1/7
Öppet, idag till 16:30

Audika Upplands Väsby

Kyrkvägen 26, Upplands Väsby

Audika Upplands Väsby

Välkommen till Audikas hörselklinik på Kyrkvägen i Upplands Väsby! Vad behöver du hjälp med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här kan du få hjälp med hos Audika Upplands Väsby

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Hos oss kan du göra hörseltest

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest kostar 100 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos Audika Upplands Väsby. Du kan läsa mer om hörseltest på vår hemsida.

Audika Upplands Väsby är auktoriserad av Region Stockholm

Vår hörselklinik på Kyrkvägen i Upplands Väsby är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 14:45 - 7 jan, 2021

Hörseltest hos Audika Upplands Väsby

Upplever du tecken på nedsatt hörsel, som till exempel att det är svårt att följa med i konversationer när många pratar samtidigt? Då kan vi på Audika Upplands Väsby hjälpa dig med ett hörseltest! Det är alltid första steget mot en bättre hörsel.

Ett hörseltest hos Audika Upplands Väsby kostar 100 kr och frikort gäller. Testet är gratis för dig som är över 85 år. Du behöver ingen remiss för att göra hörseltest hos oss.

Så går ett hörseltest till

Ett hörseltest genomförs av en legitimerad audionom i en ljudisolerad miljö. Under hörseltestet genomför audionomen olika hörselmätningar, för att få information om hur du hör. Bland annat genomförs ett ton-test och ett tal-test. Under besöket får du också dela med dig av hur du upplever att du hör och vilka behov du har. Resultatet av hörselmätningarna presenteras i form av ett audiogram som visar din hörselkurva.

Om det kan vara aktuellt med hörapparat rekommenderar din legitimerade audionom på Audika Upplands Väsby dig en hörapparat som passar just din hörselnedsättning och dina individuella behov. Dagens hörapparater kan se lite olika ut men är alla digitala, diskreta och mer tekniskt avancerade än någonsin tidigare. Läs mer om hörapparater här.

Därför är det viktigt att testa sin hörsel regelbundet

Det är viktigt att ta hand om sin hörsel – genom att testa sin hörsel regelbundet kan man upptäcka och behandla en eventuell hörselnedsättning. Obehandlad hörselnedsättning kan påverka ditt liv på många olika sätt. Genom att behandla din hörselnedsättning blir det möjligt att behålla ett aktivt och socialt liv utan att ditt välmående eller din livskvalitet påverkas. Gå på caféer och restauranger igen, få möjlighet att höra vad andra säger utan att behöva fråga om och delta i konversationer där många pratar samtidigt. Vår rekommendation är att testa din hörsel regelbundet och börja använda hörapparat så snart som hörselnedsättningen är upptäckt.

Välkommen till oss på Audika Upplands Väsby!

Hörapparater
hos Audika Upplands Väsby

Vi på Audika Upplands Väsby erbjuder smarta hörapparater anpassade efter ditt liv, dina behov och din livssituation. Hos oss hittar du olika...

Batterier till hörapparater
hos Audika Upplands Väsby

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos oss på Audika i Upplands Väsby kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan ä...

Hörseltest online
hos Audika Upplands Väsby

På Audikas hemsida kan du testa din hörsel online. Det kan vara lämpligt för dig som aldrig gjort ett hörseltest tidigare, och vill få en in...

Frågor och svar

Fråga ställd 12:33 - 22 maj, 2019

Hej, jag har Bernafon SA5/NR och ljudet är inte bra, kan ni hjälpa till med inställningar?

Audika Upplands Väsby svarar:

Hej Jarl, kontakta gärna vår kundservice - antingen via mail eller genom att ringa oss så kan vi se hur vi kan hjälpa dig. Mailadress: kundservice@audika.se och telefonnummer: 0200-11 14 50. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

Fråga ställd 11:15 - 4 sep, 2018

Hej. Jag har hörapparater som jag köpt av er. Jag tycker det är svårt att prata i telefon när jag har dom i örat. Vad har ni att erbjuda? Hälsningar Gunnar Blomgren

Audika Upplands Väsby svarar:

Hej Gunnar, för att kunna hjälpa dig behöver vi mer information om dina hörapparater och din hörsel. Vi skulle därför vilja be dig att kontakta oss antingen via telefon eller mail så kan vi hjälpa dig bättre. Du kan skicka ett mail till oss på kundservice@audika.se eller ringa på 0200-111450. Vi hjälper dig så fort vi kan. Med vänlig hälsning. Audika hörselklinik

4.61 / 5

2 jul, 2020 Johan E. skrev:

Jättebra! Bra och tydlig service. Bemötandet var även det bra. Har fått hörapparater jag är mycket nöjd med. Tack Audika!

25 maj, 2020 Alfons H. skrev:

Lämnade in min trasiga Oticon för reparation inom garantitiden- skulle ta 5 dagar- ingen möjlighet att få information om reparationen- svårt att få kontakt med vederbörande. Undermålig kundservice

23 aug, 2019 Marin K. skrev:

Jätte trevliga personal. Bra service. Mycket bra bemötande av personalen.

12 mar, 2019 P..f skrev:

6 nov, 2018 Ann skrev:

Alltid trevligt bemötande!

Måndag - Torsdag : 08:15 - 16:30
Fredag : 08:15 - 14:00
Lunchstängt 12.00-12.30
Avvikande öppettider kan förekomma, se exakt information om öppettider på Audikas hemsida.