1/3

Joint Academy Uppsala

Uppsala

Joint Academy Uppsala

Behandla din artros via mobilen hos Joint Academy Uppsala!

Joint Academy erbjuder en digital behandling för knä- och höftledsartros. I vår app får du ta del av enkla övningar som du enkelt kan utföra hemma när det passar dig. I appen får du även ta del av en interaktiv utbildning om artros. Som en del av programmet har du tillgång till en personlig fysioterapeut från dag ett som kan ställa en diagnos direkt i appen. Fysioterapeuten följer dig och din utveckling och guidar dig genom hela behandlingen. Vi på Joint Academy samarbetar med flera olika aktörer och erbjuder dig professionell hjälp – var du än befinner dig.

Patientavgiften är 0 kronor. Behandlingen ingår i primärvården.

Så fungerar artrosbehandling via Joint Academy Uppsala!

Det är smidigt att använda Joint Academy. Klicka bara på boka-knappen och fyll i ditt mobilnummer, så får du en länk där du kan ladda ner vår app. När du har laddat ner appen följer du tre enkla steg:

1. Svara på frågor kring din hälsa och dina besvär.
  2. En fysioterapeut kontaktar dig via telefon och gör en bedömning utifrån samtalet och dina svar.
  3. Om fysioterapeuten bedömer att dina besvär beror på artros får du en individuell behandlingsplan med övningar som är anpassade efter just dig.

Varför ska jag välja Joint Academy?

Joint Academy Uppsala erbjuder enkla övningar som tar max 5-10 minuter om dagen att genomföra. Du kan utföra övningarna hemma när det passar dig och ingen övning kräver utrustning. Efter varje pass utvärderar du hur övningarna har gått och nästa dag anpassas övningarna utifrån din utvärdering. En gång i veckan samtalar du med din fysioterapeut om hur övningarna har gått. Efter uppföljningen så justerar fysioterapeuten din behandling utifrån just dina förutsättningar.

Joint Academy passar perfekt för dig som:

• Känner smärta och/eller stelhet i knä- och höftled
  • Vill behandlas med hjälp av fysioterapi
  • Vill få stöttning och hjälp av en legitimerad fysioterapeut
  • Vill få artrosbehandling direkt – utan väntetid

Minska din smärta med vår digitala artrosbehandling

Joint Academy är en kliniskt beprövad behandling. Enligt forskning och studier kan man se att patienter som använder Joint Academy får minskad ledsmärta, förändrad inställning till operation och minskar intaget av smärtstillande läkemedel.

• 85% av våra patienter minskar sin ledsmärta
  • 54% av våra patienter ändrar sin inställning till operation
  • 42% av våra patienter slutar ta smärtstillande läkemedel

Prova en artrosbehandling via Joint Academy Uppsala. Ladda ner vår app redan idag!

Informationen uppdaterades 13:12 - 14 jan, 2021

Artrostest online hos Joint Academy Uppsala

Om du har haft ont i knät eller höften under en längre tid, är det bra att undersöka ifall det beror på artros. Ju tidigare du behandlar det, desto mindre besvär kommer du att få. Genom att göra vårt enkla artrostest online hos Joint Academy Uppsala får du ett svar direkt på om du har artros eller om du är i riskzonen för att få det.

Du får svar snabbt på ditt artrostest

Det är enkelt och går snabbt att testa om du har, eller om du riskerar att utveckla, knäleds- eller höftledsartros. Klicka helt enkelt på “Boka”-knappen, som sedan tar dig direkt till testet. Artrostestet online tar ungefär en minut att fylla i. Vi på Joint Academy Uppsala vill skapa en helhetsbild av dig och du får därför svara på frågor som till exempel:

• Var du har ont
  • När du känner smärta
  • Din ålder
  • Din längd

I slutet av testet får du fylla i din e-postadress för att få ett mejl med dina svar, direkt till din inkorg.

Få kontakt med en fysioterapeut efter artrostestet

Om dina resultat tyder på att du kan ha artros, eller om du är riskzonen för artros, kan du få direktkontakt med en av våra fysioterapeuter på Joint Academy Uppsala. De kan bedöma just dina besvär och hur din behandling bör se ut. Sedan är det enkelt att följa ditt personliga behandlingsprogram via Joint Academy i mobilen. Alla övningar går att göra var du än befinner dig, och fysioterapeuten följer upp och stödjer dig under hela behandlingen. Du kan även följa din utveckling i appen.

Vill du veta om du har artros? Gör artrostestet online hos oss på Joint Academy Uppsala redan idag!

Behandling av artros
hos Joint Academy Uppsala

Hos Joint Academy Uppsala kan du få behandling av artros i knä och höft, direkt via din mobil. Hela 85 % av våra patienter upplever minskad ...

Artrosskola
hos Joint Academy Uppsala

Joint Academy Uppsala erbjuder en digital grundbehandling av artros, direkt i din mobil. Denna form av behandling är riskfri och effektiv vi...

Behandling av artros i knä
hos Joint Academy Uppsala

Artros är en sjukdom som kan drabba alla leder i kroppen, men det är vanligt att man får det i knäna. Genom Joint Academy Uppsala kan du få ...

Behandling av artros i höft
hos Joint Academy Uppsala

Smärta eller stelhet i höften kan ha flera orsaker. Om du har haft besvären under en längre tid kan det bero på artros. Hos oss på Joint Aca...