Logo Kiropraktiskt

Kiropraktiskt - Uppsala

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfrestning såsom ett lyft eller en vridning. Smärtan är oftast ofarlig men kan vara påfrestande.

Att få hjälp bidrar till att lindra och snabba på läkeprocessen.

Vilka symtom brukar förekomma?

Många gånger kommer smärtan väldigt plötsligt och känns då skärande eller huggande. Ibland kan ryggskott komma smygande med en molande smärta. Ofta ökar då smärtan gradvis.

Vad kan jag själv göra om jag har fått ryggskott?

• Värme kan lindra smärtan en aning. Ta hjälp av till exempel en värmedyna, en varm dusch eller bastu.

• Kyla kan också vara lindrande, använd exempelvis en kylklamp eller en plastpåse fylld med is.

• Att röra sig är alltid bra. Blodcirkulationen kommer då igång vilket är bra för hela kroppen. Så om möjligt överväg promenader.

Välkommen att kontakta oss för mer information om hur vi kan hjälpa dig!

Informationen uppdaterades 20 mars 2017 av Vården.se

Kungsängsvägen 19, Uppsala - Visa på karta

• Måndag - Fredag 08:00 - 18:00 Eller efter överenskommelse

Om Kiropraktiskt

Välkommen till oss på kiropraktiskt!

Det vanligaste är att folk söker sig till oss när de har ett akut problem. Exempelvis ett ryggskott, nackspärr eller en stukad fot. Här kan vi göra mycket för att minska smärtan och skynda på läkningsprocessen.

Men du vet väl att man inte behöver ha ett akut problem för att komma till oss?

Vi jobbar med att ge våra patienter funktionen tillbaka, detta leder till smärtfrihet men kan också vara början på ett nytt sätt att ta hand om kroppen. Med en god funktion i rörelseapparaten kan man faktiskt helt slippa att få problemen från första början.

Människans utveckling

Människan har på relativt kort tid gått från att vara jägare och samlare, med en förväntad livslängd på 40 år, till att beställa maten på datorn och ha en förväntad livslängd på över 80 år.

Kroppen har inte hunnit anpassa sig till dessa förändringar. Detta leder till att vi inte rör oss tillräckligt samtidigt som många utsätts för repetitiv stress i sitt arbete.

Varför inte boka en behandling redan idag, så slipper du få ryggskott i morgon!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Kiropraktiskt

• Kiropraktorbehandling

500 kr

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler och smärta eller annat obehag kan uppstå. Genom ... Läs mer

• Stötvågsbehandling

fr. 500 kr

Stötvågsbehandling kallas även för shockwave therapy. Behandling med stötvåg är en vetenskapligt förankrad metod som ger en god effekt på sk... Läs mer

• Nackspärr

fr. 500 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n... Läs mer

• Hälsporre

fr. 500 kr

En hälsporre frambringas av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt stöd för foten då den belast... Läs mer

Karta - Kungsängsvägen 19, Uppsala

• 15:31 - 05 mar, 2017