Svartbäcksgatan 7, Uppsala - Visa på karta

• Söndag 12:00 - 19:00

Skaffa glasögon

Du kan korrigera ditt synfel med glasögon

Upplever du problem med din syn? Misstänker du att du behöver glasögon? Då kan ett bra första steg vara att träffa en av våra optiker. Genom att träffa en optiker kan du få svar på dina frågor om ögonhälsa och genomgå olika tester. Om glasögon visar sig vara aktuellt i ditt fall, hjälper optikern till med justeringarna för att hitta rätt styrka på dina glasögon.

Flera alternativ för dina glasögon

Vi på Synsam erbjuder bågar från ett stort antal märken, och kan hjälpa dig att hitta rätt par för just dig. När du köper glasögon hos oss täcks du dessutom av vår olycksgaranti, vilket innebär att vi reparerar eller ersätter dina glasögon åt dig om de skadas inom de första 365 dagarna. Vi har även ett abonnemang som heter Synsam Lifestyle, där du kan hyra dina glasögon, istället för att köpa dem. I abonnemanget ingår tre olika typer glasögon som du betalar en fast månadskostnad för.

Hitta rätt glasögon hos oss på Synsam Uppsala S:t Per Gallerian!

Informationen uppdaterades 05 juni 2020 av Vården.se

Om Synsam Uppsala S:t Per Gallerian

Välkommen till oss på Synsam Uppsala S:t Per Gallerian!

Vår välsorterade butik ligger på Svartbäcksgatan 7 i S:t Per Gallerian. Här kan du få hjälp med allt från glasögon och linser till olika typer av tillbehör. Vi har legitimerade optiker på plats som kan genomföra syntest och hjälpa till med att hitta rätt lösning för just dig. Hos oss hittar du naturligtvis ett brett sortiment av produkter från välkända märken, och vi välkomnar både dig som vill uppdatera din stil och dig som ska skaffa glasögon för första gången.

Boka tid för synundersökning hos legitimerade optiker

På Synsam Uppsala S:t Per Gallerian hittar du kunniga, legitimerade optiker som kan hjälpa dig som vill testa din syn. Genom olika mätningar kan vi konstatera om du har något synfel som behöver korrigeras, och sedan hitta en bra lösning för dig. Synundersökning kan till exempel vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi hjälper dig utifrån just dina behov och önskemål.

Skaffa glasögon hos Synsam Uppsala S:t Per Gallerian

Vi på Synsam erbjuder ett stort utbud av glasögonbågar från olika märken. Känner du dig osäker på vad som passar just dig finns våra rådgivare alltid på plats för att hjälpa dig. Om du inte vill köpa dina glasögon erbjuder vi också möjligheten att hyra dem, genom abonnemanget Synsam Lifestyle. Vi har naturligtvis också solglasögon, linsvätska och massor med andra tillbehör i vår butik.

Vi hjälper dig med uppföljning

Vi på Synsam erbjuder dig stöd och uppföljning, även efter att du fått dina glasögon eller linser. Mycket kan hända under ett år, så skulle dina glasögon gå sönder under de första 365 dagarna reparerar vi eller byter ut dem åt dig, utan extra kostnad. Skulle du märka att din syn försämrats ytterligare inom det första året tar vi naturligtvis emot dig för en ny synundersökning, helt kostnadsfritt.

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Uppsala S:t Per Gallerian på Svartbäcksgatan 7 redan idag!

Informationen uppdaterades 05 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Uppsala S:t Per Gallerian

Synundersökning hos Synsam Uppsala S:t Per Gallerian

Skaffa glasögon hos Synsam Uppsala S:t Per Gallerian

Ska du skaffa dina första glasögon, eller uppdatera de du har? Välkommen till Synsam i S:t Per Gallerian, så hjälper vi dig! Du kan korri...

Skaffa linser hos Synsam Uppsala S:t Per Gallerian

Linser är ett bra alternativ för dig som inte kan eller vill ha glasögon. Hos Synsam Uppsala S:t Per Gallerian kan vi hjälpa dig. Att ska...

Karta - Svartbäcksgatan 7, Uppsala