1/5

Omega Naprapati

Bergtorpsvägen 43B, 1tr, Täby

Omega Naprapati

Om Omega Naprapati

Hos oss kommer du som patient i första hand. Du behandlas i lugn och ro och gott om tid läggs på en noggrann undersökning för att du ska få en så lämplig och specifik behandling som möjligt i en lugn och professionell miljö.

Vår fräscha klinik är välutrustad och vi har den senaste tekniken inom behandlings-, och undersökningsteknik - hos oss kan du vara säker på att du får en behandling som är lämplig just för dina besvär.

Träffa en naprapat online

På grund av coronapandemin har vi tillfälligt valt att inte ta emot fysiska besök, för att minska smittorisken. Men du kan fortfarande få hjälp av oss! Med ett onlinebesök får du hjälp utan att behöva åka hemifrån. Betalning sker med Swish. Enkelt, billigt och effektivt!

Välkommen att boka ett onlinebesök hos Omega Naprapati!

Informationen uppdaterades 10:06 - 9 jun, 2020

Hälsporre hos Omega Naprapati i Täby

Pris: 400 kr

En hälsporre frambringas av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt stöd för foten då den belastas när vi står, går och springer.

Finns det några vanliga symtom?

Ett vanligt symtom är känslan av smärta och ömhet i hälen i de första stegen man går efter stillasittande. Exempelvis när man kliver upp ur sängen på morgonen. Smärtan känns ofta under eller på insidan av hälen. Smärtans styrka kan variera från lättare obehag till kraftigt brännande.

Hos oss på Omega Naprapati kan vi hjälpa dig med dina besvär kring hälsporre. Utan behandling kan det ta upp till ett år för hälsporren att försvinna. Stötvågsbehandling är en lämplig behandlingsmetod som vi använder på vår klinik.

Nedan följer exempel på egenvård för hälsporre:

• Se till att du har ett par ordentliga skor som passar dina fötter. Det finns en speciellt utformad hälkopp att lägga i skorna som trycker ihop fettkudden under hälen vilket kan ge avlastning.

• Stretching av vadmuskel. Rådgör gärna med oss för tips på bra övningar.

• Tejpning (för att ge stabilitet).

• Undvik träningsformer som löpning och längre promenader, framförallt på hårt underlag. Ersätt istället den träningen med cykling och simning där hälen inte utsätts för belastning.

Går det att förebygga en hälsporre?

Att se över sina skor är det första man kan göra. Se också till att alltid värma upp och varva ner ordentligt i samband med träning.

Välkommen att kontakta oss för mer information!

Onlinebesök naprapat
hos Omega Naprapati i Täby

Med ett onlinebesök får du hjälp utan att behöva åka hemifrån. Betalning sker med Swish. Enkelt, billigt och effektivt! Så går onlinebesö...

Naprapatbehandling
hos Omega Naprapati i Täby

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ...

Ryggskott
hos Omega Naprapati i Täby

Plötsliga smärtor eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av någon p...

Tennisarmbåge
hos Omega Naprapati i Täby

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ...

4.89 / 5

28 jan, 2020 AK L. skrev:

17 jan, 2020 oscar t. skrev:

David är extremt kunnig inom allt relaterat till muskler, leder etc. Jag var hos honom ang. ömma axlar, överansträngd armbåge och smärtor i baksida lår. Han har hjälpt till med allt; skickat övningar, tipsat om andra att prata med och t om redskap jag kan anväda själv för att förbättra min kropp långsiktigt. Jag tränar 5-6 gånger i veckan och tävlar i OCR (har sprungit både EM och WM).

15 dec, 2019 Alexander B. skrev:

Dubbla tennisarmbågar behandlade, mycket bra resultat, och snabbt

28 nov, 2019 Simon E. skrev:

David är en extremt kompetent naprapat som jag varmt kan rekommendera.

28 nov, 2019 David-Anthony C. skrev:

Bästa Naprapat i Sverige Han använder djupa massages pa trigger points I stället att manipulera

Måndag - Torsdag : 15:00 - 18:30