• 0520-13800

Ladugårdsvägen 12, Trollhättan - Visa på karta

• Söndag 11:00 - 17:00

Synundersökning

Vi undersöker din syn

Om du upplever problem med din syn kan det vara bra att undersöka ögat, för att upptäcka eventuella synfel. Om det visar sig att du har fel som kräver synkorrigering kan vi hjälpa dig med att skaffa glasögon och/eller linser.

Hur går en synundersökning till?

Vi börjar alltid undersökningen med att ställa frågor om hur du uppfattar din syn och ögonhälsa, och om du vet att du har någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar. Efter det gör vi ett antal olika mätningar, och om vi upptäcker någon typ av synfel hjälper optikern dig att hitta rätt styrka för att korrigera felet. Om vi skulle upptäcka något annat som är avvikande skickar vi remiss till en ögonläkare, som kan undersöka din ögonhälsa ytterligare.

Varmt välkommen att boka synundersökning hos oss på Synsam Överby i Trollhättan!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Överby

Välkommen till oss på Synsam Överby!

Vi finns på Ladugårdsvägen 12 i Trollhättan och kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Hos oss får du träffa legitimerade optiker som kan utföra olika typer av synundersökningar och hitta rätt lösning för just dig. Vi har ett stort sortiment från välkända märken och kan både hjälpa dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Boka tid för synundersökning hos legitimerade optiker

På Synsam Överby hittar du kunniga, legitimerade optiker som kan hjälpa dig som vill testa din syn. Genom olika mätningar kan vi konstatera om du har något synfel som behöver korrigeras, och sedan hitta en bra lösning för dig. Synundersökning kan till exempel vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi hjälper dig utifrån just dina behov och önskemål.

Skaffa glasögon hos Synsam Överby

Vi på Synsam erbjuder ett stort utbud av glasögonbågar från olika märken. Känner du dig osäker på vad som passar just dig finns våra rådgivare alltid på plats för att hjälpa dig. Om du inte vill köpa dina glasögon erbjuder vi också möjligheten att hyra dem, genom abonnemanget Synsam Lifestyle. Vi har naturligtvis också solglasögon, linsvätska och massor med andra tillbehör i vår butik.

Vi hjälper dig med uppföljning

Vi på Synsam erbjuder dig stöd och uppföljning, även efter att du fått dina glasögon eller linser. Mycket kan hända under ett år, så skulle dina glasögon gå sönder under de första 365 dagarna reparerar vi eller byter ut dem åt dig, utan extra kostnad. Skulle du märka att din syn försämrats ytterligare inom det första året tar vi naturligtvis emot dig för en ny synundersökning, helt kostnadsfritt.

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Överby på Ladugårdsvägen 12 redan idag!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Överby

Synundersökning hos Synsam Överby i Trollhättan

Har du problem med synen? Tveka inte att boka en tid för synundersökning hos Synsam Överby i Trollhättan redan idag! Vi undersöker din sy...

Skaffa glasögon hos Synsam Överby i Trollhättan

Tror du att du kanske behöver glasögon? Då är du varmt välkommen till Synsam Överby i Trollhättan! Glasögon hjälper till att korrigera sy...

Skaffa linser hos Synsam Överby i Trollhättan

Om du har ett synfel och inte kan eller vill ha glasögon, är linser ett bra alternativ. Hos Synsam Överby i Trollhättan kan vi hjälpa dig. ...

Karta - Ladugårdsvägen 12, Trollhättan