1/5

Omega Naprapati

Bergtorpsvägen 43B, 1tr, Täby

Omega Naprapati

Om Omega Naprapati

Hos oss kommer du som patient i första hand. Du behandlas i lugn och ro och gott om tid läggs på en noggrann undersökning för att du ska få en så lämplig och specifik behandling som möjligt i en lugn och professionell miljö.

Vår fräscha klinik är välutrustad och vi har den senaste tekniken inom behandlings-, och undersökningsteknik - hos oss kan du vara säker på att du får en behandling som är lämplig just för dina besvär.

Träffa en naprapat online

På grund av coronapandemin har vi tillfälligt valt att inte ta emot fysiska besök, för att minska smittorisken. Men du kan fortfarande få hjälp av oss! Med ett onlinebesök får du hjälp utan att behöva åka hemifrån. Betalning sker med Swish. Enkelt, billigt och effektivt!

Välkommen att boka ett onlinebesök hos Omega Naprapati!

Informationen uppdaterades 10:06 - 9 jun, 2020

Naprapatbehandling hos Omega Naprapati i Täby

Pris: 400 kr

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar både muskler och leder.

Vi behandlar akuta och kroniska besvär.

Före besöket

Du behöver inte förbereda något inför ditt besök.

Under en naprapatbehandling

Innan en behandling utförs kommer du att genomgå en grundlig undersökning där naprapaten ställer frågor och försöker förstå vad du har för besvär och hur de uppstått.

Syftet med behandlingen är att jobba med rörlighet i muskler och leder och att minska smärta. De vanligaste behandlingsmetoderna är mobilisering, manipulation, massage samt töjning. Förutom detta utför vi även stötvågsbehandling, elektroterapi, laserbehandling (LLLT) samt ultraljudsbehandling.

Efter naprapatbehandlingen

Du mår oftast bättre direkt efter ditt besök, du känner dig mer rörlig och har mindre smärta. Ibland kan man dock bli lite trött och uppleva att man har ”träningsvärk”.

När man genomgått en serie naprapatbehandlingar och blivit kvitt sitt besvär så kvarstår en viktig del - att se till att besväret inte kommer tillbaka. Av det skälet kommer du som patient få råd och hjälp kring ergonomi och hur du kan träna upp din muskulatur för att undvika att besväret återkommer.

Hur många gånger behöver man få en naprapatbehandling?

Detta är väldigt individuellt och beror på vilken typ av besvär man har och hur länge man haft besväret etcetera, men tre till fem gånger är vanligt.

Onlinebesök naprapat
hos Omega Naprapati i Täby

Med ett onlinebesök får du hjälp utan att behöva åka hemifrån. Betalning sker med Swish. Enkelt, billigt och effektivt! Så går onlinebesö...

Ryggskott
hos Omega Naprapati i Täby

Plötsliga smärtor eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av någon p...

Tennisarmbåge
hos Omega Naprapati i Täby

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ...

Hälsporre
hos Omega Naprapati i Täby

En hälsporre frambringas av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt stöd för foten då den belast...

4.89 / 5

28 jan, 2020 AK L. skrev:

17 jan, 2020 oscar t. skrev:

David är extremt kunnig inom allt relaterat till muskler, leder etc. Jag var hos honom ang. ömma axlar, överansträngd armbåge och smärtor i baksida lår. Han har hjälpt till med allt; skickat övningar, tipsat om andra att prata med och t om redskap jag kan anväda själv för att förbättra min kropp långsiktigt. Jag tränar 5-6 gånger i veckan och tävlar i OCR (har sprungit både EM och WM).

15 dec, 2019 Alexander B. skrev:

Dubbla tennisarmbågar behandlade, mycket bra resultat, och snabbt

28 nov, 2019 Simon E. skrev:

David är en extremt kompetent naprapat som jag varmt kan rekommendera.

28 nov, 2019 David-Anthony C. skrev:

Bästa Naprapat i Sverige Han använder djupa massages pa trigger points I stället att manipulera

Måndag - Torsdag : 15:00 - 18:30