Boka här

Sjukgymnastbehandling hos Centrumkliniken i Uppsala

Bredgränd 18, Uppsala - Visa på karta

Sjukgymnastbehandling

Sjukgymnastik/fysioterapi genomförs för att underhålla eller få tillbaka, rehabilitera, och möjliggöra bästa rörelseförmåga för att uppnå ett bra arbets- och vardagsliv. Vi har avtal med Region Uppsala, frikort gäller.

Du behöver ingen remiss för att få behandling av våra sjukgymnaster/fysioterapeuter. Klicka på "Boka här" för att själva boka in en tid.

Inför ett besök hos oss

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt när du skall till en sjukgymnast/fysioterapeut.

Under ett sjukgymnastbesök

Sjukgymnasten/fysioterapeuten kommer börja med att ta reda på mer om dina besvär. Detta görs genom att du får berätta om dem och vad som har hänt. Samtidigt undersöker sjukgymnasten/fysioterapeuten din rörelseförmåga och genomför olika enklare tester.

Som sjukgymnast/fysioterapeut kan man använda sig av många olika metoder för att åtgärda olika problem.

Efter besöket

Oftast mår du bättre efter ett besök och upplever en ökad rörlighet. Men vissa kan känna sig lite trötta och att de har "träningsvärk" i de muskler som man behandlat.

Välkommen att kontakta oss för vidare information!

Informationen uppdaterades 13 december 2019 av Vården.se

Om Centrumkliniken

4,9

Välkommen till Centrumkliniken i Uppsala!

Centrumkliniken i Uppsala är ett modernt vårdkoncept som tillhör samma koncern som den digitala vårdgivaren Doktor.se. Vi är lokaliserade i hjärtat av Uppsala i fräscha och mysiga lokaler. Vår verksamhet drivs med hög tillgänglighet, kompetens med fokus på personliga relationer och närhet. Vi arbetar både med vård och förebyggande insatser.

Vi har avtal med Region Uppsala, samma priser och villkor gäller.

Vi erbjuder dig en bred kompetens

Förutom läkare med specialistkompetens i allmänmedicin innefattas även specialistsjuksköterskor inom astma/KOL, diabetes- och distriktssjukvård. Vi har också sjukgymnaster, dietist, kurator, psykolog, ögonläkare och specialiserade gynekologer. Här finns även lab för provtagning samt ett nytt gym för sjukgymnastik.

Vi vill göra det enkelt och erbjuda dig allt under samma tak.

Kontakta oss för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 13 december 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Centrumkliniken

Sjukgymnastbehandling hos Centrumkliniken i Uppsala

150 kr

Vaccination hos Centrumkliniken i Uppsala

På Centrumkliniken kan du vaccinera dig mot säsongsinfluensan och TBE. Kontakta oss för mer information och tidsbokning. Vad innebär det ...

Gynekolog hos Centrumkliniken i Uppsala

330 kr

Vi utför utredning och behandling av de flesta gynekologiska besvär. Det kan exempelvis vara: Blödningsrubbningar Problem i tidig gra...

Husläkarbesök hos Centrumkliniken i Uppsala

Vårdcentralen är den första instansen inom sjukvård i Sverige och det är till vårdcentralen du i första hand bör söka dig vid sjukdom. C...

Ögonläkare hos Centrumkliniken i Uppsala

330 kr

Här på Centrumkliniken finns erfarna ögonläkare, en ortoptist och ögonplastikkirurger. Vi har avtal med Region Uppsala vilket innebär samma ...

Karta - Bredgränd 18, Uppsala

4,9

22:22 - 17 mar, 2020 skrev:

Aldrig varit med om någon så bra och proffisionell som Axel R. Slutade leta efter bra gyn.. Efter att jag hitta Axel. Rekommenderar verkligen era gyn!

18:46 - 24 sep, 2019 skrev:

Tack för väldigt gott mottagande. Otroligt bra bemötande fast jag kom från annan region. Snabbt återbesök och trevlig å bra ögonläkare åxå väldigt duktig, Tavosian heter hon. Syns ingenting efter op.

04:05 - 12 maj, 2019

17:14 - 21 dec, 2017 skrev:

Mycket bra och förtroendefullt mottagande av
Dr Katarina Lindborg

21:27 - 06 dec, 2017 skrev:

Jag var hos Axel Rhenman och fick ett fantastiskt bemötande, har rekommenderat Axel till alla jag känner!

16:51 - 30 aug, 2017 skrev:

Kände mig väl omhändertagen under läkarbesöket. Läkaren lyssnade uppmärksamt och var förtroendeingivande.

08:37 - 21 aug, 2017

15:03 - 05 apr, 2017 skrev:

Gynekologen Katarina är fantastisk och bryr sig verkligen om sina patienter. Empatisk, kunnig och lugn. Tack!

12:05 - 24 feb, 2017 skrev:

Blev så väl omhändertagen. Läkaren Katarina var så kunnig, förklarade så noga om allt och var en mjuk och omvårdnaden läkare. Jag kommer att rekommendera mina vänner att besöka Centrumkliniken när de behöver vård.

15:11 - 10 jan, 2017

23:23 - 11 sep, 2014 skrev:

Bra bemötande av alla från tjejerna i receptionen till alla behandlare. Aldrig känt mig så sedd och omhändertagen inom vården förr. Tack för att ni finns o bryr er.

13:22 - 05 maj, 2014