• 010 - 888 54 07

Kålsängsgränd 10 C, 1 trappa, Uppsala - Visa på karta

Audika Kålsängsgränd - Uppsala

Vad är en hörapparat?

En hörapparat är ett diskret hjälpmedel som förstärker ljud för att underlätta för personer med hörselnedsättning.

Det finns många olika typer av hörapparater för att kunna tillgodose olika sorters hörselnedsättningar. Vi på Audika erbjuder ett brett sortiment av hörapparater i alla prisklasser.

Prova ut hörapparat

Om du bestämmer dig för att prova ut en hörapparat rekommenderar vår audionom en modell som är lämplig för dina behov och din livssituation. Vid ditt andra besök anpassas hörapparaten efter din hörsel. Du får ta med den hem och prova i 30 dagar för att se om den passar dig. Vid ditt tredje besök utvärderar vi tillsammans hur du hör med hörapparaten och justerar inställningarna vid behov.

Att prova ut en hörapparat ur regionens sortiment kostar 300 kr som är regionens egenavgift. Du lånar då hörapparaten av regionen. Väljer du en hörapparat som inte ingår i regionens sortiment debiteras du den faktiska kostnaden för hörapparaten.

Moderna hjälpmedel

Utvecklingen av hörapparater och andra hörselhjälpmedel har gått mycket snabbt de senaste åren. Idag finns det väldigt smarta hörapparater som exempelvis kan kopplas direkt till moderna telefoner (iPhone), tv och dörrklockor. Med den senaste tekniken minskas ansträngningen för hjärnan och du får hjälp att fokusera på de ljud du vill höra, samtidigt som störande ljud effektivt dämpas. De moderna hörapparaterna ger även en ljudbild som är så ”verklig” som möjligt.

Kontakta oss gärna om du har frågor om hörapparater!

Informationen uppdaterades 18 oktober 2018 av Vården.se

Om Audika Kålsängsgränd

4,9

Välkommen till Audika på Kålsängsgränd i Uppsala!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Kålsängsgränd i Uppsala ligger på Kålsängsgränd 10 C nära Samariterhemmets Vårdcentral. Till oss tar du dig enkelt genom en kort promenad från Uppsala centralstation eller genom ett flertal bussar som stannar på närliggande gator.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika Kålsängsgränd i Uppsala erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Uppsala med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen är kostnadsfri.

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget som innebär att regionen ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du väljer hörapparat ur Region Uppsalas sortiment eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 18 oktober 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Kålsängsgränd

Hörseltest hos Audika Kålsängsgränd i Uppsala

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket är kostnadsfritt och du behöver...

Hörapparater hos Audika Kålsängsgränd i Uppsala

Audika Kålsängsgränd i Uppsala erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret ...

Batterier till hörapparater hos Audika Kålsängsgränd i Uppsala

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Kålsängsgrän i Uppsala kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan äv...

Karta - Kålsängsgränd 10 C, 1 trappa, Uppsala

4,9

09:21 - 16 dec, 2017 skrev:

Matilda du fick mig att tro på privata audionomer igen. (Har inte varit hos Audika tidigare). Tusen tack för att du fick mig att inte ge upp hoppet om bättre hörsel och för ditt tålamod.

10:17 - 07 jan, 2017 skrev:

Mycket bra mottagande

13:14 - 21 aug, 2016 skrev:

Det var bra. Jag hörde allt