Ögonhälsoundersökning hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan

Dragarbrunnsgatan 42, Uppsala - Visa på karta

• Söndag 12:00 - 16:00

Ögonhälsoundersökning

Har du funderat på att göra en mer noggrann undersökning av din ögonhälsa? Hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan erbjuder vi ögonhälsoundersökningar, där vi kontrollerar hela ögat för att upptäcka eventuella avvikelser och tecken på sjukdom.

Vi gör en djupgående undersökning av din ögonhälsa

Det här ingår i undersökningen:

• Mätning av trycket i ögat
  • Mätning av ögats synfält
  • Ögonbottenfotografering

Med hjälp av en ögonhälsoundersökning kan man på ett tidigt stadie upptäcka eventuella åldersförändringar, exempelvis i gula fläcken.

Ta hand om din ögonhälsa med regelbundna undersökningar

Genom att regelbundet kontrollera din ögonhälsa kan man tidigt upptäcka tecken på sjukdom, och vi rekommenderar alla som fyllt 40 år att göra ögonhälsoundersökningar med jämna mellanrum. Tack vare den senaste tekniken kan optikern hitta eventuella tecken på våra tre vanligaste ögonsjukdomar:

• Grå starr
  • Grön starr
  • Åldersförändringar i gula fläcken

En remiss skickas till en ögonläkare om vår optiker hittar tecken på någon av dessa sjukdomar, eller något annat som är avvikande med ögonhälsan.

Välkommen att boka tid för ögonhälsoundersökning hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan

Välkommen till Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan!

Du hittar vår välsorterade butik på Dragarbrunnsgatan 42 i Uppsala. Här kan du få hjälp med olika sorters synundersökningar av legitimerade optiker. Vi erbjuder glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och kan hjälpa både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Synundersökning hos legitimerade optiker

Vi på Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan har lång erfarenhet och våra legitimerade optiker kan hjälpa dig med flera olika syntest. Det kan till exempel behövas när du:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi ser till att du får rätt hjälp utifrån dina behov.

Ögonhälsoundersökning - upptäck ögonsjukdomar i tid

Hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan kan vi hjälpa dig som vill göra en ögonhälsoundersökning. Det är ett bra sätt att upptäcka tecken på eventuella sjukdomar på ett tidigt stadie, och vi rekommenderar alla som fyllt 40 år att regelbundet undersöka sin ögonhälsa. Vid undersökningen tittar vi efter avvikelser som kan tyda på någon av de vanligaste ögonsjukdomarna: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken. Hittar vi några tecken på sjukdom remitterar vi dig till ögonläkare.

Hitta dina nya glasögon hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan

Vår olycksgaranti för dina glasögon

När du köper glasögon hos oss täcks de av vår kostnadsfria olycksgaranti, vilket betyder att om glasögonen skulle gå sönder inom de första 365 dagarna så reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Ifall du tycker att du fått sämre syn inom det första året så får du boka en ny synundersökning hos oss på Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan - utan extra kostnad såklart.

Välkommen till oss på Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan i Uppsala!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan

Synundersökning hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan

Besök någon av våra legitimerade optiker på Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan för en synundersökning. Optikern undersöker ögat Det kan...

Skaffa glasögon hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan

Ska du skaffa dina första glasögon, eller uppdatera de du har? Välkommen till Synsam på Dragarbrunnsgatan 42, så hjälper vi dig! Du kan k...

Skaffa linser hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan

Linser är ett bra alternativ för dig som inte kan eller vill ha glasögon. Hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan kan vi hjälpa dig. Att ska...

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan

Karta - Dragarbrunnsgatan 42, Uppsala