1/5

Omega Naprapati

Bergtorpsvägen 43B, 1tr, Täby

Omega Naprapati

Om Omega Naprapati

Hos oss kommer du som patient i första hand. Du behandlas i lugn och ro och gott om tid läggs på en noggrann undersökning för att du ska få en så lämplig och specifik behandling som möjligt i en lugn och professionell miljö.

Vår fräscha klinik är välutrustad och vi har den senaste tekniken inom behandlings-, och undersökningsteknik - hos oss kan du vara säker på att du får en behandling som är lämplig just för dina besvär.

Träffa en naprapat online

På grund av coronapandemin har vi tillfälligt valt att inte ta emot fysiska besök, för att minska smittorisken. Men du kan fortfarande få hjälp av oss! Med ett onlinebesök får du hjälp utan att behöva åka hemifrån. Betalning sker med Swish. Enkelt, billigt och effektivt!

Välkommen att boka ett onlinebesök hos Omega Naprapati!

Informationen uppdaterades 10:06 - 9 jun, 2020

Tennisarmbåge hos Omega Naprapati i Täby

Pris: 400 kr

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, detta beror lite på armens och handens position. Det finns flera olika tekniker som naprapaten kan använda för att behandla tennisarmbågen lokalt. Det är viktigt att titta på helheten som till exempel funktionen i skuldra och nacke.

Vad kan orsaka en tennisarmbåge?

Orsaken till tennisarmbåge kan vara överansträngning i musklerna på grund av ensidiga och upprepade rörelser i handleden samt även andra funktionella orsaker.

Vilka symtom brukar förekomma?

Vanliga symtom är smärta längst underarmens ovansida eller armbåge samt ömhet på utsidan av armbågen. Stelhet och minskad kraft i armen. Vissa personer känner sig begränsade gällande arbetssysslor på grund av smärtan. Man kan få svårt att lyfta tunga och otympliga föremål.

Hos oss på Omega Naprapati kan du få din tennisarmbåge behandlad då besvären annars kan bli långvariga och besvärliga. Vi erbjuder stötvågsbehandling på vår klinik vilket är effektivt vid långvariga besvär av tennisarmbåge.

Vad kan jag själv göra om jag har fått en tennisarmbåge?

• Om du har ett arbete som innebär mycket tid framför datorn kan det vara bra att införskaffa ett ergonomisk anpassat tangentbord. Du bör också undvika ensidiga och smärtsamma rörelser.

• Använd ett handledsstöd.

Välkommen att kontakta oss för vidare information!

Onlinebesök naprapat
hos Omega Naprapati i Täby

Med ett onlinebesök får du hjälp utan att behöva åka hemifrån. Betalning sker med Swish. Enkelt, billigt och effektivt! Så går onlinebesö...

Naprapatbehandling
hos Omega Naprapati i Täby

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ...

Ryggskott
hos Omega Naprapati i Täby

Plötsliga smärtor eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av någon p...

Hälsporre
hos Omega Naprapati i Täby

En hälsporre frambringas av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt stöd för foten då den belast...

4.89 / 5

28 jan, 2020 AK L. skrev:

17 jan, 2020 oscar t. skrev:

David är extremt kunnig inom allt relaterat till muskler, leder etc. Jag var hos honom ang. ömma axlar, överansträngd armbåge och smärtor i baksida lår. Han har hjälpt till med allt; skickat övningar, tipsat om andra att prata med och t om redskap jag kan anväda själv för att förbättra min kropp långsiktigt. Jag tränar 5-6 gånger i veckan och tävlar i OCR (har sprungit både EM och WM).

15 dec, 2019 Alexander B. skrev:

Dubbla tennisarmbågar behandlade, mycket bra resultat, och snabbt

28 nov, 2019 Simon E. skrev:

David är en extremt kompetent naprapat som jag varmt kan rekommendera.

28 nov, 2019 David-Anthony C. skrev:

Bästa Naprapat i Sverige Han använder djupa massages pa trigger points I stället att manipulera

Måndag - Torsdag : 15:00 - 18:30