4.81

Irmaries Hälsorum - Medicinsk fotvård i Uppsala

Kungsängsgatan 21A, Uppsala

Irmaries Hälsorum - Medicinsk fotvård i Uppsala

Välkommen till Irmaries Hälsorum - Medicinsk fotvård i Uppsala!

På Kungsängsgatan 21 A hittar du Irmaries Hälsorum där du kan boka medicinsk fotvård i Uppsala. Här kan du både få hjälp med avancerad fotvård och en stunds skön avkoppling. Vi finns här för dig när du bäst behöver det!

Det här kan vi hjälpa dig med

Hos Irmaries Hälsorum kan du få hjälp med de flesta besvär från fötterna! Vanliga anledningar att vända sig till oss är:

• Nageltrång
  • Vårtor
  • Hälsprickor
  • Liktorn
  • Förhårdnader

Vi som jobbar med medicinsk fotvård på mottagningen

Irmaries Hälsorum drivs av Marie Kjellman och till sin hjälp har hon Annica Olesäter, som jobbat på mottagningen sedan 2016. Vi är båda utbildade Medicinska Fotterapeuter från Axelsons Gymnastiska Institut, och kan hjälpa dig med behandling och råd kring olika fotbesvär.

Varmt välkommen att boka tid redan idag hos Irmaries Hälsorum - Medicinsk fotvård i Uppsala!

Informationen uppdaterades 10:44 - 25 nov, 2020

Behandling av nageltrång hos Irmaries Hälsorum - Medicinsk fotvård i Uppsala

Vi på Irmaries Hälsorum - Medicinsk fotvård i Uppsala kan hjälpa dig som har nageltrång.

Vad beror nageltrång på?

Att få nageltrång är relativt vanligt, och kan ha flera olika orsaker. De vanligaste orsakerna till nageltrång är att du har haft på dig för trång eller smala skor, eller att du klippt dina naglar fel. Du kan också få nageltrång om du har väldigt tunna och platta naglar som skivar sig eller att du har starkt välvda naglar. I sådana fall är ofta nageltrång ärftligt.

Behandling av nageltrång

En akut nageltrång behandlas av en fotterapeut. Den nagelbit som orsakat problemet tas då bort och fotterapeuten ger dig råd i hur du ska hand om dina fötter efteråt. Ofta behövs flera besök hos den som behandlar dig. Det är viktigt att du inte väntar för länge med att söka hjälp för din nageltrång, eftersom obehandlat nageltrång kan i värsta fall leda till blodförgiftning.

Boka en behandling av nageltrång hos oss redan idag på Irmaries Hälsorum - Medicinsk fotvård i Uppsala!

Medicinsk fotvård
hos Irmaries Hälsorum - Medicinsk fotvård i Uppsala

Du kan boka medicinsk fotvård hos oss på Irmaries Hälsorum - Medicinsk fotvård i Uppsala. Medicinsk fotvård för dina fötter Inom medic...

Nagelvård
hos Irmaries Hälsorum - Medicinsk fotvård i Uppsala

Hos Irmaries Hälsorum - Medicinsk fotvård i Uppsala, kan du få hjälp med nagelvård. Det här ingår i nagelvård Vid nagelvård brukar vi ...

Behandling av vårtor
hos Irmaries Hälsorum - Medicinsk fotvård i Uppsala

Vi på Irmaries Hälsorum - Medicinsk fotvård i Uppsala kan hjälpa dig att behandla dina vårtor. Hur får man vårtor? Vårtor orsakas av ...

Behandling av sprickor i hälen
hos Irmaries Hälsorum - Medicinsk fotvård i Uppsala

Hos Irmaries Hälsorum - Medicinsk fotvård i Uppsala erbjuder vi behandling vid hälsprickor. Hälsprickor kan vara smärtsamt När huden p...

4.81 / 5

11 okt, 2020 Gun E. skrev:

11 okt, 2020 Lars S. skrev:

Behandlingarna är alldeles utmärkta. Får man någon gång ett akut problem kan man oftast få hjälp samma eller nästa dag. Allra bäst är dock den trevliga personalen.

7 okt, 2020 Anita B. skrev:

7 okt, 2020 Bengt W. skrev: