Preventivmedelsrådgiving

Studentgyn - Uppsala

Vi kan erbjuda kostnadsfri preventivmedelsrådgivning.

Vi kan hjälpa till med förskrivning av p-piller och p-ring samt att förskriva och sätta in p-stav eller spiral.

Informationen uppdaterades 28 september 2018 av Vården.se

Rundelsgränd 3C, Uppsala - Visa på karta

• Måndag - Fredag 08:00 - 16:00 Vissa kvällar även kvällsmottagning
  • Telefontid mån-fre 8-16.
  • Drop in onsdagar 17-19 för test av klamydia och Gonorré eller receptförnyelse av preventivmedel.

Om Studentgyn

Studentgyn är en privat preventivmedels- och gynekologmottagning. Mottagningen är öppen för kvinnor i alla åldrar, inte bara studenter. Vi erbjuder alltid korta väntetider och tar emot både dag- och kvällstid. Vi har samverkansavtal med landstinget vilket gör att samma patientavgifter som inom övrig landstingsfinansierad vård gäller.

Våra specialistläkare i gynekologi handlägger, diagnostiserar och behandlar gynekologiska besvär av allmän karaktär samt ger rådgivning vid infertilitet, tidiga graviditeter och upprepade missfall.

Våra barnmorskor ger preventivmedelsrådgivning, tar prov för diagnostik och behandling av könssjukdomar. Män är välkomna för klamydiatest.

Den nya dataskyddsförordningen (GDPR) gör att vi helst inte korresponderar via e-mail. För icke personrelaterade förfrågningar kan vi nås på Info@studengyn.se i övrigt förordar vi telefonkontakt.

Gynhälsan

Våra specialistläkare i gynekologi handlägger, diagnostiserar och behandlar gynekologiska besvär av allmän karaktär. Vi har även specialister som ger rådgivning runt och utreder fertilitetsrelaterade frågor. Ingen remiss behövs. http://www.gynhalsan.se

Fertilitet

Vid vår andra klinik på Kålsängsgränd 10D erbjuder vi rådgivning kring fertilitet samt infertilitetsutredningar och infertilitetsbehandlingar såsom IVF och insemination. Vi erbjuder även möjligheten att frysa ägg och spermier i fertilitetsbevarande syfte. Till oss är alla välkomna, både par och ensamstående, och ni kan söka er till oss oavsett var i landet ni bor. Ingen remiss behövs. Vi erbjuder Landstings- såväl som privatfinansierad vård.

Läs gärna mer på http://www.gynhalsanfertilitet.se eller ring oss direkt på 018-12 80 17 eller 076-184 85 85.

Avtal med Landstinget

Vi har avtal med Landstinget i Uppsala Län och frikort samt högkostnadsskydd gäller därmed.

Avbokning

Avbokning kan göras direkt via telefon, 018-12 82 10 eller via www.1177.se. Den nya dataskyddsförordningen (GDPR) gör att vi helst inte korresponderar via e-mail.

För icke personrelaterade förfrågningar kan vi nås på info@studentgyn.se. Om du uteblir från ett besök utan att avboka senast ett dygn i förväg debiteras du 330 kr (patientavgiften) samt en administrativ avgift.

Facebook

Följ oss gärna på Facebook!

enter image description here

Lisa Alin
Barnmorska, Verksamhetschef

Maria Eriksson
Undersköterska

Varmt välkommen till Studentgyn!

Övriga behandlingar hos Studentgyn

• Barnmorska

Kostnadsfritt

Till våra erfarna barnmorskor är du välkommen för kostnadsfri preventivmedelsrådgivning. Vi kan hjälpa till med förskrivning av p-piller och... Läs mer

• Gynekolog

330 kr. Om du är under 20 år kostar besöket 0 kr. Preventivmedelsrådgivning 0 kr.

Alla våra gynekologer är specialistläkare och vi handlägger, diagnostiserar och behandlar gynekologiska besvär av allmän karaktär samt ger r... Läs mer

• Klamydiatest

Kostnadsfritt

Hos oss kan du utföra klamydiatest gratis samt om det behövs utföra test för andra sexuellt överförbara sjukdomar. Män utan symptom är ... Läs mer

• Ultraljud

330 kr Frikortsgrundande

Vi utför gynekologiska ultraljud för att bedöma möjliga cystor eller förändringar på äggstockarna, bedömning av slemhinnans tjocklek i livmo... Läs mer

• Fertilitetsutredning

Vi utför fertilitetsutredningar av par med oförklarad barnlöshet men också av kvinnor som önskar råd om framtida fertilitet. Utredning av... Läs mer

• Infertilitetsbehandling

Hormonstimulering vid utebliven ägglossning Kvinnor som har glesa eller uteblivna menstruationer och ägglossningar kan ha svårare än andr... Läs mer

• Äggfrysning

Vi kan hjälpa till med att frysa ned kvinnans obefruktade ägg för framtida bruk vilket ger kvinnor möjlighet att kunna bevara/förlänga sin f... Läs mer

Karta - Rundelsgränd 3C, Uppsala

• 13:28 - 06 jul, 2018 skrev:

Absolut bra och trygg känsla när jag besökte där. Jag känner att de tog hand om mig och mitt ärende. Mycket professionellt jobbat.

• 08:40 - 15 feb, 2018 skrev:

Man får alltid precis den hjälpen man behöver och det är supertrevliga och omtänksamma.

• 12:58 - 29 jan, 2018

• 08:05 - 20 dec, 2017 skrev:

Härlig atmosfär med personal som verkligen verkar trivas på sin arbetsplats vilket märks! Proffsiga,vänliga, roliga och får en att slappna av. Rekommenderas varmt!

• 12:34 - 06 dec, 2017 skrev:

Helt enkelt proffsigt bemötande och avslappnad atmosfär. Rekommenderar starkt!

• 17:10 - 30 nov, 2017 skrev:

Trevlig och mycket tillmötesgående personal!

• 20:47 - 12 aug, 2017 skrev:

Trevlig och kompetent personal. Fick bra bemötande och snabb handläggning!

• 11:27 - 07 aug, 2017 skrev:

En fantastisk mottagning med väldigt bra och kunnig personal. Rekommenderar!!

• 22:52 - 11 apr, 2017 skrev:

SÅ bra mottagning. Jag känner mig alltid välkommen, lyssnad på och respekterad. Så varm och trevlig personal, stor guldstjärna till er som är så fina!

• 12:06 - 17 feb, 2017 skrev:

Jättebra mottagning där man alltid känner sig trygg och välkommen! Väldigt bra mottagande.

• 17:30 - 18 nov, 2016 skrev:

Hej,
    Jag tycker att ni gör ett fantastiskt jobb, ni är alltid så trevliga och hjälpsamma. Känner mig alltid väl omhändertagen och sedd hos er! Tack för allt!

• 12:45 - 25 sep, 2016 skrev:

Väldigt varmt men ändå seriöst bemötande. Minus att det inte finns ett mer privat badrum att lämna tester på.

• 09:44 - 06 apr, 2016 skrev:

Superbra service och vård.

• 17:28 - 09 mar, 2016 skrev:

Jag kände mig trygg, sedd och hörd. Tack Eva!

• 22:50 - 01 mar, 2016

• 17:09 - 24 apr, 2015 skrev:

Har haft en del gyn problematik under det senaste året i och då besökt er ett antal gånger. Väldigt proffsig manlig gynekolog med bra patientbemötande. Kan starkt rekommenderas!

• 00:24 - 30 mar, 2015 skrev:

Var på ett tidigt ultraljud då jag inte visste vilken vecka jag var i. Jätte trevlig manlig läkare och jätte trevlig receptionist!

• 22:04 - 23 feb, 2015 skrev:

Har bara varit hos er en gång men ni är så trevliga och underbara!!