1/5
Öppet i morgon från 08:00

Studentgyn

Rundelsgränd 3C, Uppsala

Studentgyn

Studentgyn är en privat preventivmedels- och gynekologmottagning. Mottagningen är öppen för kvinnor i alla åldrar, inte bara studenter. Vi erbjuder alltid korta väntetider och tar emot både dag- och kvällstid. Vi har samverkansavtal med landstinget vilket gör att samma patientavgifter som inom övrig landstingsfinansierad vård gäller.

Våra specialistläkare i gynekologi handlägger, diagnostiserar och behandlar gynekologiska besvär av allmän karaktär samt ger rådgivning vid infertilitet, tidiga graviditeter och upprepade missfall.

Våra barnmorskor ger preventivmedelsrådgivning, tar prov för diagnostik och behandling av könssjukdomar. Män är välkomna för klamydiatest.

Den nya dataskyddsförordningen (GDPR) gör att vi helst inte korresponderar via e-mail. För icke personrelaterade förfrågningar kan vi nås på Info@studengyn.se i övrigt förordar vi telefonkontakt.

Gynhälsan

Våra specialistläkare i gynekologi handlägger, diagnostiserar och behandlar gynekologiska besvär av allmän karaktär. Vi har även specialister som ger rådgivning runt och utreder fertilitetsrelaterade frågor. Ingen remiss behövs. Läs gärna mer på GynHälsan.

Fertilitet

Vid vår andra klinik på Kålsängsgränd 10D erbjuder vi rådgivning kring fertilitet samt infertilitetsutredningar och infertilitetsbehandlingar såsom IVF och insemination. Vi erbjuder även möjligheten att frysa ägg och spermier i fertilitetsbevarande syfte. Till oss är alla välkomna, både par och ensamstående, och ni kan söka er till oss oavsett var i landet ni bor. Ingen remiss behövs. Vi erbjuder Landstings- såväl som privatfinansierad vård.

Läs gärna mer på GynHälsan Ferilitetsklinik eller ring oss direkt på 018-12 80 17 eller 076-184 85 85.

Avtal med Landstinget

Vi har avtal med Landstinget i Uppsala Län och frikort samt högkostnadsskydd gäller därmed.

Avbokning

Avbokning kan göras direkt via telefon, 018-12 82 10 eller via www.1177.se. Den nya dataskyddsförordningen (GDPR) gör att vi helst inte korresponderar via e-mail.

För icke personrelaterade förfrågningar kan vi nås på info@studentgyn.se. Om du uteblir från ett besök utan att avboka senast ett dygn i förväg debiteras du 330 kr (patientavgiften) samt en administrativ avgift.

Facebook

Följ oss gärna på Facebook!

enter image description here

Rode Kottorp

Malin Karlsson

Maria Eriksson
Undersköterska

Varmt välkommen till Studentgyn!

Informationen uppdaterades 10:55 - 7 feb, 2020

Fertilitetsutredning hos Studentgyn i Uppsala

Vi utför fertilitetsutredningar av par med oförklarad barnlöshet men också av kvinnor som önskar råd om framtida fertilitet.

Utredning av par:

Utredningen innefattar bedömning av medicinsk bakgrundsinformation samt en allmän gynekologisk undersökning där även vaginalt ultraljud för bedömning av livmoder och äggstockar görs.

Om det behövs gör vi en extra undersökning och tittar på funktion och utseende på äggledarna. Lämpliga blodprovsanalyser utförs beroende på vad de gynekologiska undersökningarna visar.

När det är ett par som utreds görs även spermaprovsanalys på mannen. Baserat på resultatet av hela undersökningen ges rekommendationer om fortsatt möjlig behandling/åtgärd.

Utredning av kvinna för råd om framtida fertilitet:

Utredningen går till på samma sätt som beskrivits ovan gällande paret, men endast kvinnan undersöks. Råd och rekommendationer inför framtiden ges baserat på resultatet av utredningen.

hos Studentgyn i Uppsala

Till våra erfarna barnmorskor är du välkommen för kostnadsfri preventivmedelsrådgivning. Vi kan hjälpa till med förskrivning av p-piller och...

hos Studentgyn i Uppsala

Alla våra gynekologer är specialistläkare och vi handlägger, diagnostiserar och behandlar gynekologiska besvär av allmän karaktär samt ger r...

260 kr. Om du är under 20 år kostar besöket 0 kr. Preventivmedelsrådgivning 0 kr.

Klamydiatest
hos Studentgyn i Uppsala

Hos oss kan du utföra klamydiatest gratis samt om det behövs utföra test för andra sexuellt överförbara sjukdomar. Män utan symptom är ...

Preventivmedelsrådgiving
hos Studentgyn i Uppsala

Vi kan erbjuda kostnadsfri preventivmedelsrådgivning. Vi kan hjälpa till med förskrivning av p-piller och p-ring samt att förskriva och s...

Ultraljud
hos Studentgyn i Uppsala

Vi utför gynekologiska ultraljud för att bedöma möjliga cystor eller förändringar på äggstockarna, bedömning av slemhinnans tjocklek i livmo...

Pris: 260 kr

Infertilitetsbehandling
hos Studentgyn i Uppsala

Hormonstimulering vid utebliven ägglossning Kvinnor som har glesa eller uteblivna menstruationer och ägglossningar kan ha svårare än andr...

Äggfrysning
hos Studentgyn i Uppsala

Vi kan hjälpa till med att frysa ned kvinnans obefruktade ägg för framtida bruk vilket ger kvinnor möjlighet att kunna bevara/förlänga sin f...

Frågor och svar

Fråga ställd 18:30 - 22 maj, 2018

Hej! Jag och min partner har klamydia och båda går nu under behandling, han fick antibiotika injektion plus tablettform av antibiotika och jag har fått en kur Azithromycine 1000mg x2. Min fråga är min partner har fortfarande flytningar. Hur långt efter behandlingen går symtomen över? Jag hade lite diarre första dagen då jag tog tabletterna kan effekten ha minskat i och med det? När vet man att klamydian är borta? När kan vi ha sex igen efter behandlingen? Bör vi testa oss för andra sexuellt överförbara sjukdomar också? Tack på förhand.

Studentgyn svarar:

Hej Josefine! Ring 018-128210 så tar vi alla dina frågor då då jag också har några frågor. Vänligen Rode, barnmorska

Fråga ställd 15:38 - 16 apr, 2018

Hej! Mitt namn är Heena Jeong och jag har en bokning med gynekolog den 24e eller 25e April på grund av spiral (trodde att tiden var 8.25?). Jag vill gärna avboka den här bokning därför att jag mår bättre (Jag kan besöka dit senare). Kan du hitta informationen och göra avbokning? Tank!

Studentgyn svarar:

Hej Heena! Avbokar dig och så är du välkommen att boka en ny tid om besvären återkommer. Vänligen Rode, barnmorska

Fråga ställd 15:16 - 11 apr, 2018

Jag behandlades för kondylom och klamydia för 30 år sedan, aldrig haft besvär efteråt. Kan jag smitta en ny partner med något efter så lång tid?

Studentgyn svarar:

Hej Jennie! Du kan vara lugn. Din klamydia är borta efter behandlingen och kondylom-viruset ligger kvar i kroppen men minskar i smittsamhet redan efter några år så att du skulle vara smittsam nu är osannolikt. Vänligen Rode, barnmorska

Fråga ställd 08:42 - 29 mar, 2018

Hej! Jag tog ut min P-ring den 7:e januari och satte in en kopparspiral hos er den 18 januari. Den 3:e februari hade jag mens i en vecka, den 22:a februari fick jag en lätt blödning över dagen bara. Sen fick jag mens igen den 16:e mars och har haft det fram till nu, alltså 2 veckor! Är det normalt?

Studentgyn svarar:

Hej Filippa! Mensen kan bli längre med kopparspiral och man kan även ha en liten blödning vid ägglossning. Ring oss, 018-128210, om du har mer funderingar. Vänligen Rode, barnmorska

Fråga ställd 10:14 - 24 mar, 2018

Hej! Jag har tagit Cerazette/Sandoz från och till i flera år, nu senaste perioden har varit lite över ett år. Har haft småblödningar som jag vet att man kan ha men nu igår fick jag mensvärk och mens, trots att jag tagit alla tabletter på tid. Är det något som är fel då? Borde jag boka en tid hos er?

Studentgyn svarar:

Hej Alicia! Med mellanpillret Cerazette är det bara 30% som är blödningsfria, resterande 70% har blödningar oregelbundet eller vid ungefär väntad menstid, och det trots regelbundet tablettintag. Vill du vara helt blödningsfri eller ha blödningskontroll ska du kanske fundera på ett annat preventivmedel. Boka gärna en tid för rådgivning, 018-128210, så att du kan ha det för dig mest passande preventivmedlet. Vänligen Rode, barnmorska

4.96 / 5

12 feb, 2019 E..a skrev:

Otroligt proffsigt bemötande och gynekologen ansträngde sig verkligen för att man skulle förstå. Kände mig trygg och mottagningen var jättefin och fräsch!

6 jul, 2018 Maija skrev:

Absolut bra och trygg känsla när jag besökte där. Jag känner att de tog hand om mig och mitt ärende. Mycket professionellt jobbat.

15 feb, 2018 Åsa skrev:

Man får alltid precis den hjälpen man behöver och det är supertrevliga och omtänksamma.

29 jan, 2018 Malin skrev:

20 dec, 2017 Lisa skrev:

Härlig atmosfär med personal som verkligen verkar trivas på sin arbetsplats vilket märks! Proffsiga,vänliga, roliga och får en att slappna av. Rekommenderas varmt!

Telefontid mån-fre kl 8-16.
Drop in onsdagar 16-18 för test av klamydia/gonorré eller receptförnyelse av preventivmedel.