1/3
Öppet måndag från 08:00

Svensk Provtagning Upplands Väsby

Dragonvägen 92, Upplands Väsby

Svensk Provtagning Upplands Väsby

Välkommen till Svensk Provtagning Upplands Väsby!

Svensk Provtagning Upplands Väsby är en hälsotjänst som gör det enkelt att boka skräddarsydda hälsokontroller online. Med våra tester får du snabbt och tydligt en bild av din hälsa och dina värden, som kan hjälpa dig ta beslut för din kropp och livsstil.

Det är smidigt att beställa sin hälsokontroll online. Efter det behöver du bara lämna dina prover fysiskt på vårt provtagningsställe på Dragonvägen i Upplands Väsby. Provsvaren och din hälsodata hamnar sedan i en digital journal tillsammans med förklarande kommentarer från en legitimerad specialistläkare.

Vilka hälsokontroller erbjuder vi?

Hos oss kan du göra en rad olika hälsokontroller beroende på vad det är du vill testa. Några av de hälsokontroller vi erbjuder är:

• Allmän hälsokontroll
  • Hälsokontroll kvinna
  • Hälsokontroll man
  • Hälsokontroll premium
  • Hälsokontroll kost

Du kan läsa mer om våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Därför är det bra att göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Upplands Väsby!

Ett blodprov är ett väldigt enkelt sätt att snabbt få en indikation på hur dina värden ser ut och om du ligger i riskzonen för några sjukdomar. Många av oss har avvikande värden utan att veta om det, så genom en hälsokontroll kan du få behandling i ett tidigt skede, om det till exempel visar sig att du till riskerar hjärt- kärlsjukdom eller diabetes. Utifrån dina provsvar kan du också justera din kost och dina levnadsvanor till det bättre, så att du har förutsättningar att må riktigt bra, riktigt länge!

Så här går en hälsokontroll hos Svensk Provtagning till

För att boka din hälsokontroll loggar du in med Mobilt BankID eller BankID via din dator eller mobil. När du gjort din beställning får du en remiss för provtagning. Den kommer för det mesta samma dag som du gör din beställning, förutsatt att det är en vardag. Remissen är giltig i tre månader och när du har fått den kan du gå och lämna blodprov vid ett av våra provtagningsställen.

Vi på Svensk Provtagning Upplands Väsby samarbetar med Laboratoriet Upplands Väsby, Karolinska Universitetslaboratoriet, som du hittar på Dragonvägen i Upplands Väsby. När du har lämnat proverna och de har analyserats får du dina provsvar till din digitala journal. Det brukar ta 1-2 dagar innan du får dina svar, men i vissa fall kan det ta något längre tid. Vi skickar både sms och mejlar dig så fort dina provsvar är klara. Tillsammans med provsvaren hittar du all din hälsodata, liksom utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. All information i journalen sparas online och för att ta del av den loggar du in med Mobilt BankID eller BankID, precis som vid bokningen.

Boka din hälsoundersökning hos oss på Svensk Provtagning Upplands Väsby redan idag!

Informationen uppdaterades 18:16 - 19 nov, 2020

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

Vill du enkelt få en överblick av ditt hälsotillstånd? Då kan du göra en allmän hälsokontroll hos oss på Svensk Provtagning Upplands Väsby!

Det här ingår i en allmän hälsokontroll

Vår allmänna hälsokontroll är perfekt för dig som vill göra en grundläggande hälsoundersökning. Undersökningen fokuserar på sex olika områden som är viktiga för din hälsa:

• Blodstatus - visar bland annat om du lider av blodbrist, vilket kan förklara om du ofta känner dig trött, yr eller andfådd.
  • Hjärta/kärl - ger en indikation på om du löper större risk för hjärt- och kärlsjukdomar, genom att undersöka blodets fett- eller sockernivåer.
  • Njurfunktion - visar om du har sämre njurfunktion, vilket kan ge besvär som illamående, svullnad, högt blodtryck, eller trötthet.
  • Leverfunktion - visar om levern fungerar som den ska och kan filtrera blodet som kommer från tarmen.
  • Blodsockernivå - kan visa tidiga tecken på om du är på väg att utveckla typ-2 diabetes, genom att vi mäter nivån på ditt blodsocker.
  • Inflammation - visar om du har någon tillfällig inflammation eller infektion i kroppen.

Dina resultat kommenteras av en legitimerad specialistläkare

För att ge oss en grundläggande uppfattning av din hälsa får du alltid börja med att fylla i en webbenkät. Efter det går du och lämnar dina prover hos oss på Dragonvägen i Upplands Väsby. Det kan ta några dagar innan dina prover har analyserats, men så fort dina resultat kommit in får du dem till din digitala journal. Tillsammans med dem får du också en expertkommentar från en legitimerad specialistläkare. Kommentaren ger dig större förståelse för vad dina värden betyder och läkaren ger dig råd kring hur du kan förbättra dina värden, om det behövs.

Att tänka på innan testet

Innan du genomför din provtagning finns det några saker du behöver tänka på. När du kommer till provtagningsenheten på Dragonvägen behöver du ha med dig giltig legitimation och vi rekommenderar att du tar provet innan kl 10. Provet ska tas på fastande mage. Det innebär att du inte får äta något 10-12 timmar innan provtagningen (vatten och kaffe/te utan tillsatt socker och mjölk går bra).

Dagen innan provtagningen bör du undvika:

• Träning
  • Fet mat och alkohol
  • Järnmedicin
  • Levaxin
  • Medicinering med NSAID-preparat

Provtagningen bör inte genomföras vid pågående eller nyss avslutad antibiotikabehandling.

Boka en allmän hälsokontroll hos oss på Svensk Provtagning Upplands Väsby och få en bra bild av din hälsa!

Hälsokontroll premium
hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

För den mest omfattande analysen om hela din hälsa, kan du göra det vi kallar för Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Upplands Väsb...

Hälsokontroll kvinna
hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

Vi på Svensk Provtagning Upplands Väsby erbjuder en omfattande hälsokontroll för kvinnor. Hälsokontroll utformad specifikt för kvinnor ...

Hälsokontroll man
hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

Du kan göra en riktad hälsokontroll hos Svensk Provtagning Upplands Väsby. Vi har bland annat en hälsokontroll specifikt utformad för män so...

Graviditetstest
hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

Hos Svensk Provtagning Upplands Väsby är det möjligt att beställa ett omfattande graviditetstest (Graviditetstest stort). Det kan med stor s...

Test för vitaminbrist
hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

Misstänker du att du kan lida av någon vitaminbrist? Genom vårt test för vitaminbrist kan vi på Svensk Provtagning Upplands Väsby hjälpa dig...

Hälsokontroll sköldkörtel
hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

Vi på Svensk Provtagning Upplands Väsby erbjuder en hälsokontroll för sköldkörteln, ett av våra allra viktigaste organ. Sköldkörtelns vi...

Prostatatest
hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

Hos Svensk Provtagning Upplands Väsby är det möjligt att beställa ett prostatatest, för de som vill undersöka sin prostata. Genom att mäta s...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk
hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

Svensk Provtagning Upplands Väsby kan hjälpa dig få en bild av vad som ligger bakom värk i muskler och leder, genom vår hälsokontroll för le...

Hälsokontroll kost
hos Svensk Provtagning Upplands Väsby

Funderar du på om du verkligen får i dig allt du behöver via kosten, eller har du övervägt kosttillskott, utan att veta exakt vad du borde t...

Måndag - Torsdag : 08:00 - 16:00
Fredag : 08:00 - 14:30