1/7
Öppet måndag från 08:15

Audika Upplands Väsby

Kyrkvägen 26, Upplands Väsby

Audika Upplands Väsby

Välkommen till Audikas hörselklinik på Kyrkvägen i Upplands Väsby! Vad behöver du hjälp med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här kan du få hjälp med hos Audika Upplands Väsby

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Hos oss kan du göra hörseltest

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest kostar 100 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos Audika Upplands Väsby. Du kan läsa mer om hörseltest på vår hemsida.

Audika Upplands Väsby är auktoriserad av Region Stockholm

Vår hörselklinik på Kyrkvägen i Upplands Väsby är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 14:45 - 7 jan, 2021

Hörapparater hos Audika Upplands Väsby

Vi på Audika Upplands Väsby erbjuder smarta hörapparater anpassade efter ditt liv, dina behov och din livssituation. Hos oss hittar du olika märken, modeller och typer av hörapparater, och du kan välja hörapparater som placeras bakom örat eller i örat.

Hörapparater med den senaste tekniken

Hos oss på Audika i Upplands Väsby kan du välja att prova den allra senaste och smartaste tekniken – vi erbjuder bland annat internetuppkopplade, laddningsbara och återkopplingsfria hörapparater. Dagens hörapparater är digitala, diskreta och utrustade med avancerad teknik. De allra senaste modellerna gör det möjligt att inte bara förstärka ljud, utan också att skapa bättre förutsättningar för hjärnan att tolka och förstå ljuden vi hör. Irriterande bakgrundsljud dämpas och eventuell återkoppling förhindras innan den ens uppstår. Läs mer om våra hörapparater på vår hemsida.

Utprovning av hörapparater

Våra legitimerade audionomer hjälper dig med val av hörapparat, baserat på din hörselnedsättning och dina individuella behov. Du kan välja att prova ut hörapparat ur Audikas privata sortiment eller ur Region Stockholms upphandlade sortiment. Det slutgiltiga beslutet om vilken hörapparat du önskar är alltid ditt. Oavsett vilken hörapparat du väljer får du lov att ta med hörapparaten hem och prova den i 30 dagar för att se om den passar dig. Därefter utvärderar du och din legitimerade audionom hur du hör med hörapparaten, och justerar inställningarna vid behov.

Hur mycket kostar det att prova ut hörapparat hos Audika Upplands Väsby?

Audika Upplands Väsby är auktoriserad av Region Stockholm. Det betyder att vi följer regionens regler, riktlinjer och subventioneringar av hörselhjälpmedel. Du som provar ut hörapparat i Stockholm kan välja mellan två olika alternativ:

1. Du kan välja att låna hörapparat från regionen. Då betalar du totalt 600 kr i förskrivningsavgift, oavsett om du väljer en eller två hörapparater.
  2. Du kan köpa hörapparat från Audikas privata sortiment. Då kan du vara berättigad ett bidrag (en rekvisition) på 2380 kr per hörapparat. Väljer du en hörapparat som kostar mer, betalar du mellanskillnaden. När du köper hörapparat ur Audikas sortiment betalar du även regionens förskrivningsavgift på 600 kr.

Oavsett vilket alternativ du väljer betalar du en patientavgift på 100 kr (frikort gäller) för utprovningsbesöket.

Har du frågor eller funderingar? Välkommen att kontakta oss på Audika Upplands Väsby!

Hörseltest
hos Audika Upplands Väsby

Upplever du tecken på nedsatt hörsel, som till exempel att det är svårt att följa med i konversationer när många pratar samtidigt? Då kan vi...

Batterier till hörapparater
hos Audika Upplands Väsby

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos oss på Audika i Upplands Väsby kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan ä...

Hörseltest online
hos Audika Upplands Väsby

På Audikas hemsida kan du testa din hörsel online. Det kan vara lämpligt för dig som aldrig gjort ett hörseltest tidigare, och vill få en in...

Frågor och svar

Fråga ställd 12:33 - 22 maj, 2019

Hej, jag har Bernafon SA5/NR och ljudet är inte bra, kan ni hjälpa till med inställningar?

Audika Upplands Väsby svarar:

Hej Jarl, kontakta gärna vår kundservice - antingen via mail eller genom att ringa oss så kan vi se hur vi kan hjälpa dig. Mailadress: kundservice@audika.se och telefonnummer: 0200-11 14 50. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

Fråga ställd 11:15 - 4 sep, 2018

Hej. Jag har hörapparater som jag köpt av er. Jag tycker det är svårt att prata i telefon när jag har dom i örat. Vad har ni att erbjuda? Hälsningar Gunnar Blomgren

Audika Upplands Väsby svarar:

Hej Gunnar, för att kunna hjälpa dig behöver vi mer information om dina hörapparater och din hörsel. Vi skulle därför vilja be dig att kontakta oss antingen via telefon eller mail så kan vi hjälpa dig bättre. Du kan skicka ett mail till oss på kundservice@audika.se eller ringa på 0200-111450. Vi hjälper dig så fort vi kan. Med vänlig hälsning. Audika hörselklinik

4.61 / 5

2 jul, 2020 Johan E. skrev:

Jättebra! Bra och tydlig service. Bemötandet var även det bra. Har fått hörapparater jag är mycket nöjd med. Tack Audika!

25 maj, 2020 Alfons H. skrev:

Lämnade in min trasiga Oticon för reparation inom garantitiden- skulle ta 5 dagar- ingen möjlighet att få information om reparationen- svårt att få kontakt med vederbörande. Undermålig kundservice

23 aug, 2019 Marin K. skrev:

Jätte trevliga personal. Bra service. Mycket bra bemötande av personalen.

12 mar, 2019 P..f skrev:

6 nov, 2018 Ann skrev:

Alltid trevligt bemötande!

Måndag - Torsdag : 08:15 - 16:30
Fredag : 08:15 - 14:00
Lunchstängt 12.00-12.30
Avvikande öppettider kan förekomma, se exakt information om öppettider på Audikas hemsida.