Öppet måndag från 10:00

Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Kungsängsvägen 19, Uppsala

Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Välkommen till Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala!

Här får du sköna behandlingar för fötterna, allt från fotmassage och nagelvård, till behandling av specifika besvär, som liktorn eller hälsprickor. Kliniken drivs av Eugenia Bergström, diplomerad medicinsk fotterapeut och medlem i Sveriges Fotterapeuter.

Kliniken är ansluten till Actiway och tar emot friskvårdskuponger. Vi utför också behandling med remiss.

Det här erbjuder vi inom medicinsk fotvård i Uppsala

Hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik kan du få hjälp med de flesta besvär från fötterna, till exempel:

• Nageltrång
  • Vårtor
  • Liktorn
  • Fotsvamp
  • Nagelsvamp
  • Hälsprickor

Vi är försäkrade och lokalerna är anpassade för personer med funktionsnedsättning.

Silikonavlastning

Besväras du av halux valgus eller hammartår? Då kan vi erbjuda silikonavlastning med hjälp av en individuell tåspridare. Vi gjuter den på plats utifrån dina behov, och du kan ta med den hem direkt efter behandlingen.

Hitta till kliniken

Vår klinik ligger på Kungsängsvägen 19 i Uppsala och du tar dig enkelt till oss med bil. En timmes gratis parkering finns, men du behöver en biljett. Du kan också ta buss 10 för att komma till oss, närmsta hållplatsen är Kungsporten.

Varmt välkommen till Pean Medicinsk Fotvård - Medicinsk fotvård i Uppsala!

Informationen uppdaterades 10:54 - 25 nov, 2020

Behandling av nageltrång hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Nageltrång kan vara både smärtsamt och begränsande. Hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala, kan vi hjälpa dig med behandling!

Vanliga anledningar till nageltrång

Det är många som drabbas av nageltrång och det kan bero på en rad olika saker. Till exempel kan det uppstå på grund av:

• att du klippt naglarna fel
  • att du haft på dig för trånga och smala skor
  • att du har väldigt tunna, platta naglar som skivar sig
  • att du har starkt välvda naglar.

I många fall är nageltrång ärftligt.

Behandling av nageltrång

När du söker hjälp hos en fotterapeut behandlas akut nageltrång genom att ta bort den nagelbit som orsakat problemet. Ofta krävs det flera behandlingar. Du får också tips på hur du själv ska ta hand om naglarna, för att minska besvären och undvika att de återkommer. Om du besväras av nageltrång är det viktigt att du inte väntar för länge med att söka hjälp, eftersom du i allvarliga fall kan drabbas av blodförgiftning till följd av nageltrång.

Tveka inte att söka hjälp för ditt nageltrång hos Pean Medicinsk Fotvård - Medicinsk fotvård i Uppsala!

Medicinsk fotvård
hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Du kan boka medicinsk fotvård hos oss på Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala. Medicinsk fotvård för dina fötter ...

Fot- och underbensmassage
hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Stela fötter och vader? Hos Pean Medicinsk Fotvård - Medicinsk fotvård i Uppsala, kan du få fot- och underbensmassage! Därför kan du gynn...

Fotmassage
hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala erbjuder vi fotmassage. När kan fotmassage vara hjälpsamt? Fotmassage ...

Behandling av vårtor
hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala erbjuder vi behandling av vårtor. Så smittar vårtor Vårtor orsakas av ...

5 / 5

2 dec, 2020 Aya M. skrev:

Superbra bemötande, väldigt tillmötesgående och hjälpsam! Tack för hjälpen Eugenia!

Måndag : 10:00 - 18:00
Tisdag - Torsdag : 11:00 - 19:00