4.85

AudioNova Täby

Esplanaden 9, plan 3, Täby

AudioNova Täby

Välkommen till AudioNova Täby – Din Hörselspecialist!

Hörselmottagningen AudioNova Täby hittar du på Esplanaden 9 i Täby. Du tar dig enkelt hit med Roslagsbanan eller buss till Täby centrum.

AudioNova är en av Sveriges största hörselkedjor och finns på flera platser i landet. Audionommottagningen i Täby är en av många hörselkliniker som tillhör AudioNova.

Vad vi på AudioNova Täby kan hjälpa dig med

På AudioNova Täby hjälper våra erfarna audionomer dig med hörseltest och utprovning av hörapparater och hörselskydd. Du kan också få hjälp med service och justering av hörapparater, samt arbetsplatsanpassningar. Vi på AudioNova Täby vet att alla individer har unika förutsättningar, behov och önskemål, och därför gör vi alltid vårt yttersta för att hitta den bästa lösningen för just dig.

Du behöver ingen remiss för att komma till oss på AudioNova Täby!

Avtal inom vårdval primär hörselrehabilitering

AudioNova Täby är en hörselklinik som är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att du som är över 18 år med lätt till måttlig hörselnedsättning kan få hjälp med behovsbedömning, förskrivning av hörselhjälpmedel, service samt viktig information kring hörselnedsättningen hos oss.

Hörseltest online på audionova.se

Hur står det till med din hörsel? På AudioNovas hemsida kan du göra ett hörseltest online. Under testet får du lyssna på några ljud och sedan besvara ett antal frågor. Testet tar bara några minuter och du får ditt resultat med en gång.

Få hjälp med din hörsel hos AudioNova Täby!

Informationen uppdaterades 15:58 - 6 maj, 2020

Arbetshjälpmedel hos AudioNova Täby

Behöver du komplettera din hörapparat med hjälpmedel?

Att inte kunna höra bra på jobbet skapar ofta känslan av utanförskap och kan hindra dig från att kunna prestera fullt ut. Med hjälp av arbetshjälpmedel kan det bli lättare att samtala i telefon, delta i möten, gå på föreläsningar och arbeta i bullriga miljöer.

AudioNova Täby är specialister på arbetshjälpmedel

Hos AudioNova Täby får du prata med en legitimerad audionom som hjälper dig med en arbetsplatsutredning. Yrkesverksamma som har svårt att klara av arbetet med enbart hörapparater har rätt att få ersättning av Försäkringskassan eller Arbetsförmedlingen för att få extra hjälpmedel som underlättar på arbetsplatsen.

Välkommen att få hjälp av oss på AudioNova Täby!

Hörseltest
hos AudioNova Täby

Har du problem med hörseln? Nedsatt hörsel kan ge försämrad livskvalité och skapa social isolering. Många situationer i vardagen kan uppl...

Hörapparater
hos AudioNova Täby

Hör du dåligt? På AudioNova Täby erbjuder vi ett brett sortiment av hörhjälpmedel med den senaste tekniken. Första steget till utprovning...

Batterier till hörapparater
hos AudioNova Täby

Behöver du batterier till dina hörapparater? Vanliga batterier i dina hörapparater måste bytas ca en gång i veckan och uppladdningsbara h...

Hörselskydd
hos AudioNova Täby

Skydda din hörsel! Örat är ett känsligt organ och vi kan inte medvetet stänga av hörseln utan uppfattar alltid toner, ljud och buller. Fö...

Hörseltest online
hos AudioNova Täby

På vår hemsida www.audionova.se kan du göra ett hörseltest online. Hörseltestet kan hjälpa dig att få en första uppfattning om din hörförmåg...

Frågor och svar

Fråga ställd 16:24 - 1 feb, 2020

Hålet som leder ner i hörapparaten - när man tagit bort det lilla vaxfiltret - är något tilltäppt i den vä. hör-apparaten. Det i hö. apparaten är icke det.. Borde de inte ha lika utseende?

AudioNova Täby svarar:

Hej Tommy, Det låter som att den vänstra hörapparaten har fått smuts eller vax bakom vaxfiltret. Om du har möjlighet så kom gärna förbi vår mottagning under våra öppettider så kan vi kontrollera vad som har hänt. Vi har öppet måndag - torsdag 08:00 - 16:00 Fredagar 08:00 - 15:00 Mvh Receptionen AudioNova Täby

Fråga ställd 10:26 - 25 sep, 2019

Har ni dessa hörapparater Phonak Audeo M70-R Resound Linx Quatro

AudioNova Täby svarar:

Hej! Vi provar ut många hörapparater av modellen Phonak Audéo M70-R. Det går även att prova ReSound Quattro. AudioNova

Fråga ställd 21:38 - 12 feb, 2018

Hur kan man kolla hörseln online

AudioNova Täby svarar:

Hej! Inget vi rekommenderar då de är missvisande. Prova att googla på Hörsellinjen. Med vänlig hälsning Audionova

4.85 / 5

28 maj, 2020 Barbro S. skrev:

Fantastisk service!

24 sep, 2019 Peter R. skrev:

Toppentrevlig personal. Känner sej verkligen välkommen.

17 jul, 2019 Andrzej S. skrev:

23 maj, 2018 Eivor skrev:

8 mar, 2018 Susanne skrev:

Du hittar aktuella öppettider på vår webbplats: www.audionova.se