• 0522-880 44

Torp Köpcentrum, 451 76 Uddevalla - Visa på karta

• Söndag 11:00 - 17:00

Synundersökning

Vi undersöker ditt öga

Har du ibland problem med din syn? Då kan det vara bra att undersöka ögat, för att se om du har något eventuellt synfel. Skulle du sedan behöva korrigera din syn, kan vi hjälpa dig välja glasögon och/eller linser.

Information om undersökningen

Det första steget för våra optiker är att få veta hur du själv skattar din syn och ögonhälsa. Inför denna del av undersökningen kan det därför vara bra att ta reda på om synfel eller ögonsjukdomar är ärftliga i din familj. Sedan gör vi olika mätningar för att bedöma om du har någon typ av synfel. Om vi upptäcker ett synfel som kan korrigeras med glasögon eller linser, kan optikern hjälpa dig hitta rätt styrka. Ifall något mer avvikande upptäcks under synundersökningen får du remiss till en ögonläkare.

Undersök din syn hos oss på Synsam Uddevalla Torp!

Informationen uppdaterades 18 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Uddevalla Torp

Varmt välkommen till optikerna på Synsam Uddevalla Torp!

I Uddevalla hittar du vår välsorterade Synsambutik i Torp Köpcentrum. Våra legitimerade optiker finns här för att hjälpa dig med olika sorters synundersökningar, samt att hitta glasögon, linser eller andra tillbehör som du behöver. Ska du skaffa glasögon för första gången eller vill du bara uppdatera din stil? Vi på Synsam finns här för dig!

Våra legitimerade optiker hjälper dig med syntest

Hos Synsam Uddevalla Torp kan du få hjälp med olika typer av synundersökningar av våra legitimerade optiker. Det kan exempelvis vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Vi hjälper dig utifrån dina behov och välkomnar både unga och gamla till vår butik.

Hitta dina nya glasögon hos Synsam Uddevalla Torp

Vi finns här för dig under hela första året

Efter att vi har undersökt dig och du fått dina glasögon och/eller linser, kan mycket hända på ett år. Då finns vi på Synsam här som stöd. Skulle dina glasögon gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Märker du att din syn blivit försämrad under året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss, utan extra kostnad.

Boka tid hos våra optiker på Synsam Uddevalla Torp!

Informationen uppdaterades 18 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Uddevalla Torp

Synundersökning hos Synsam Uddevalla Torp

Boka en tid hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam i Torp Köpcentrum för att undersöka din syn. Vi undersöker ditt öga Har d...

Skaffa glasögon hos Synsam Uddevalla Torp

Vi hjälper dig att skaffa nya glasögon. Välkommen till Synsam Uddevalla Torp! Ditt synfel kan korrigeras med hjälp av glasögon Uppleve...

Skaffa linser hos Synsam Uddevalla Torp

Linser fungerar som ett bra alternativ eller komplement till glasögon. Vi på Synsam i Uddevalla kan hjälpa dig med det. Hur gör du för at...

Karta - Torp Köpcentrum, 451 76 Uddevalla