Öppet, idag till 19:00

Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Kungsängsvägen 19, Uppsala

Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Välkommen till Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala!

Här får du sköna behandlingar för fötterna, allt från fotmassage och nagelvård, till behandling av specifika besvär, som liktorn eller hälsprickor. Kliniken drivs av Eugenia Bergström, diplomerad medicinsk fotterapeut och medlem i Sveriges Fotterapeuter.

Kliniken är ansluten till Actiway och tar emot friskvårdskuponger. Vi utför också behandling med remiss.

Det här erbjuder vi inom medicinsk fotvård i Uppsala

Hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik kan du få hjälp med de flesta besvär från fötterna, till exempel:

• Nageltrång
  • Vårtor
  • Liktorn
  • Fotsvamp
  • Nagelsvamp
  • Hälsprickor

Vi är försäkrade och lokalerna är anpassade för personer med funktionsnedsättning.

Silikonavlastning

Besväras du av halux valgus eller hammartår? Då kan vi erbjuda silikonavlastning med hjälp av en individuell tåspridare. Vi gjuter den på plats utifrån dina behov, och du kan ta med den hem direkt efter behandlingen.

Hitta till kliniken

Vår klinik ligger på Kungsängsvägen 19 i Uppsala och du tar dig enkelt till oss med bil. En timmes gratis parkering finns, men du behöver en biljett. Du kan också ta buss 10 för att komma till oss, närmsta hållplatsen är Kungsporten.

Varmt välkommen till Pean Medicinsk Fotvård - Medicinsk fotvård i Uppsala!

Informationen uppdaterades 10:54 - 25 nov, 2020

Fotmassage hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala erbjuder vi fotmassage.

När kan fotmassage vara hjälpsamt?

Fotmassage är en bra behandling vid många olika problem, exempelvis när:

• Du har svullna ben
  • Du har ömma fötter
  • Du har dålig blodcirkulation i fötterna / benen
  • Du har problem med så kallat “flimmer” i benen

Fotmassage påverkar hela kroppen

I fotsulorna sitter tusentals nervtrådar som har förbindelser med resten av kroppen. Det innebär att de positiva effekter som en fotmassage har på fötterna också påverkar hela kroppen. Forskning har till exempel visat att fotmassage kan sänka hjärtfrekvensen och därför ha en avstressande effekt på kroppen. Dessutom ökar blodcirkulationen, något som kan ha en läkande effekt.

Varmt välkommen att boka din fotmassage hos oss på Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala!

Medicinsk fotvård
hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Du kan boka medicinsk fotvård hos oss på Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala. Medicinsk fotvård för dina fötter ...

Fot- och underbensmassage
hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Stela fötter och vader? Hos Pean Medicinsk Fotvård - Medicinsk fotvård i Uppsala, kan du få fot- och underbensmassage! Därför kan du gynn...

Behandling av nageltrång
hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Nageltrång kan vara både smärtsamt och begränsande. Hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala, kan vi hjälpa dig med b...

Behandling av vårtor
hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala

Hos Pean Medicinsk Fotvårdsklinik - Medicinsk fotvård i Uppsala erbjuder vi behandling av vårtor. Så smittar vårtor Vårtor orsakas av ...

5 / 5

2 dec, 2020 Aya M. skrev:

Superbra bemötande, väldigt tillmötesgående och hjälpsam! Tack för hjälpen Eugenia!

Måndag : 10:00 - 18:00
Tisdag - Torsdag : 11:00 - 19:00