• 0321-132 50

Tandblekning hos TandanLaget - Tandläkare Thomas Swenne i Ulricehamn

Jönköpingsvägen 37, Ulricehamn - Visa på karta

• Tisdag - Torsdag 08:00 - 17:00

Tandblekning

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel ibland i kombination med ljusbehandling eller laser.

Tandblekning hos tandläkare

Om en person har hål, tandsten eller missfärgningar måste detta åtgärdas innan behandling.

Hur lång tid tar behandlingen på en tandvårdsmottagning?

På en tandvårdsmottagning tar behandlingen ungefär en timme. För ett riktigt bra resultat kan behandlingen behöva upprepas en till två gånger vid olika tillfällen.

Har tandblekning några biverkningar?

Det man kan uppleva som obehagligt är ilningar samt irriterat tandkött ett par dygn efter behandling. I förlängningen har tandblekning inte några biverkningar.

Tandblekning hemma

För att kunna bleka sina tänder hemma måste en tandläkare eller tandhygienist avgjuta dina tänder för att kunna tillverka en plastskena. I denna plastskena applicerar man sedan själv ett blekmedel innan man fäster skenan på tänderna. Den ska sitta på en till två timmar. Det är viktigt att före behandling noga borsta sina tänder samt göra rent mellan dem.

Under behandling

Undvik att äta, dricka eller röka.

Efter slutförd blekning

Använd en tandkräm med extra fluor till dina tänder för att bibehålla slutresultatet.

Finns risk för biverkningar?

Man kan möjligen uppleva ökad känslighet i sina tänder under en kort period efter genomförd behandling. Skulle ett ihållande besvär uppstå ska du kontakta din tandläkare eller tandhygienist.

För vidare information om tandblekning, välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 06 februari 2017 av Vården.se

Om TandanLaget - Tandläkare Thomas Swenne

4,4

Centralt beläget i Ulricehamn bedriver vi TandanLaget. Jag har varit verksam legitimerad tandläkare sedan 1984 och efter en period på Folktandvården öppnade jag min första mottagning i Ulricehamn. Sedan 2011 huserar vi på den nuvarande mottagningen och totalt är vi ett team på fem personer.

TandanLaget arbetar med Qulan - ett ledningssystem för kvalitet, patientsäkerhet och miljö vilket ger dig en trygg tandvård som är uppbyggd utifrån de bästa förutsättningarna för hög kvalitet och en välutvecklad verksamhet.

Återkommande patienter

TandanLaget har många trogna patienter, en del av dem har återkommit i hela 27 år. Totalt tar vi emot nästan 2300 patienter varje år. Ambitionen är att bedriva en mottagning där alla patienter känner sig välkomna.

TandanLaget samarbetar med andra specialister och arbetar framförallt med förebyggande tandvård.

Välkommen till mig Thomas Swenne och mina medarbetare på TandanLaget!

Informationen uppdaterades 06 februari 2017 av Vården.se

Behandlingar hos TandanLaget - Tandläkare Thomas Swenne

Bett- och snarkskenor hos TandanLaget - Tandläkare Thomas Swenne i Ulricehamn

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att...

Tandblekning hos TandanLaget - Tandläkare Thomas Swenne i Ulricehamn

Tandhygienistbehandling hos TandanLaget - Tandläkare Thomas Swenne i Ulricehamn

Tandhygienisten jobbar framförallt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Tandläkarundersökning hos TandanLaget - Tandläkare Thomas Swenne i Ulricehamn

Tandimplantat hos TandanLaget - Tandläkare Thomas Swenne i Ulricehamn

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan...

Bodil

12:34 - 29 nov, 2018

4,2

08:25 - 09 feb, 2016

12:04 - 25 sep, 2013 skrev:

Är otroligt glad efter mitt besök den 25 sept.
Resultatet blev långt över mina förväntningar. Efter 1 timmes arbete har mitt liv förändrats rejält. TACK