• 010 - 888 54 07

Hörseltest online hos Audika Upplands Väsby

Kyrkvägen 26, Upplands Väsby - Visa på karta

• Lunchstängt 12.00-12.30

Hörseltest online

På Audikas hemsida kan du testa din hörsel online. Det kan vara lämpligt för dig som aldrig gjort ett hörseltest tidigare, och vill få en indikation på om du bör vända dig till en av våra hörselkliniker för vidare undersökning.

Så går hörseltest online till

Testet kombinerar lyssningstest med självutvärderingsfrågor och tontest. Du får både svara på frågor om hur du själv upplever din hörsel och göra ett tontest. Dessutom får du göra ett lyssningstest med mycket bakgrundsljud. Testet går på bara några minuter och du får dina resultat med en gång.

Hörseltest online ger en första indikation på hur du hör

Det är viktigt att komma ihåg att ett online-test aldrig kan ersätta en komplett hörselundersökning hos en hörselklinik. Därför rekommenderar vi i första hand testet till dig som inte har undersökt hörseln tidigare och vill få en indikation på hur du hör, för att veta om du bör söka hjälp hos en legitimerad audionom.

Vill du veta mer om hur testet går till? Välkommen att kontakta Audika Upplands Väsby!

Informationen uppdaterades 29 september 2020 av Vården.se

Om Audika Upplands Väsby

4,6

Välkommen till Audikas hörselklinik på Kyrkvägen i Upplands Väsby! Vad behöver du hjälp med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här kan du få hjälp med hos Audika Upplands Väsby

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Hos oss kan du göra hörseltest

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest kostar 100 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos Audika Upplands Väsby. Du kan läsa mer om hörseltest på vår hemsida.

Audika Upplands Väsby är auktoriserad av Region Stockholm

Vår hörselklinik på Kyrkvägen i Upplands Väsby är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 29 september 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Upplands Väsby

Hörseltest hos Audika Upplands Väsby

Upplever du tecken på nedsatt hörsel, som till exempel att det är svårt att följa med i konversationer när många pratar samtidigt? Då kan vi...

Hörapparater hos Audika Upplands Väsby

Vi på Audika Upplands Väsby erbjuder smarta hörapparater anpassade efter ditt liv, dina behov och din livssituation. Hos oss hittar du olika...

Batterier till hörapparater hos Audika Upplands Väsby

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos oss på Audika i Upplands Väsby kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan ä...

Hörseltest online hos Audika Upplands Väsby

Karta - Kyrkvägen 26, Upplands Väsby

4,6

22:24 - 02 jul, 2020 skrev:

Jättebra! Bra och tydlig service. Bemötandet var även det bra. Har fått hörapparater jag är mycket nöjd med. Tack Audika!

14:18 - 25 maj, 2020 skrev:

Lämnade in min trasiga Oticon för reparation inom garantitiden- skulle ta 5 dagar- ingen möjlighet att få information om reparationen- svårt att få kontakt med vederbörande. Undermålig kundservice

2,5

08:17 - 23 aug, 2019 skrev:

Jätte trevliga personal. Bra service. Mycket bra bemötande av personalen.

09:24 - 12 mar, 2019

09:20 - 06 nov, 2018 skrev: