• 0522-13805

Synundersökning hos Synsam Uddevalla Centrum

Norra Drottninggatan 5, Uddevalla - Visa på karta

Synundersökning

Därför är det bra att undersöka sina ögon

Upplever du problem med din syn eller har du andra besvärande symtom relaterade till din syn? Då kan det vara bra att undersöka ögat, ifall du skulle ha något eventuellt synfel. Om du behöver synkorrigering, kan det i så fall bli aktuellt att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går undersökningen till

Först vill våra optiker veta hur du uppfattar din syn och ögonhälsa. Då kan det vara bra att veta ifall du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Sedan görs olika mätningar för att avgöra om du har någon typ av synfel. Visar det sig att du har ett synfel som behöver korrigeras med glasögon eller linser kan optikern hitta rätt styrka för dig. Upptäcker optikern något annat som är avvikande skickar de en remiss till en ögonläkare.

Välkommen till oss på Synsam i Uddevalla!

Informationen uppdaterades 18 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Uddevalla Centrum

Välkommen till oss på Synsam Uddevalla Centrum!

På Norra Drottninggatan 5 i Uddevalla hittar du vår välsorterade butik, där du kan hitta glasögon, linser och tillbehör från välkända märken. Du kan även boka olika sorters synundersökningar som genomförs av någon av våra legitimerade optiker. Vi finns här både för dig som ska skaffa glasögon för första gången och för dig som endast vill uppdatera din stil.

Boka tid för synundersökning hos legitimerade optiker

På Synsam Uddevalla Centrum hittar du kunniga, legitimerade optiker som kan hjälpa dig som vill testa din syn. Genom olika mätningar kan vi konstatera om du har något synfel som behöver korrigeras, och sedan hitta en bra lösning för dig. Synundersökning kan till exempel vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi hjälper dig utifrån just dina behov och önskemål.

Vi hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos oss på Synsam Uddevalla Centrum hittar du bågar från ett stort antal märken, för att du ska hitta rätt glasögon för dig. Du hittar även linsvätska, solglasögon och andra tillbehör i vår butik. Skulle du vilja hyra dina glasögon? Det kan du göra genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle.

Trygghet hela första året

När du har gått hem med dina nya glasögon erbjuder vi på Synsam fortfarande stöd. Det kan hinna hända mycket under ett år, så om dina glasögon skulle gå sönder under de första 365 dagarna reparerar vi eller byter ut dem helt utan extra kostnad. Du är också välkommen tillbaka till oss för en kostnadsfri synundersökning, om du skulle märka att din syn försämrats ytterligare inom det första året.

Varmt välkommen att boka en tid hos Synsam Uddevalla Centrum på Norra Drottninggatan redan idag!

Informationen uppdaterades 18 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Uddevalla Centrum

Synundersökning hos Synsam Uddevalla Centrum

Boka en synundersökning hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam Uddevalla Centrum. Därför är det bra att undersöka sina ögon ...

Skaffa glasögon hos Synsam Uddevalla Centrum

Om du behöver skaffa glasögon är du varmt välkommen till Synsam i Uddevalla Centrum. Glasögon korrigerar synfel Om du upplever proble...

Skaffa linser hos Synsam Uddevalla Centrum

Linser är ett bra alternativ för dig som inte kan eller vill ha glasögon. Hos Synsam Uddevalla Centrum kan vi hjälpa dig. Att skaffa lins...

Karta - Norra Drottninggatan 5, Uddevalla