Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Sollentuna Dental Group

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Sollentunavägen 163, Sollentuna Centrum - Visa på karta

Tandlagning på kindtand, tre ytor

Om man får ett hål i en tand eller om en gammal lagning gått sönder så behöver tanden lagas.

Hur går en tandlagning till?

Behandlingen inleds alltid med en undersökning. De flest brukar vilja ha bedövning men det är något som man bestämmer själv. Vi tar sedan bort den skadade delen av tanden genom att borra innan hålet lagas med en plastfyllning.

Om du har fått bedövning så sitter den ofta i ett par timmar efter behandlingen men du kan använda tanden som vanligt även om det är bra att vara lite försiktig.

I priset ingår alla moment i behandlingen inklusive material.

Informationen uppdaterades 10 oktober 2016 av Vården.se

Om Sollentuna Dental Group

På Sollentuna Dental Group erbjuder vi våra patienter professionell service direkt

Sollentuna Dental Group är en tandvårdsmottagning med alla typer av behandlingar för alla patienter.

En av Stockholms modernaste tandläkarmottagningar

Sollentuna Dental Group är idag en av Stockholms modernaste praktiker både gällande teknik och kunnande. Vi har tandläkare med olika inriktningar och ett antal specialister som tillsammans kan erbjuda dig som patient alla typer av tandvårdsbehandlingar.

Det kan vara allt från vanliga lagningar till implantat, men även tandreglering, kirurgi och estetisk tandvård.

Akuttider

Kontakta oss om du till exempel drabbas av akut tandvärk - vi har akuttider varje dag!

År 2005 öppnade vi Mörby Dental Group, 2011 Sollentuna Dental Group och 2014 Nacka Dental Group, alla med samma vinnande koncept.

CBCT-röntgen på Mörby Dental Group

På vår systerklinik Mörby Dental Group har vi marknadens mest avancerade CBCT-maskin som innehåller tandvårdens modernaste röntgenteknologi för diagnoser med 3-dimensionella röntgenbilder. CBCT-maskinen gör att patienterna inte behöver remitteras till externa röntgenspecialister utan kan få den servicen direkt på kliniken.

Sollentuna Dental Group är miljödiplomerad av Hälso- och sjukvårdsförvaltningen. Vi stöttar organisationer som gör ett viktigt jobb som läkare och tandläkare i utsatta delar av världen.

Varmt välkommen in till oss på Sollentuna Dental Group!

Informationen uppdaterades 10 oktober 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Sollentuna Dental Group

Undersökning av ny patient hos Sollentuna Dental Group

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Sollentuna Dental Group

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.

Tandutdragning hos Sollentuna Dental Group

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Sollentuna Dental Group

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning av framtand hos Sollentuna Dental Group

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Sollentuna Dental Group

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Sollentuna Dental Group

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Halva priset på tandläkarundersökning hos Sollentuna Dental Group

• - Gäller för dig som är förstagångsbesökare hos oss på Sollentuna Dental Group. En tandläkarundersökning innebär en genomgång av din totala tandhälsa med hjälp av bl a röntgen. Ordinarie pris 840kr, nu 420kr
420 kr

Tandblekning hos Sollentuna Dental Group

• - SPECIALPRIS PÅ HEMMABLEKNING Ordinarie pris 3000kr, nu endast 2500kr
2 500 kr

Tandreglering hos Sollentuna Dental Group

Ortodonti, även kallat tandreglering, är den del av tandvården som specialiserat sig på att diagnostisera, förebygga och behandla bett- och ...

Anna Akbari

Charlotta Benedictsson