1/4
Öppet, idag till 17:00

Centrumkliniken

Bredgränd 18, Uppsala

Centrumkliniken

Välkommen till Centrumkliniken i Uppsala!

Centrumkliniken i Uppsala är ett modernt vårdkoncept som tillhör samma koncern som den digitala vårdgivaren Doktor.se. Vi är lokaliserade i hjärtat av Uppsala i fräscha och mysiga lokaler. Vår verksamhet drivs med hög tillgänglighet, kompetens med fokus på personliga relationer och närhet. Vi arbetar både med vård och förebyggande insatser.

Vi har avtal med Region Uppsala, samma priser och villkor gäller.

Vi erbjuder dig en bred kompetens

Förutom läkare med specialistkompetens i allmänmedicin innefattas även specialistsjuksköterskor inom astma/KOL, diabetes- och distriktssjukvård. Vi har också sjukgymnaster, dietist, kurator, psykolog, ögonläkare och specialiserade gynekologer. Här finns även lab för provtagning samt ett nytt gym för sjukgymnastik.

Vi vill göra det enkelt och erbjuda dig allt under samma tak.

Kontakta oss för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 15:04 - 13 dec, 2019

Sjukgymnastbehandling hos Centrumkliniken i Uppsala

Pris: 150 kr

Sjukgymnastik/fysioterapi genomförs för att underhålla eller få tillbaka, rehabilitera, och möjliggöra bästa rörelseförmåga för att uppnå ett bra arbets- och vardagsliv. Vi har avtal med Region Uppsala, frikort gäller.

Du behöver ingen remiss för att få behandling av våra sjukgymnaster/fysioterapeuter. Klicka på "Boka här" för att själva boka in en tid.

Inför ett besök hos oss

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt när du skall till en sjukgymnast/fysioterapeut.

Under ett sjukgymnastbesök

Sjukgymnasten/fysioterapeuten kommer börja med att ta reda på mer om dina besvär. Detta görs genom att du får berätta om dem och vad som har hänt. Samtidigt undersöker sjukgymnasten/fysioterapeuten din rörelseförmåga och genomför olika enklare tester.

Som sjukgymnast/fysioterapeut kan man använda sig av många olika metoder för att åtgärda olika problem.

Efter besöket

Oftast mår du bättre efter ett besök och upplever en ökad rörlighet. Men vissa kan känna sig lite trötta och att de har "träningsvärk" i de muskler som man behandlat.

Välkommen att kontakta oss för vidare information!

Vaccination
hos Centrumkliniken i Uppsala

På Centrumkliniken kan du vaccinera dig mot säsongsinfluensan och TBE. Kontakta oss för mer information och tidsbokning. Vad innebär det ...

Gynekolog
hos Centrumkliniken i Uppsala

Vi utför utredning och behandling av de flesta gynekologiska besvär. Det kan exempelvis vara: Blödningsrubbningar Problem i tidig gra...

Pris: 330 kr

Husläkarbesök
hos Centrumkliniken i Uppsala

Vårdcentralen är den första instansen inom sjukvård i Sverige och det är till vårdcentralen du i första hand bör söka dig vid sjukdom. C...

Ögonläkare
hos Centrumkliniken i Uppsala

Här på Centrumkliniken finns erfarna ögonläkare, en ortoptist och ögonplastikkirurger. Vi har avtal med Region Uppsala vilket innebär samma ...

Pris: 330 kr

Frågor och svar

Fråga ställd 13:47 - 13 aug, 2016

Jag är en 64-årig kvinna som har ganska lindrig rosacea i ansiktet (konstaterad av hudläkare). Nu misstänker jag att det spridit sig till ögonen. Utslag runt ögon, ögonrodnad, ofta rinnande ögon, röd i kanten av ögon och ögonlock. Är det något jag kan få hjälp av hos er? Är det lång väntetid? Mvh Kerstin Lagrell

Centrumkliniken svarar:

Hej! Du kan ringa på tel 6111420 och välja alternativ ögon så ringer en sköterska på ögonmottagningen upp dig. Med vänlig hälsning Ann-Charlotte Andersson Medicinsk sekreterare Centrumkliniken

Fråga ställd 14:45 - 16 maj, 2016

Jag vill gärna lista mig på er mottagning hos Svante Svensson. Kan jag göra det direkt hos er?

Centrumkliniken svarar:

Hej. Jag kan skicka över listningsblankett till dig om du vill. Skriv bara ner adress och telefonnummer, så kommer de hem till dig. Ang tider så har vi för tillfället sjuka doktorer så våra mottagningstider är mycket begränsade. Med vänlig hälsning Annika Wanderoy Sekr Centrumkliniken

Fråga ställd 16:04 - 11 mar, 2016

Finns det möjlighet att göra ultraljud hos er tidigt i graviditeten?

Centrumkliniken svarar:

Hej. Jag har pratat med en av våra gynekologer och hon säger följande: Vi säger tidigt om det är före v 12. Rutin u-ljudet är v 18-19 och görs via mödravården. Efter v12 kan det göras om tex specifik frågeställning, blödning? Om allt ser bra ut? mm Med vänlig hälsning Annika Sekreterare

Fråga ställd 13:49 - 21 maj, 2015

Har problem med underlivet kissar jätte många gånger per dag . Varit på vårdcentral 6 gånger det här året haft urinvägsinfektion 3 gånger och svamp . Problemet är att det inte hjälper med mediciner och jag kissar så ofta

Centrumkliniken svarar:

Hej! Ring gärna till våra sjuksköterskor för rådgivning tfn 018-6111420.

Fråga ställd 19:47 - 15 apr, 2015

I ett års tid har jag problem med mitt underliv kissar mycket och luktar illa. Haft urinverksiflamation 4 gånger det här året . Men vet ej vad det kan vara?

Centrumkliniken svarar:

Hej! Välkommen ringa till våra erfarna sjuksköterskor på rådgivningstelefon 018-611 14 20 för hjälp med detta. Vi kan erbjuda tid till någon av våra gynekologer om du skulle behöva.

4.47 / 5

3 dec, 2020 Irene N. skrev:

Vid mina 4 läkarbesök blev jag tilldelad 4 olika läkarvikarie. Listade mig då hos en namngiven läkare men fick inte träffa hen. Förklaring var att mottagningens specialistläkare vag mycket upptagna. Då bytte jag mottagning.

30 nov, 2020 Mariann J. skrev:

Jag och min man listade oss här ngn gång tidig höst. Blev uppringd av läkaren som i detta inledningsskede lät väldigt engagerad. Men hur har det fungerat? Ja det verkar stört omöjligt att få träffa den läkare man listat sig hos. Trots att jag uttalat att jag vill ha ett samtal med henne. Inte med sjuksköterska, inte med sjukgymnast, utan med läkaren. Nix, det är lönlöst att ens försöka. Det är en märklig mottagning där läkare inte har tid (eller intresse?) att träffa patienten personligen. Fortsätter detta så är det till att leta reda på en annan läkarmottagning att lista sig hos.

3 nov, 2020 Irene N. skrev:

Önskade och fick videomöte hyfsat snabbt. Den unga läkaren var skärpt, följsam och kunnig.

25 okt, 2020 Sofie L. skrev:

5 jul, 2020 Ina E. skrev:

Jag har sprut fobi och är rädd för blod prov. Jag har gått behandling och det var bra. Men så allt är förstört nu. Jag var på antikropps prov och hon som tog emot mig bara pratade och tjatade om i fall jag var rädd. Varför hon inte bara tog provet? Jag förstår inte. Jag fick panik och nästan svimmade. Sen har jag mått jättedåligt. Min kompis tog också men en annan stack och var inte alls så där påtvingade att prata om att vara rädd. Jag tycker inte det verkar professionellt att inte bara ta provet när det är fri villigt. Eller hellre prata för att avleda och inte tvinga en att må dåligt.Jag har fått tillbaka min fobi nu. Ni kanske kan prata med den personalen? Hon var ljus hårig. När jag låg på golvet, svimmade nästan, måste hon tjata ännu mer och vara nära fast det var hennes fel. Okej att fråga hur man känner och mår men hon försökte typ hypnotisera en rädd.