• 010 - 888 54 07

Hörapparater hos Audika Dragarbrunnsgatan i Uppsala

Dragarbrunnsgatan 15, Uppsala - Visa på karta

• Lunchstängt 12.00-12.30

Hörapparater

Behöver du hörapparater? Då kan vi på Audika Dragarbrunnsgatan hjälpa dig! Hos oss hittar du ett brett sortiment från olika märken. Vi erbjuder flera olika modeller och du kan välja mellan hörapparater som sitter bakom eller i örat. Tillsammans hittar vi hörapparater som är anpassade efter just ditt liv, dina behov och din livssituation.

Vi erbjuder de allra senaste modellerna av hörapparater

Hos oss på Audika på Dragarbrunnsgatan kan du välja att prova den allra senaste och smartaste tekniken – vi erbjuder bland annat internetuppkopplade, laddningsbara och återkopplingsfria hörapparater. Dagens hörapparater är digitala, diskreta och utrustade med avancerad teknik. De allra senaste modellerna gör det möjligt att inte bara förstärka ljud, utan också att skapa bättre förutsättningar för hjärnan att tolka och förstå ljuden vi hör. Irriterande bakgrundsljud dämpas och eventuell återkoppling förhindras innan den ens uppstår. Läs mer om våra hörapparater på vår hemsida.

Prova och hitta rätt hörapparater för dig

Våra legitimerade audionomer hjälper dig med val av hörapparat baserat på din hörselnedsättning och dina individuella behov. Du kan välja att prova ut hörapparat ur Audikas privata sortiment eller ur Region Uppsalas upphandlade sortiment. Det slutgiltiga beslutet om vilken hörapparat du önskar är alltid ditt. Oavsett vilken hörapparat du väljer får du lov att ta med hörapparaten hem och prova den i 30 dagar för att se om den passar dig. Därefter utvärderar du och din legitimerade audionom hur du hör med hörapparaten, och justerar inställningarna vid behov.

Vad kostar det att prova ut hörapparat hos Audika Dragarbrunnsgatan?

Audika Dragarbrunnsgatan är auktoriserad av Region Uppsala. Det betyder att vi följer regionens regler, riktlinjer och subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du provar ut hörapparat på Dragarbrunnsgatan i Uppsala kan du antingen välja att prova ut hörapparat ur Region Uppsalas sortiment eller ur Audikas privata sortiment.

Om du provar ut hörapparat ur Region Uppsalas sortiment betalar du en egenavgift på 340 kr, oavsett om du provar ut en eller två hörapparater. Provar du ut hörapparat ur Audikas privata sortiment betalar du den faktiska kostnaden för hörapparaterna. Besöket är kostnadsfritt.

Har du frågor eller funderingar kring hörapparater? Tveka inte att kontakta Audika Dragarbrunnsgatan!

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Om Audika Dragarbrunnsgatan

På Dragarbrunnsgatan i Uppsala hittar du en av Audikas många hörselkliniker. Här kan du bland annat få hjälp med:

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Audika Dragarbrunnsgatan hjälper dig med hela din hörselrehabilitering

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Testa din hörsel hos oss

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest hos Audika Dragarbrunnsgatan är helt kostnadsfritt och du behöver ingen remiss för att boka en tid. Mer information om hörseltest hittar du på vår hemsida.

Audika Dragarbrunnsgatan är auktoriserad av Region Uppsala

Vår hörselklinik på Dragarbrunnsgatan i Uppsala är auktoriserad inom primär hörselrehabilitering av Region Uppsala. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Vill du hålla koll på det senaste inom hörsel? Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Dragarbrunnsgatan

Hörseltest hos Audika Dragarbrunnsgatan i Uppsala

Ett hörseltest är alltid första steget mot bättre hörsel och vi på Audika Dragarbrunnsgatan kan hjälpa dig med det. Genom att kontrollera di...

Hörapparater hos Audika Dragarbrunnsgatan i Uppsala

Batterier till hörapparater hos Audika Dragarbrunnsgatan i Uppsala

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Dragarbrunnsgatan i Uppsala kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du k...

Hörseltest online hos Audika Dragarbrunnsgatan i Uppsala

Audika erbjuder hörseltest online, för dig som är nyfiken på hur du hör. Testet går snabbt att göra och ger dig en indikation på om du bör b...

Karta - Dragarbrunnsgatan 15, Uppsala

09:05 - 25 apr, 2019 skrev:

Trevligt bemötande.

4,2

09:04 - 25 apr, 2019 skrev:

09:04 - 25 apr, 2019 skrev:

Väntetiden var lång

09:03 - 25 apr, 2019 skrev:

Jag är supernöjd med behandling och resultat.

09:03 - 25 apr, 2019 skrev:

• Fråga ställd 21:49 21 feb 2018

Vad är det för skillnad på en ”region Uppsala”apparat och en dyrare apparat?

Audika Dragarbrunnsgatan svarar:

Hej Margaretha,
    Region Uppsala har ca 50 hörapparater på sin upphandlade lista och det går inte att med ett enkelt svar jämföra hörapparater utan att ha en specifik modell i åtanke. Du får gärna ringa oss på 0200-11 14 50 så kan vi bättre svara på dina frågor och funderingar. Varmt välkommen! Hälsningar, Audika