1/3

Joint Academy Uppsala

Uppsala

Joint Academy Uppsala

Behandla din artros via mobilen hos Joint Academy Uppsala!

Joint Academy erbjuder en digital behandling för knä- och höftledsartros. I vår app får du ta del av enkla övningar som du enkelt kan utföra hemma när det passar dig. I appen får du även ta del av en interaktiv utbildning om artros. Som en del av programmet har du tillgång till en personlig fysioterapeut från dag ett som kan ställa en diagnos direkt i appen. Fysioterapeuten följer dig och din utveckling och guidar dig genom hela behandlingen. Vi på Joint Academy samarbetar med flera olika aktörer och erbjuder dig professionell hjälp – var du än befinner dig.

Patientavgiften är 0 kronor. Behandlingen ingår i primärvården.

Så fungerar artrosbehandling via Joint Academy Uppsala!

Det är smidigt att använda Joint Academy. Klicka bara på boka-knappen och fyll i ditt mobilnummer, så får du en länk där du kan ladda ner vår app. När du har laddat ner appen följer du tre enkla steg:

1. Svara på frågor kring din hälsa och dina besvär.
  2. En fysioterapeut kontaktar dig via telefon och gör en bedömning utifrån samtalet och dina svar.
  3. Om fysioterapeuten bedömer att dina besvär beror på artros får du en individuell behandlingsplan med övningar som är anpassade efter just dig.

Varför ska jag välja Joint Academy?

Joint Academy Uppsala erbjuder enkla övningar som tar max 5-10 minuter om dagen att genomföra. Du kan utföra övningarna hemma när det passar dig och ingen övning kräver utrustning. Efter varje pass utvärderar du hur övningarna har gått och nästa dag anpassas övningarna utifrån din utvärdering. En gång i veckan samtalar du med din fysioterapeut om hur övningarna har gått. Efter uppföljningen så justerar fysioterapeuten din behandling utifrån just dina förutsättningar.

Joint Academy passar perfekt för dig som:

• Känner smärta och/eller stelhet i knä- och höftled
  • Vill behandlas med hjälp av fysioterapi
  • Vill få stöttning och hjälp av en legitimerad fysioterapeut
  • Vill få artrosbehandling direkt – utan väntetid

Minska din smärta med vår digitala artrosbehandling

Joint Academy är en kliniskt beprövad behandling. Enligt forskning och studier kan man se att patienter som använder Joint Academy får minskad ledsmärta, förändrad inställning till operation och minskar intaget av smärtstillande läkemedel.

• 85% av våra patienter minskar sin ledsmärta
  • 54% av våra patienter ändrar sin inställning till operation
  • 42% av våra patienter slutar ta smärtstillande läkemedel

Prova en artrosbehandling via Joint Academy Uppsala. Ladda ner vår app redan idag!

Informationen uppdaterades 13:12 - 14 jan, 2021

Behandling av artros i höft hos Joint Academy Uppsala

Smärta eller stelhet i höften kan ha flera orsaker. Om du har haft besvären under en längre tid kan det bero på artros. Hos oss på Joint Academy Uppsala kan du få rätt behandling för din höftledsartros, direkt till din mobil - smidigt och enkelt!

Symtom på höftledsartros

Höftledsartros är en sjukdom som utvecklas över en lång tid; vanligtvis tar det månader och till och med år innan det faktiskt blir smärtsamt. I ett tidigt skede av höftledsartros känner du nämligen mer stelhet än smärta i höften. Du kan ha svårt att vrida ditt ben utåt eller känna att din höft är mindre rörlig när du ska göra vardagliga saker, som att böja dig ner. Att få ont i höften är ofta något som uppkommer senare under sjukdomen och är den största anledningen till att man söker vård. Då kan du ha ont i höften när du utövar en fysisk aktivitet, men du kan också få ont när du vilar, ifall du har gått med artros under en längre tid.

Få hjälp med din höftledsartros med en av våra fysioterapeuter

Om du misstänker att du har artros på grund av stelhet och/eller smärta i höften, är det bra att du får en diagnos så fort som möjligt. Våra fysioterapeuter på Joint Academy är experter på artros och bedömer om dina besvär beror på just höftledsartros. De ser sedan till att du får ett personligt behandlingsprogram för att minska dina besvär, direkt i din mobil, via Joint Academys app. Hela 85 % uppger att deras ledsmärta har minskat efter att ha gjort behandlingen via oss på Joint Academy. Ju tidigare du kan börja din behandling, desto snabbare kan du minska den smärta du får av din höftledsartros. Så här sätter du igång:

1. Tryck på “Boka”-knappen
  2. Fyll i ditt telefonnummer
  3. Ladda ner appen från sms:et du får av oss på Joint Academy Uppsala

Nu är du redo!

Behandla din höftledsartros redan idag hos Joint Academy Uppsala!

Behandling av artros
hos Joint Academy Uppsala

Hos Joint Academy Uppsala kan du få behandling av artros i knä och höft, direkt via din mobil. Hela 85 % av våra patienter upplever minskad ...

Artrosskola
hos Joint Academy Uppsala

Joint Academy Uppsala erbjuder en digital grundbehandling av artros, direkt i din mobil. Denna form av behandling är riskfri och effektiv vi...

Behandling av artros i knä
hos Joint Academy Uppsala

Artros är en sjukdom som kan drabba alla leder i kroppen, men det är vanligt att man får det i knäna. Genom Joint Academy Uppsala kan du få ...

Artrostest online
hos Joint Academy Uppsala

Om du har haft ont i knät eller höften under en längre tid, är det bra att undersöka ifall det beror på artros. Ju tidigare du behandlar det...