1/3
Öppet, idag till 20:00

Synsam Uppsala Gränby

Marknadsgatan 1, Gränbystaden, Uppsala

Synsam Uppsala Gränby

Välkommen till Synsam Uppsala Gränby!

Behöver du hjälp med att skaffa glasögon eller linser? Då är du välkommen till vår välsorterade butik i Gränbystaden, Uppsala. Här kan våra legitimerade optiker hjälpa dig med olika sorters synundersökningar. Du hittar glasögon, linser och tillbehör från välkända märken hos oss, och självklart hjälper vi både dig som behöver skaffa glasögon för första gången eller dig som bara vill uppdatera din stil.

Vi erbjuder syntest hos legitimerade optiker

Hos Synsam Uppsala Gränby får du träffa legitimerade optiker som kan hjälpa dig med olika synundersökningar, om du till exempel:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Vi välkomnar både gamla och unga till vår butik, och hjälper dig utifrån dina unika behov och önskemål.

Vi hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos oss på Synsam Uppsala Gränby hittar du bågar från ett stort antal märken, för att du ska hitta rätt glasögon för dig. Du hittar även linsvätska, solglasögon och andra tillbehör i vår butik. Skulle du vilja hyra dina glasögon? Det kan du göra genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle.

Synsam följer upp under det första året

Det kan hända mycket på ett år! Vi finns då som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om de skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. I så fall reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Skulle du upptäcka att du får ytterligare försämrad syn inom det första året får du självklart komma tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Boka en tid hos oss på Synsam Uppsala Gränby!

Informationen uppdaterades 15:24 - 6 okt, 2020

Skaffa linser hos Synsam Uppsala Gränby

Pris från: 549 kr

Vi på Synsam Uppsala Gränby kan hjälpa dig som vill skaffa linser. Det kan vara ett bra alternativ om du har synfel men inte kan eller vill ha glasögon.

Synsam hjälper dig att skaffa linser

När du kommer till oss börjar vi alltid med att göra en noggrann undersökning, för att kontrollera din ögonhälsa och kunna konstatera om du har ett synfel som behöver korrigeras. Utifrån undersökningen kan optikern sedan hjälpa dig med att hitta rätt styrka på linserna. Linserna anpassas efter dina behov och vi ger dig råd och vägledning kring hur du sätter i och tar ur dem, hur du hanterar dem och hur du ska sköta om dem på bästa sätt.

Välkommen att boka tid hos Synsam Uppsala Gränby för hjälp med att skaffa linser!

Synundersökning
hos Synsam Uppsala Gränby

Boka en synundersökning hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam Uppsala Gränby. Därför är det bra att undersöka sina ögon Upp...

Pris från: 199 kr

Skaffa glasögon
hos Synsam Uppsala Gränby

Behöver du skaffa glasögon? Då kan du få hjälp hos oss på Synsam Uppsala Gränby i Gränbystaden. Korrigera ditt synfel med glasögon Gla...

Pris från: 199 kr

Måndag - Söndag : 10:00 - 20:00