1/4
Öppet, idag till 16:30

Audika Kålsängsgränd, Uppsala

Kålsängsgränd 10 C, 1 trappa, Uppsala

Audika Kålsängsgränd, Uppsala

På Kålsängsgränd i Uppsala hittar du en av Audikas många hörselkliniker. Här kan du bland annat få hjälp med:

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Audika Kålsängsgränd hjälper dig med hela din hörselrehabilitering

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Testa din hörsel hos oss

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest hos Audika Kålsängsgränd är helt kostnadsfritt och du behöver ingen remiss för att boka en tid. Mer information om hörseltest hittar du på vår hemsida.

Audika Kålsängsgränd är auktoriserad av Region Uppsala

Vår hörselklinik på Kålsängsgränd i Uppsala är auktoriserad inom primär hörselrehabilitering av Region Uppsala. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Vill du hålla koll på det senaste inom hörsel? Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 14:26 - 7 jan, 2021

Hörapparater hos Audika Kålsängsgränd, Uppsala

Behöver du hörapparater? Då kan vi på Audika Kålsängsgränd hjälpa dig! Hos oss hittar du ett brett sortiment från olika märken. Vi erbjuder flera olika modeller och du kan välja mellan hörapparater som sitter bakom eller i örat. Tillsammans hittar vi hörapparater som är anpassade efter just ditt liv, dina behov och din livssituation.

Vi erbjuder de allra senaste modellerna av hörapparater

Hos oss på Audika på Kålsängsgränd kan du välja att prova den allra senaste och smartaste tekniken – vi erbjuder bland annat internetuppkopplade, laddningsbara och återkopplingsfria hörapparater. Dagens hörapparater är digitala, diskreta och utrustade med avancerad teknik. De allra senaste modellerna gör det möjligt att inte bara förstärka ljud, utan också att skapa bättre förutsättningar för hjärnan att tolka och förstå ljuden vi hör. Irriterande bakgrundsljud dämpas och eventuell återkoppling förhindras innan den ens uppstår. Läs mer om våra hörapparater på vår hemsida.

Prova och hitta rätt hörapparater för dig

Våra legitimerade audionomer hjälper dig med val av hörapparat baserat på din hörselnedsättning och dina individuella behov. Du kan välja att prova ut hörapparat ur Audikas privata sortiment eller ur Region Uppsalas upphandlade sortiment. Det slutgiltiga beslutet om vilken hörapparat du önskar är alltid ditt. Oavsett vilken hörapparat du väljer får du lov att ta med hörapparaten hem och prova den i 30 dagar för att se om den passar dig. Därefter utvärderar du och din legitimerade audionom hur du hör med hörapparaten, och justerar inställningarna vid behov.

Vad kostar det att prova ut hörapparat hos Audika Kålsängsgränd?

Audika Kålsängsgränd är auktoriserad av Region Uppsala. Det betyder att vi följer regionens regler, riktlinjer och subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du provar ut hörapparat på Kålsängsgränd i Uppsala kan du antingen välja att prova ut hörapparat ur Region Uppsalas sortiment eller ur Audikas privata sortiment.

Om du provar ut hörapparat ur Region Uppsalas sortiment betalar du en egenavgift på 340 kr, oavsett om du provar ut en eller två hörapparater. Provar du ut hörapparat ur Audikas privata sortiment betalar du den faktiska kostnaden för hörapparaterna. Besöket är kostnadsfritt.

Har du frågor eller funderingar kring hörapparater? Tveka inte att kontakta Audika Kålsängsgränd!

Hörseltest
hos Audika Kålsängsgränd, Uppsala

Ett hörseltest är alltid första steget mot bättre hörsel och vi på Audika Kålsängsgränd kan hjälpa dig med det. Genom att kontrollera din hö...

Batterier till hörapparater
hos Audika Kålsängsgränd, Uppsala

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Kålsängsgrän i Uppsala kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan äv...

Hörseltest online
hos Audika Kålsängsgränd, Uppsala

Vill du få en snabb indikation på hur du hör? Då kan du göra hörseltest online på Audikas hemsida, för att se om det är dags att boka tid ho...

Frågor och svar

Fråga ställd 11:55 - 22 jan, 2020

Hej. jag ringde er och bad er ringa men ingen hör av sig. Jag var hos er på kålsängsgränd i uppsala i måndags kl 8.30. Då fick jag mina apparater. Kvinnan som tog hand om mig sa att jag skulle byta filter ibland och att jag skull få med filter hem. När jag tittade igenom allt när jag kom hem så fick jag inga filter. Så nu undrar jag om ni kan skicka det till mig?

Audika Kålsängsgränd, Uppsala svarar:

Hej, Jag har skickat ditt mail vidare till kliniken så att koordinatorn där kan skicka filter hem till dig. Med vänlig hälsning Susanne Andersson Teamledare Kundservice Audika

Fråga ställd 11:03 - 4 aug, 2018

Hur gammal är min hörapparat?

Audika Kålsängsgränd, Uppsala svarar:

Hej Mariann, vi behöver mer information från dig för att kunna svara på din fråga. Vi ber dig att kontakta vår kundservice via mail eller telefon så kan vi hjälpa dig. Ring oss på 0200-111450 eller skicka ett mail till kundservice@audika.se Med vänlig hälsning, Audika

Fråga ställd 07:40 - 21 jul, 2016

När får man byta ut en gammal hörapparat ¨till en nyare.

Audika Kålsängsgränd, Uppsala svarar:

Hej, Du har rätt att byta efter 4 år om du bor i Sthlm eller Uppsala län där vi samarbetar med landstingen. återkom med ditt personnummer om du vill att vi ska se över hur gammal din hörapparat är samt om vi ska erbjuda dig ett besök. MVH Kundservice Audionomerna /Hörsam/ Erika

Fråga ställd 08:05 - 15 sep, 2015

Hej, Kan man bara köpa telefoner via Webben eller finns de även på plats, t ex i Uppsala?

Audika Kålsängsgränd, Uppsala svarar:

Hej! Telefoner kan man köpa på webben eller beställa via telefon. Dem finns även att köpa i våra butiker i Stockholm. Vi har inget lager på mottagningen i Uppsala och kan därför inte sälja telefoner där. MVH Audionomerna & Hörsam

Fråga ställd 11:21 - 7 okt, 2014

Mina hörapparater piper och bär sig konstigt åt efter det att de blivit blöta Hur åtgärdas det?

Audika Kålsängsgränd, Uppsala svarar:

Hej Birgitta, Du kan antingen komma på vår drop in i Uppsala som är tisdagar kl 9-16 eller boka en tid på 0200-11 14 50 så ser vi över dina hörapparater.

4.85 / 5

12 nov, 2020 Roland R. skrev:

Tack Emma på Kålsängsgränd! Du trimmade mina hörapparater så bra, dom har aldrig funkat så bra som nu👍

22 jun, 2019 Anita J. skrev:

Tack Hanna på Kålsängsgränf - jag hör fåglarna igen och apparaten verkar vara perfekt inställd - har inga problem och använder den utan avbrott hela dagarna. Tack igen.

16 dec, 2017 Kristina skrev:

Matilda du fick mig att tro på privata audionomer igen. (Har inte varit hos Audika tidigare). Tusen tack för att du fick mig att inte ge upp hoppet om bättre hörsel och för ditt tålamod.

7 jan, 2017 Agneta skrev:

Mycket bra mottagande

21 aug, 2016 Jesper skrev:

Det var bra. Jag hörde allt

Måndag - Torsdag : 08:15 - 16:30
Fredag : 08:15 - 14:00
Lunchstängt 12.00-12.30
Avvikande öppettider kan förekomma, se exakt information om öppettider på Audikas hemsida.