• 08-4011090

Synundersökning hos Synsam Väsby Centrum i Upplands Väsby

Dragonvägen 86, Väsby Centrum, Upplands Väsby - Visa på karta

• Söndag 11:00 - 18:00

Synundersökning

Upplever du besvär med synen eller känner du av trötta ögon och återkommande huvudvärk? Då kan det vara dags att boka in en synundersökning hos Synsam Väsby Centrum i Upplands Väsby!

Vikten av att undersöka sin syn

Att leva med synfel kan vara mycket besvärande och ge fler symtom än bara att man ser dåligt. Därför är det viktigt att du söker hjälp när du upplever besvär. Vi på Synsam undersöker dig och hjälper till genom hela processen om du skulle behöva synkorrigering med hjälp av glasögon och/eller linser.

Vad händer vid en synundersökning?

När du kommer till oss börjar optikern med att ställa frågor kring din syn och ögonhälsa, och om du har någon ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar som du vet om. Efter det gör vi ett antal mätningar för att kunna konstatera om du har något synfel. Om det behövs synkorrigering får du också hjälp med att hitta lämplig styrka på glasögon och/eller linser. Skulle optikern hitta något annat som är avvikande vid undersökningen remitteras du vidare till en ögonläkare, för en mer djupgående undersökning.

Välkommen att boka tid för syntest hos Synsam Väsby Centrum i Upplands Väsby!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Väsby Centrum

Välkommen till Synsam Väsby Centrum!

Behöver du hjälp med att skaffa glasögon eller linser? Då är du välkommen till vår välsorterade butik på köpcentret Väsby Centrum i Upplands Väsby. Här kan våra legitimerade optiker hjälpa dig med olika sorters synundersökningar. Du hittar glasögon, linser och tillbehör från välkända märken hos oss, och självklart hjälper vi både dig som behöver skaffa glasögon för första gången eller dig som bara vill uppdatera din stil.

Vi erbjuder syntest hos legitimerade optiker

Hos Synsam Väsby Centrum får du träffa legitimerade optiker som kan hjälpa dig med olika synundersökningar, om du till exempel:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Vi välkomnar både gamla och unga till vår butik, och hjälper dig utifrån dina unika behov och önskemål.

Våra glasögon

Hos oss på Synsam Väsby Centrum finns ett stort urval av bågar från ett stort antal märken, och vi hjälper dig hitta rätt glasögon för just dig. Du kan också hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Behöver du solglasögon, linsvätska eller andra tillbehör hittar du det i vår butik.

Vår olycksgaranti för dina glasögon

När du köper glasögon hos oss täcks de av vår kostnadsfria olycksgaranti, vilket betyder att om glasögonen skulle gå sönder inom de första 365 dagarna så reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Ifall du tycker att du fått sämre syn inom det första året så får du boka en ny synundersökning hos oss på Synsam Väsby Centrum - utan extra kostnad såklart.

Välkommen till oss på Synsam Väsby Centrum i Upplands Väsby!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Väsby Centrum

Synundersökning hos Synsam Väsby Centrum i Upplands Väsby

Skaffa glasögon hos Synsam Väsby Centrum i Upplands Väsby

Hos oss på Synsam Väsby Centrum i Upplands Väsby kan du få hjälp med att skaffa glasögon som passar perfekt för just dig. Glasögon är en ...

Skaffa linser hos Synsam Väsby Centrum i Upplands Väsby

För dig som har synfel men inte vill eller kan ha glasögon kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam Väsby Centrum i Upplands Väsby h...

Karta - Dragonvägen 86, Väsby Centrum, Upplands Väsby