Öppet, idag till 19:00

Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Kungsängsvägen 19, Uppsala

Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Välkommen till Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala!

Här får du sköna behandlingar för fötterna, allt från fotmassage och nagelvård, till behandling av specifika besvär, som liktorn eller hälsprickor. Kliniken drivs av Eugenia Bergström, diplomerad medicinsk fotterapeut och medlem i Sveriges Fotterapeuter.

Kliniken är ansluten till Actiway och tar emot friskvårdskuponger. Vi utför också behandling med remiss.

Det här erbjuder vi inom medicinsk fotvård i Uppsala

Hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik kan du få hjälp med de flesta besvär från fötterna, till exempel:

• Nageltrång
  • Vårtor
  • Liktorn
  • Fotsvamp
  • Nagelsvamp
  • Hälsprickor

Vi är försäkrade och lokalerna är anpassade för personer med funktionsnedsättning.

Silikonavlastning

Besväras du av halux valgus eller hammartår? Då kan vi erbjuda silikonavlastning med hjälp av en individuell tåspridare. Vi gjuter den på plats utifrån dina behov, och du kan ta med den hem direkt efter behandlingen.

Hitta till kliniken

Vår klinik ligger på Kungsängsvägen 19 i Uppsala och du tar dig enkelt till oss med bil. En timmes gratis parkering finns, men du behöver en biljett. Du kan också ta buss 10 för att komma till oss, närmsta hållplatsen är Kungsporten.

Varmt välkommen till Pean Medicinsk Fotvård - Medicinsk fotvård i Uppsala!

Informationen uppdaterades 10:54 - 25 nov, 2020

Behandling av vårtor hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala erbjuder vi behandling av vårtor.

Så smittar vårtor

Vårtor orsakas av virus och med över 500 kända vårtvirus världen över är det en av de absolut vanligaste infektionerna. Vårtor har en hög smittorisk och därför är det vanligt att det överförs mellan människor. Virusen trivs extra bra i varma, fuktiga miljöer som till exempel på badhus eller idrottsanläggningar. Det är också vanligt att viruset smittar vid närkontakt mellan familjemedlemmar. För att du ska bli smittad krävs dock att det finns en öppning i huden, som exempelvis sprickor eller sår i huden.

Vårtor ska behandlas direkt

Vårtor är inte farligt, men kan kännas obehagliga eller ömma, beroende på var på kroppen de sitter. Vårtor har också en tendens att både smitta och att växa sig större. Dessutom kan vårtor bli kroniska. Om du vill bli av med din vårta är det därför bra om du kan få behandling så snabbt som möjligt, gärna så fort du upptäcker en vårta på kroppen. Ju snabbare behandling, desto bättre resultat!

Varmt välkommen att boka din vårtbehandling hos oss på Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala!

Medicinsk fotvård
hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Du kan boka medicinsk fotvård hos oss på Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala. Medicinsk fotvård för dina fötter ...

Fot- och underbensmassage
hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Stela fötter och vader? Hos Pean Medicinsk Fotvård - Medicinsk fotvård i Uppsala, kan du få fot- och underbensmassage! Därför kan du gynn...

Fotmassage
hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala erbjuder vi fotmassage. När kan fotmassage vara hjälpsamt? Fotmassage ...

Behandling av nageltrång
hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Nageltrång kan vara både smärtsamt och begränsande. Hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala, kan vi hjälpa dig med b...

5 / 5

2 dec, 2020 Aya M. skrev:

Superbra bemötande, väldigt tillmötesgående och hjälpsam! Tack för hjälpen Eugenia!

Måndag : 10:00 - 18:00
Tisdag - Torsdag : 11:00 - 19:00