1/3
Öppet måndag från 07:30

Folktandvården Tyresö

Regnbågsgatan 14, Tyresö

Folktandvården Tyresö

Akuta besvär och förkylningssymptom?

Har du akuta besvär i munnen och förkylningssymptom får du inte besöka oss, då behöver du ringa först. Detta för att kunna ta hand om dig på bästa sätt och undvika smittspridning.

Folktandvården och covid-19

Här kan du läsa mer om hur covid-19 påverkar dig som ska besöka Folktandvården Stockholm.

Om Folktandvården Tyresö

Folktandvårdens duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor i Tyresö, ett stenkast från Tyresö Centrum, välkomnar människor i alla åldrar. Vi kan hjälpa dig med allt som rör dina tänder och munhälsa, från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård.

Tandvård hos Folktandvården Tyresö

Hos oss får du förebyggande tandvård, regelbundna undersökningar och akut tandvård. Vi erbjuder bland annat tandblekning, kirurgi och tandersättningar som broar och implantat.

Vi har också ett nära samarbete med Folktandvårdens specialister, som ger dig möjlighet att få tandvård för just dina behov. Du som lider av stark tandvårdsrädsla kan dessutom få hjälp av psykolog hos oss.

Frisktandvård

Orolig för kostnaderna? Hos oss kan du få Frisktandvård!

Vid akuta besvär när kliniken är stängd, vänd dig till Folktandvården Akuten på telefonnummer 08-123 156 80.

Välkommen till Folktandvården Tyresö!

Informationen uppdaterades 09:45 - 15 jan, 2021

Tandhygienistbehandling hos Folktandvården Tyresö

Pris från: 1085 kr

Vill du ha en ren och fräsch mun? Hos oss kan du få professionell tandrengöring, hjälp att ta bort tandsten och missfärgningar samt polering av dina tänder.

Tandsten

Tandsten är ett vanligt problem. När det väl har bildats tandsten kan du inte borsta bort den själv, utan tandhygienisten måste skrapa bort den med speciella verktyg.

Missfärgningar

Missfärgningar från kaffe, the eller rödvin tas bort och du får också information om hur du ska hålla rent i munnen för att undvika tandlossning eller hål i tänderna. Vi kontrollerar att ditt tandkött är friskt och som avslutning poleras dina tänder.

Behandlingen brukar ge en ren och fräsch känsla i munnen och är en god investering i din munhälsa.

Sista minuten-bokning
hos Folktandvården Tyresö

Sista minuten-tider är tider med kort varsel, gäller endast för vuxna. Vi på Folktandvården Tyresö erbjuder sista minuten-tider på under...

Pris: 300 kr

Akuttandvård
hos Folktandvården Tyresö

Vi hjälper dig som har tandvärk eller andra akuta problem med dina tänder att snabbt få en akuttid. Akutbesök kostar som vanlig tandvård och...

Pris från: 1000 kr

Frisktandvård
hos Folktandvården Tyresö

Frisktandvård är tandvård till fast pris. Ett friska-tänder-abonnemang som ger dig friskare mun. Med Frisktandvård får du regelbunden tandvå...

Pris från: 34 kr

Tandblekning
hos Folktandvården Tyresö

Hos oss får du hjälp att bleka tänderna på ett säkert sätt. Genom att vi bedömer dina tänder och mun före blekningen försäkrar du dig om att...

Pris: 1500 kr

Tandläkarundersökning
hos Folktandvården Tyresö

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren dina tänder och din mun för att se att du inte har hål i tänderna, tandköttsinflammation, tandlo...

Pris från: 885 kr

Frågor och svar

Fråga ställd 19:48 - 27 jan, 2020

Hej en bit av en tand som gått av om det skulle kosta 2000 eller 3000 tusen kan man betala på två eller tre gånger när fins det tid att komma

Folktandvården Tyresö svarar:

Hej, vi har ingen delbetalning. Först efter ett us, kostnadsförlag kan du söka lån För tillfället tar vi inte emot nya patienter men om du har varit här tidigare så ring oss kl 08:00 och se om vi kan erbjuda en akuttid samma dag. Vänligen FTV Tyresö 08-12315450

3.5 / 5

7 dec, 2020 Lidia S. skrev:

Hej , Jag tycker att själva vården är mycket bra men idag. 7/12 det fanns en kvinna i receptionen som svarade telefon var väldigt stressad och otrevlig ,Ni måste tänka att först måste ha en bra bemötande med folk , tyvärr hon va väldigt kaxig och otrevligt, det är inte första gång.

Måndag - Tisdag : 07:30 - 19:00
Onsdag - Fredag : 07:30 - 17:00
Vi har öppet vissa lördagar. Vi erbjuder ingen drop in. Ring oss eller boka din tid online.