Åderbråcksoperation hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Umeå

Storgatan 28C, Umeå - Visa på karta

Åderbråcksoperation

Vad är åderbråck?

Enkelt förklarat är åderbråck vidgade vener på benen som uppstår då venernas klaffar inte håller tätt. Klaffarna, som ska transportera blodet tillbaka till hjärtat, har glidit isär och gör så att blodet stannar kvar i benen, ökar trycket och vidgar venen. 30–40 procent av befolkningen har åderbråck, och det drabbar både män och kvinnor.

Olika typer av behandling

Eftersom åderbråck kan se väldigt olika ut från patient till patient, måste behandlingsmetoden kunna bestämmas utifrån situationen. Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center kan efter undersökning av åderbråckens status erbjuda tre olika typer av åderbråcksbehandling, som vid behov även kan kombineras:

• Laserbehandling, som varken kräver snitt eller stygn.
  • Skumbehandling – en kemisk behandling som gör att venen kollapsar.
  • Virknålsteknik, gör millimeterstora hål i huden och tar bort synliga åderbråck.

Varmt välkommen att kontakta Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Umeå för att boka tid eller för att få veta mer om våra olika behandlingar!

Informationen uppdaterades 20 januari 2020 av Vården.se

Om Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

Välkommen till Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Umeå!

Från och med september 2019 har vi utvidgat verksamheten till Umeå, och våra erfarna och kunniga kärlkirurger kan nu erbjuda samma förstklassiga vård här uppe i norr som på kliniken i Stockholm.

Det här kan vi hjälpa dig med

Vi erbjuder inte endast behandlingar för åderbråck och ådernät, utan tar oss även an besvär med ytliga ådror på händer och dekolletage. Vi utgår alltid från dig och din specifika situation för att uppnå ett smidigt, säkert och lyckat resultat.

Vi samarbetar med Husläkarna Hälsocentral och på vår mottagning i de fräscha lokalerna på Storgatan 28C kan vi erbjuda både undersökning och behandling.

Varmt välkommen till oss på Åderbråcksspecialisterna Umeå!

Informationen uppdaterades 20 januari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

Åderbråcksoperation hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Umeå

Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Umeå kan hjälpa dig som behöver åderbråcksbehandling! Vad är åderbråck? Enkelt förklara...

Behandling av ådernät hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Umeå

Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Umeå är experter på ådernät, och kan med säker och välbeprövad metod hjälpa just dig! Vad är...

Ytliga ådror på händer och dekolletage hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Umeå

Besväras du av ytliga ådror på händer eller dekolletage kan du få hjälp hos oss på Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Umeå! S...

Karta - Storgatan 28C, Umeå

16:39 - 28 jan, 2020

13:59 - 28 jan, 2020 skrev:

Blev så väl emottagen och omskött, från första samtalet å bokning av tid till det var dags,så gullig sköterska Gabriella och Stefan som tog bort mina åderbråck. Detta var mitt andra besök då det behövde komplettetas.Kan varmt rekomendera narva kirurg.

10:31 - 28 jan, 2020 skrev:

Jättenöjd! Fin personal!