Boka här

Boka här

Björn: Torparevägen 8 i Tyresö, Ulf: Malmövägen 14, Johanneshov - Visa på karta

Hammarby Behandlingscenter - Tyresö

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar både muskler och leder.

Vi behandlar akuta och kroniska besvär.

Under en naprapatbehandling

Innan en behandling utförs kommer du att genomgå en grundlig undersökning där naprapaten ställer frågor och försöker förstå vad du har för besvär och hur de uppstått.

Syftet med behandlingen är att jobba med rörlighet i muskler och leder och att minska smärta. De vanligaste behandlingsmetoderna är mobilisering, manipulation, massage, töjning och elstimulering.

Efter naprapatbehandlingen

Du mår oftast bättre direkt efter ditt besök, du känner dig mer rörlig och har mindre smärta. Ibland kan man dock bli lite trött och uppleva att man har ”träningsvärk”.

När man genomgått en serie naprapatbehandlingar och blivit kvitt sitt besvär så kvarstår en viktig del - att se till att besväret inte kommer tillbaka. Av det skälet kommer du som patient få råd och hjälp kring ergonomi och hur du kan träna upp din muskulatur för att undvika att besväret återkommer.

Hur många gånger behöver man få en naprapatbehandling?

Detta är väldigt individuellt och beror på vilken typ av besvär man har och hur länge man haft besväret etcetera, men tre till fem gånger är vanligt.

Informationen uppdaterades 22 februari 2017 av Vården.se

Om Hammarby Behandlingscenter

Hammarby Behandlingscenter har bytt adress och våra naprapater arbetar vidare på olika ställen, se vägbeskrivning.

Naprapat i Söderort

Hammarby Behandlingscenter är sedan 1979 en mycket väl etablerad mottagning söder om Södermalm. Vi behandlar patienter med besvär i rygg, nacke, ben, armar och leder med omgivande mjukdelar såsom muskler, senor och ledband.

Hos naprapaten får du hjälp med olika typer av behandling och nästan alltid någon form av rehabilitering. Vi har även speciell kunskap i motions- och idrottsskador hos såväl unga som gamla och motionär som elit.

Remiss behövs ej

Du behöver inte remiss för besök på Hammarby Behandlingscenter och vår målsättning är att arbeta med korta väntetider.

Våra patienter är personal från företag, aktiva från idrottsföreningar samt privatpersoner. Det finns möjlighet för företag och idrottsföreningar att teckna avtal med oss.

Våra telefontider

Björn: Måndag-Torsdag kl 8:00-8:45
Det går även bra att boka tid hos Björn online.
Ulf: Måndag-Fredag 9:00-17:00

Informationen uppdaterades 22 februari 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Hammarby Behandlingscenter

Naprapatbehandling hos Hammarby Behandlingscenter i Tyresö

Rehabilitering hos Hammarby Behandlingscenter i Tyresö

600 - 650 kr

Rehabilitering går som en röd tråd genom vår behandlingsarsenal. Vi är fullständigt övertygade om att en skada som blivit behandlad eller op...

Idrottsskador hos Hammarby Behandlingscenter i Tyresö

600 - 650 kr

Idrottsskador har alltid varit vårt specialintresse. Vi kommer själva ur idrotten och har arbetat med idrottsskador i olika klubbar, med lan...

Nackspärr hos Hammarby Behandlingscenter i Tyresö

600 - 650 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n...

Tennisarmbåge hos Hammarby Behandlingscenter i Tyresö

600 - 650 kr

En tennisarmbåge uppstår till följd av överbelastning i senfästet på armbågens utsida. Små skador, mikroskopiska bristningar uppstår i fäste...

Ryggskott hos Hammarby Behandlingscenter i Tyresö

600 - 650 kr

Ryggskott är ett samlingsnamn för plötsligt påkommen ryggsmärta, oftast i ländryggen. Besvären kan uppstå i muskel, disk, led mm. Ryggskott ...

Björn Hedenström

Björn Hedenström

Telefon: 0708-59 72 61

Leg. naprapat
Verksam som naprapat sedan 1979. Idrottsskadeterapeut. Under drygt tio år verksam som naprapat för de svenska fotbollslandslagen. Deltagit som naprapat för Sverige i OS. Flitigt anlitad som föreläsare i bl.a. idrottsmedicin.

BOKA TID

Ulf Bogestedt

Ulf Bogestedt

Telefon: 0709-73 25 54

Leg. naprapat
Verksam som naprapat sedan 1981. Idrottsskadeterapeut. Under många år verksam som naprapat åt idrottsföreningar, bl.a. Älvsjö AIK, Bellevue och Bagarmossen BK. Även utbildad idrottsinstruktör IFHS Bosön.

BOKNING: Ring för tidsbokning.

Karta - Björn: Torparevägen 8 i Tyresö, Ulf: Malmövägen 14, Johanneshov

• Fråga ställd 16:37 29 aug 2014

utför ni stötvågsbehandlingar? har hört att det ska fungera framgångsrikt på hälsporre.

Hammarby Behandlingscenter svarar:

Nej, vi utför inte stötvågsbehandling. Vid hälsporre arbetar vi med el-stimulering, tvärfriktioner, rehabträning, fotanalys och avlastning.

• Fråga ställd 17:48 08 jan 2014

har ni avtal med landstinget? alltså man kan använda högkostnadsskydd

Hammarby Behandlingscenter svarar:

Hej! Vi har inte avtal med landstinget och följaktligen gäller inte högkostnadskort hos oss. Stockholms läns landsting har inte avtal med naprapater, som det är i dagsläget.