Öppet i morgon från 12:00

Uppsala Fot - Medicinsk fotvård i Uppsala

Dragarbrunnsgatan 56, Uppsala

Uppsala Fot - Medicinsk fotvård i Uppsala

Välkommen till Uppsala Fot - Medicinsk fotvård i Uppsala!

På Dragarbrunnsgatan 56, alldeles vid centralstationen, hittar du Uppsala Fot, som utför medicinsk fotvård i Uppsala. Mottagningen är nyöppnad och kan erbjuda dig en stunds skön avkoppling, förebyggande behandling eller hjälp med envisa fotbesvär.

Mottagningen är rullstols- och permobilvänlig.

Besvär med fötterna? Här får du behandling med medicinsk fotvård!

Fötterna är något av det viktigaste vi har, och det lönar sig att ta hand om dem. Genom medicinsk fotvård kan du inte bara förebygga framtida problem, utan också få behandling för besvär som du kanske redan har. Vanliga besvär är till exempel:

• Liktorn
  • Förhårdnader
  • Nageltrång
  • Nagelsvamp
  • Vårtor
  • Hälsprickor

Vi som jobbar här

Uppsala Fot drivs av Johan Sten, som grundade mottagningen i november 2019. Alla som du får träffa på mottagningen är medicinska fotterapeuter, utbildade och diplomerade vid Axelsons Gymnastiska Institut, och medlemmar i Sveriges Fotterapeuter. Naturligtvis följer vi Miljöförvaltningens och Socialstyrelsens föreskrifter kring hygien och smittspridning. Hos oss kan du känna dig trygg!

Hitta till oss på Uppsala Fot - Medicinsk fotvård i Uppsala

Mottagningen ligger centralt i Uppsala och det är bara ett par minuters promenad från centralstationen. Om du kör bil erbjuder vi även fri parkering. Tillståndet hämtas då ut innan behandlingen.

Välkommen att boka tid redan idag hos Uppsala Fot - Medicinsk fotvård i Uppsala!

Informationen uppdaterades 10:50 - 25 nov, 2020

Medicinsk fotvård hos Uppsala Fot - Medicinsk fotvård i Uppsala

Välkommen till Uppsala Fot - Medicinsk fotvård i Uppsala, för hjälp med medicinsk fotvård!

Medicinsk fotvård håller fötterna friska

Medicinsk fotvård handlar om att ta hand om fötterna, att hålla dem friska och förebygga problem. På så sätt skiljer det sig från pedikyr, där fokus ligger mer på det estetiska. Vid medicinsk fotvård tar fotterapeuten hand om akuta besvär, och jobbar förebyggande och underhållande med fötterna.

Det här ingår i medicinsk fotvård

Fotterapeuten börjar oftast med att se över dina fötter och identifiera eventuella problem. Efter det får du behandling utifrån just dina behov, med fokus på de besvär som behöver lindras. Du får också tips och råd kring hur du själv kan ta hand om fötterna och förhindra sjukdomar och andra besvär i framtiden.

Boka din tid för medicinsk fotvård redan idag hos Uppsala Fot - Medicinsk fotvård i Uppsala!

Behandling av nageltrång
hos Uppsala Fot - Medicinsk fotvård i Uppsala

Vi på Uppsala Fot - Medicinsk fotvård i Uppsala kan hjälpa dig som har nageltrång. Vad beror nageltrång på? Att få nageltrång är rela...

Behandling av vårtor
hos Uppsala Fot - Medicinsk fotvård i Uppsala

Hos Uppsala Fot - Medicinsk fotvård i Uppsala erbjuder vi behandling av vårtor. Så smittar vårtor Vårtor orsakas av virus och med över...

Behandling av liktorn
hos Uppsala Fot - Medicinsk fotvård i Uppsala

Hos Uppsala Fot - Medicinsk fotvård i Uppsala erbjuder vi behandling av liktornar. Vad är en liktorn? En liktorn är en slags förtjockn...

Behandling av nagelsvamp
hos Uppsala Fot - Medicinsk fotvård i Uppsala

Hos Uppsala Fot - Medicinsk fotvård i Uppsala erbjuder vi behandling av nagelsvamp. Varför får man nagelsvamp? Nagelsvamp uppstår anti...

5 / 5

8 sep, 2020 Johanna S. skrev:

Centralt, fräsch lokal men främst fick jag hjälp på riktigt med mina fotproblem + så bra personal!

8 sep, 2020 Gabriella D. skrev:

Yrkes skicklighet och fint bemötande! Kommer åter

21 jul, 2020 Gabriella D. skrev:

Måndag - Tisdag : 10:00 - 17:00