1/3
Öppet i morgon från 09:00

Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan

Dragarbrunnsgatan 42, Uppsala

Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan

Välkommen till Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan!

Du hittar vår välsorterade butik på Dragarbrunnsgatan 42 i Uppsala. Här kan du få hjälp med olika sorters synundersökningar av legitimerade optiker. Vi erbjuder glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och kan hjälpa både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Synundersökning hos legitimerade optiker

Vi på Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan har lång erfarenhet och våra legitimerade optiker kan hjälpa dig med flera olika syntest. Det kan till exempel behövas när du:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi ser till att du får rätt hjälp utifrån dina behov.

Ögonhälsoundersökning - upptäck ögonsjukdomar i tid

Hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan kan vi hjälpa dig som vill göra en ögonhälsoundersökning. Det är ett bra sätt att upptäcka tecken på eventuella sjukdomar på ett tidigt stadie, och vi rekommenderar alla som fyllt 40 år att regelbundet undersöka sin ögonhälsa. Vid undersökningen tittar vi efter avvikelser som kan tyda på någon av de vanligaste ögonsjukdomarna: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken. Hittar vi några tecken på sjukdom remitterar vi dig till ögonläkare.

Hitta dina nya glasögon hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan

Vår olycksgaranti för dina glasögon

När du köper glasögon hos oss täcks de av vår kostnadsfria olycksgaranti, vilket betyder att om glasögonen skulle gå sönder inom de första 365 dagarna så reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Ifall du tycker att du fått sämre syn inom det första året så får du boka en ny synundersökning hos oss på Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan - utan extra kostnad såklart.

Välkommen till oss på Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan i Uppsala!

Informationen uppdaterades 15:31 - 6 okt, 2020

Skaffa linser hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan

Pris från: 549 kr

Linser är ett bra alternativ för dig som inte kan eller vill ha glasögon. Hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan kan vi hjälpa dig.

Att skaffa linser hos Synsam

En av våra optiker börjar med noggrann undersökning för att se om du har ett synfel som behöver korrigeras. Dessutom kontrolleras ögonhälsan. Visar det sig att du har ett synfel kan optikern i nästa steg säkerställa den styrka du behöver på dina linser. Linserna anpassas självklart efter dina förutsättningar och behov. Är du osäker på hur du ska hantera linser och hur du sätter in och tar ut dem, ger optikern dig tips och råd på hur du sköter dem på bästa sätt.

Hitta de bästa linserna för dig hos Synsam på Dragarbrunnsgatan 42!

Synundersökning
hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan

Besök någon av våra legitimerade optiker på Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan för en synundersökning. Optikern undersöker ögat Det kan...

Pris från: 199 kr

Skaffa glasögon
hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan

Ska du skaffa dina första glasögon, eller uppdatera de du har? Välkommen till Synsam på Dragarbrunnsgatan 42, så hjälper vi dig! Du kan k...

Pris från: 199 kr

Ögonhälsoundersökning
hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan

Har du funderat på att göra en mer noggrann undersökning av din ögonhälsa? Hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan erbjuder vi ögonhälsoundersö...

Pris: 899 kr

Lördag : 10:00 - 17:00