Besök hos optiker hos Synsam Uppsala Gränby

Marknadsgatan 1, Gränbystaden, Uppsala - Visa på karta

• Måndag - Söndag 10:00 - 20:00

Besök hos optiker

Därför är det bra att undersöka sina ögon

Upplever du problem med din syn eller har du andra besvärande symtom relaterade till din syn? Då kan det vara bra att undersöka ögat, ifall du skulle ha något eventuellt synfel. Om du behöver synkorrigering, kan det i så fall bli aktuellt att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går undersökningen till

Först vill våra optiker veta hur du uppfattar din syn och ögonhälsa. Då kan det vara bra att veta ifall du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Sedan görs olika mätningar för att avgöra om du har någon typ av synfel. Visar det sig att du har ett synfel som behöver korrigeras med glasögon eller linser kan optikern hitta rätt styrka för dig. Upptäcker optikern något annat som är avvikande skickar de en remiss till en ögonläkare.

Välkommen till oss på Synsam i Gränbystaden!

Informationen uppdaterades 14 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Uppsala Gränby

Välkommen till Synsam Uppsala Gränby!

Behöver du hjälp med att skaffa glasögon eller linser? Då är du välkommen till vår välsorterade butik i Gränbystaden, Uppsala. Här kan våra legitimerade optiker hjälpa dig med olika sorters synundersökningar. Du hittar glasögon, linser och tillbehör från välkända märken hos oss, och självklart hjälper vi både dig som behöver skaffa glasögon för första gången eller dig som bara vill uppdatera din stil.

Vi erbjuder syntest hos legitimerade optiker

Hos Synsam Uppsala Gränby får du träffa legitimerade optiker som kan hjälpa dig med olika synundersökningar, om du till exempel:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Vi välkomnar både gamla och unga till vår butik, och hjälper dig utifrån dina unika behov och önskemål.

Vi hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos oss på Synsam Uppsala Gränby hittar du bågar från ett stort antal märken, för att du ska hitta rätt glasögon för dig. Du hittar även linsvätska, solglasögon och andra tillbehör i vår butik. Skulle du vilja hyra dina glasögon? Det kan du göra genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle.

Synsam följer upp under det första året

Det kan hända mycket på ett år! Vi finns då som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om de skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. I så fall reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Skulle du upptäcka att du får ytterligare försämrad syn inom det första året får du självklart komma tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Boka en tid hos oss på Synsam Uppsala Gränby!

Informationen uppdaterades 14 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Uppsala Gränby

Besök hos optiker hos Synsam Uppsala Gränby

Boka en synundersökning hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam Uppsala Gränby. Därför är det bra att undersöka sina ögon Upp...

Skaffa glasögon hos Synsam Uppsala Gränby

Behöver du skaffa glasögon? Då kan du få hjälp hos oss på Synsam Uppsala Gränby i Gränbystaden. Korrigera ditt synfel med glasögon Gla...

Skaffa linser hos Synsam Uppsala Gränby

Vi på Synsam Uppsala Gränby kan hjälpa dig som vill skaffa linser. Det kan vara ett bra alternativ om du har synfel men inte kan eller vill ...

Karta - Marknadsgatan 1, Gränbystaden, Uppsala