1/3
Öppet i morgon från 08:00

Svensk Provtagning Upplands Väsby

Dragonvägen 92, Upplands Väsby

Svensk Provtagning Upplands Väsby

Välkommen till Svensk Provtagning Upplands Väsby!

Svensk Provtagning Upplands Väsby är en hälsotjänst som gör det enkelt att boka skräddarsydda hälsokontroller online. Med våra tester får du snabbt och tydligt en bild av din hälsa och dina värden, som kan hjälpa dig ta beslut för din kropp och livsstil.

Det är smidigt att beställa sin hälsokontroll online. Efter det behöver du bara lämna dina prover fysiskt på vårt provtagningsställe på Dragonvägen i Upplands Väsby. Provsvaren och din hälsodata hamnar sedan i en digital journal tillsammans med förklarande kommentarer från en legitimerad specialistläkare.

Vilka hälsokontroller erbjuder vi?

Hos oss kan du göra en rad olika hälsokontroller beroende på vad det är du vill testa. Några av de hälsokontroller vi erbjuder är:

• Allmän hälsokontroll
  • Hälsokontroll kvinna
  • Hälsokontroll man
  • Hälsokontroll premium
  • Hälsokontroll kost

Du kan läsa mer om våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Därför är det bra att göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Upplands Väsby!

Ett blodprov är ett väldigt enkelt sätt att snabbt få en indikation på hur dina värden ser ut och om du ligger i riskzonen för några sjukdomar. Många av oss har avvikande värden utan att veta om det, så genom en hälsokontroll kan du få behandling i ett tidigt skede, om det till exempel visar sig att du till riskerar hjärt- kärlsjukdom eller diabetes. Utifrån dina provsvar kan du också justera din kost och dina levnadsvanor till det bättre, så att du har förutsättningar att må riktigt bra, riktigt länge!

Så här går en hälsokontroll hos Svensk Provtagning till

För att boka din hälsokontroll loggar du in med Mobilt BankID eller BankID via din dator eller mobil. När du gjort din beställning får du en remiss för provtagning. Den kommer för det mesta samma dag som du gör din beställning, förutsatt att det är en vardag. Remissen är giltig i tre månader och när du har fått den kan du gå och lämna blodprov vid ett av våra provtagningsställen.

Vi på Svensk Provtagning Upplands Väsby samarbetar med Laboratoriet Upplands Väsby, Karolinska Universitetslaboratoriet, som du hittar på Dragonvägen i Upplands Väsby. När du har lämnat proverna och de har analyserats får du dina provsvar till din digitala journal. Det brukar ta 1-2 dagar innan du får dina svar, men i vissa fall kan det ta något längre tid. Vi skickar både sms och mejlar dig så fort dina provsvar är klara. Tillsammans med provsvaren hittar du all din hälsodata, liksom utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. All information i journalen sparas online och för att ta del av den loggar du in med Mobilt BankID eller BankID, precis som vid bokningen.

Boka din hälsoundersökning hos oss på Svensk Provtagning Upplands Väsby redan idag!

Informationen uppdaterades 18:16 - 19 nov, 2020

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

Svensk Provtagning Upplands Väsby kan hjälpa dig få en bild av vad som ligger bakom värk i muskler och leder, genom vår hälsokontroll för ledvärk och muskelvärk.

Det här ingår i hälsokontrollen

Vid hälsokontrollen går vi igenom 7 stycken olika områden och analyserar dem för att ge dig en bra bild av ditt allmänna hälsotillstånd. Det här tittar vi på:

1. Blodstatus - visar om du lider av blodbrist och kan ge en indikation på hur ditt immunförsvar fungerar.
  2. Inflammation - visar om det finns tecken på att du har en inflammation i kroppen.
  3. Njurfunktion - njurarna är ett av våra viktigaste organ och därför testar vi din njurfunktion.
  4. Leverfunktion - visar hur väl din lever fungerar, vilket är oerhört viktigt för att du ska må bra.
  5. Enzymer - vi undersöker enzymer, som bland annat är viktiga för matsmältning och omvandling av socker till energi.
  6. Sköldkörtel - vi undersöker om det finns tecken på att din sköldkörtel är över- eller underaktiv.
  7. Reumatism - vi tittar på om det finns tecken på någon typ av reumatisk sjukdom.

Provsvar och läkarkommentar

Det tar oftast 1-2 dagar från det att du lämnat prov hos Svensk Provtagning Upplands Väsby på Dragonvägen innan du får dina svar, men ibland kan det ta lite längre tid. Tillsammans med provsvaren får du en kommentar från en legitimerad läkare. Det hjälper dig att förstå resultaten bättre och vad du eventuellt behöver göra för att förbättra dina värden.

Innan du gör en hälsokontroll

När du ska gå och ta provet på provtagningsenheten på Dragonvägen finns det några saker du bör tänka på. Vi rekommenderar att du tar provet innan kl 10 och du behöver ha med dig giltig legitimation till ditt besök. Provet ska tas på fastande mage, vilket innebär att du inte får äta något 10-12 timmar innan provtagningen. Det går däremot bra att dricka vatten och kaffe/te utan tillsatt socker eller mjölk.

Dagen innan provtagningen bör du också undvika:

• Fet mat och alkohol
  • Träning
  • Levaxin
  • Järnmedicin
  • Medicinering med NSAID-preparat

Du bör inte lämna prov vid pågående eller nyss avslutad antibiotikabehandling.

Välkommen att boka din hälsokontroll för ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Upplands Väsby!

Hälsokontroll premium
hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

För den mest omfattande analysen om hela din hälsa, kan du göra det vi kallar för Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Upplands Väsb...

Hälsokontroll kvinna
hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

Vi på Svensk Provtagning Upplands Väsby erbjuder en omfattande hälsokontroll för kvinnor. Hälsokontroll utformad specifikt för kvinnor ...

Hälsokontroll man
hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

Du kan göra en riktad hälsokontroll hos Svensk Provtagning Upplands Väsby. Vi har bland annat en hälsokontroll specifikt utformad för män so...

Allmän hälsokontroll
hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

Vill du enkelt få en överblick av ditt hälsotillstånd? Då kan du göra en allmän hälsokontroll hos oss på Svensk Provtagning Upplands Väsby! ...

Graviditetstest
hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

Hos Svensk Provtagning Upplands Väsby är det möjligt att beställa ett omfattande graviditetstest (Graviditetstest stort). Det kan med stor s...

Test för vitaminbrist
hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

Misstänker du att du kan lida av någon vitaminbrist? Genom vårt test för vitaminbrist kan vi på Svensk Provtagning Upplands Väsby hjälpa dig...

Hälsokontroll sköldkörtel
hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

Vi på Svensk Provtagning Upplands Väsby erbjuder en hälsokontroll för sköldkörteln, ett av våra allra viktigaste organ. Sköldkörtelns vi...

Prostatatest
hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

Hos Svensk Provtagning Upplands Väsby är det möjligt att beställa ett prostatatest, för de som vill undersöka sin prostata. Genom att mäta s...

Hälsokontroll kost
hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

Funderar du på om du verkligen får i dig allt du behöver via kosten, eller har du övervägt kosttillskott, utan att veta exakt vad du borde t...

Måndag - Torsdag : 08:00 - 16:00
Fredag : 08:00 - 14:30