• 010 - 888 54 07

Kålsängsgränd 10 C, 1 trappa, Uppsala - Visa på karta

Audika Kålsängsgränd - Uppsala

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket är kostnadsfritt och du behöver ingen remiss för att göra hörselundersökningen hos Audika Kålsängsgränd i Uppsala.

Hur går hörselundersökningen till?

Besöket tar cirka 60 min. En legitimerad audionom gör hörselundersökningen. Du får veta direkt hur bra du hör och om du skulle vara hjälpt av en eller två hörapparater. Du bestämmer själv om du vill gå vidare och prova ut en hörapparat eller tänka på saken. Valet är alltid ditt.

Boka en hörselundersökning genom att klicka på knappen ”Boka här” längre upp på sidan. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via telefon eller mail!

Informationen uppdaterades 18 oktober 2018 av Vården.se

Om Audika Kålsängsgränd

4,9

Välkommen till Audika på Kålsängsgränd i Uppsala!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Kålsängsgränd i Uppsala ligger på Kålsängsgränd 10 C nära Samariterhemmets Vårdcentral. Till oss tar du dig enkelt genom en kort promenad från Uppsala centralstation eller genom ett flertal bussar som stannar på närliggande gator.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika Kålsängsgränd i Uppsala erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Uppsala med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen är kostnadsfri.

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget som innebär att regionen ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du väljer hörapparat ur Region Uppsalas sortiment eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 18 oktober 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Kålsängsgränd

Hörseltest hos Audika Kålsängsgränd i Uppsala

Hörapparater hos Audika Kålsängsgränd i Uppsala

Audika Kålsängsgränd i Uppsala erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret ...

Batterier till hörapparater hos Audika Kålsängsgränd i Uppsala

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Kålsängsgrän i Uppsala kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan äv...

Karta - Kålsängsgränd 10 C, 1 trappa, Uppsala

4,9

09:21 - 16 dec, 2017 skrev:

Matilda du fick mig att tro på privata audionomer igen. (Har inte varit hos Audika tidigare). Tusen tack för att du fick mig att inte ge upp hoppet om bättre hörsel och för ditt tålamod.

10:17 - 07 jan, 2017 skrev:

Mycket bra mottagande

13:14 - 21 aug, 2016 skrev:

Det var bra. Jag hörde allt