuttid så nås vi på telefon eller mejl.

Om Corpus Kiropraktik

Välkommen till Corpus Kiropraktik!

Vi sitter i trevliga lokaler på plan 1 i Läkarhuset Vällingby. Hos oss arbetar kiropraktorer som kan hjälpa dig med olika typer av besvär i rörelseapparaten. Vi arbetar utifrån mottot: Ju tidigare du söker hjälp, desto kortvarigare blir dina besvär!

Vi erbjuder akuttider för dig som fått akuta besvär. Kontakta oss på telefon, mejl eller boka direkt online!

Besvär som vi på Corpus Kiropraktik behandlar

Vi kan bland annat hjälpa dig med ryggskott, nackspärr, muskelskador, huvudvärk, hälsporre, ischias, axelbesvär såsom impingement och frozen shoulder, samt höft- och knäbesvär, överbelastningsskador och allt annat som muskler och leder kan ställa till med.

Vi hjälper dig att bli av med dina symtom men ser också till att orsaken till din smärta korrigeras så att du även i framtiden förblir besvärsfri.

Reducerade priser på kiropraktik

Vi har reducerade priser på behandlingar för studenter och pensionärer. Vi har även ett billigare pris på behandlingar utförda av våra AT-kiropraktorer.

Kontakta oss för att boka en tid eller boka direkt online!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Corpus Kiropraktik

• Ryggskott

fr. 250 kr Undersökning 250 kr, Nybesök 650 kr, Återbesök 500 kr. Studenter & pensionärer: Nybesök 600 kr, Återbesök 450 kr. Behandling hos AT kiropraktor: Nybesök 550 kr, Återbesök 450 kr.

De flesta får ont i ryggen någon gång i livet och vissa drabbas oftare än andra. Vad beror ryggskott på? Ryggskott brukar vara ett te... Läs mer

• Nackspärr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när du vrider på huvudet. P... Läs mer

• Bäckensmärta

Värk och smärtor som uppstår i samband med graviditet kan ofta lindras med kiropraktik. Vanliga problem är rygg- och bäckensmärtor, höftprob... Läs mer

• Ischias

Hos Corpus Kiropraktik kan vi hjälpa dig som har problem med ischias. Ischias är en stor och lång nerv som går från ryggraden ner i benet, o... Läs mer

• Hälsporre

Vad beror hälsporre på? En hälsporre uppstår på grund av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett vikt... Läs mer

• Huvudvärk

Corpus Kiropraktik behandlar din huvudvärk Behöver du hjälp med att bli av med din huvudvärk? Kanske har du spänningshuvudvärk eller migr... Läs mer

• Axelbesvär

Axelsmärta är idag en vanlig åkomma och kan bero på många olika orsaker. Smärtan kan sitta en bit över och nerpå axeln, men ibland också inv... Läs mer

• Höftbesvär

Nästan allt du gör innebär belastning på höftlederna, därför är höftproblem en vanlig åkomma och kan drabba nästan vem som helst. Om du uppl... Läs mer

Karta - Indalsbacken 2, Läkarhuset plan 1, Vällingby

• 07:34 - 26 sep, 2018

• 06:48 - 02 aug, 2018

• 14:29 - 28 apr, 2017 skrev:

Bra bemötande redan i telefon och på platsen. Väldigt proffsigt och kan rekommendera alla som har ont att gå hit.

• 21:08 - 07 apr, 2017 skrev:

Fick helt otrolig hjälp med min rörlighet. Har diagnos fibromyalgi och för mig var det en djup tacksamhet att kiropraktik fungerar så bra för mig. Jag kan verkligen rekomendera Corpus kiropraktik. De är personliga och omsorgsfulla och tänker i en helhet känns det som.

• 15:48 - 06 apr, 2017 skrev:

Hade tränat lite för hårt och sträckt mig och överansträngt musklerna i rygg och nacke. Niklas hjälpte till och efter två behandlingar så är jag tillbaka på gymet igen. Synd att jag inte gick dit snabbare...